| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar | ÖEB 502 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 8,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Yusuf AKEMOĞLU |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Özel eğitimde bilimsel dayanaklı uygulamalar (BDU) dersini alan öğrencilerin özel eğitim alanı için mevcut literatürün kapsamlı değerlendirmelerini yürütmesini sağlayacak bilime ve kanıta dayalı uygulama becerilerini öğretmek için tasarlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Ders, bilimsel dayanaklı uygulamalara kapsamlı bir genel bakış ve öğretim ortamlarında bu uygulamalar için gerekli olan bileşenleri sağlar. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilimsel dayanaklı uygulamalar kavramını tartışabilecektir. |
| 2 | Bilimsel dayanaklı uygulamaların tarihsel sürecini tartışabilecektir. |
| 3 | Bilimsel dayanak oluşturan niteliksel göstergeleri betimleyip, tartışabilecektir. |
| 4 | Bilimsel dayanak oluşturma açısından bilimsel araştırmaları tartışabilecektir. |
| 5 | Dünya’da bilimsel dayanaklı uygulamalar konusundaki girişimleri betimleyebilecektir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bilimsel dayanaklı uygulamalara (BDU) giriş | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Özel Eğitimde BDU: Tarihçe, Tanım ve Öneriler | Görüşme, Araştırma |
| 3. Hafta | Özel Eğitimde BDU için vizyon geliştirmek. | Görüşme, Araştırma |
| 4. Hafta | Kanıta dayalı uygulamalar. Bilime ve kanıta dayalı uygulama bulma ve okuma | Görüşme, Araştırma |
| 5. Hafta | Niteliksel göstergeler | Görüşme, Araştırma |
| 6. Hafta | Niteliksel göstergelere göre değerlendirme yapma ve uygulama stratejilerinin seçilmesi | Görüşme, Araştırma |
| 7. Hafta | Bilimsel uygulamaları eleştirel olarak değerlendirmek | Görüşme, Araştırma |
| 8. Hafta | Bilimsel dayanaklı uygulamalar ve eleştirel bir bakış. | Görüşme, Araştırma |
| 9. Hafta | Konuk daveti | Görüşme, Uygulama |
| 10. Hafta | Öğrenci sunuları | Görüşme, Uygulama |
| 11. Hafta | Öğrenci sunuları | Görüşme, Araştırma |
| 12. Hafta | Öğrenci sunuları | Uygulama, Görüşme, Araştırma |
| 13. Hafta | Final ödevi sunuları | Uygulama, Görüşme |
| 14. Hafta | Final ödevi sunuları | Uygulama, Görüşme |
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 7 | 4 | 28 |
| Araştırma | 14 | 4 | 56 | |
| Diğer Faaliyetler | 5 | 4 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 8 | 8 |
| Ödev 1 | 14 | 3 | 42 | |
| Final | 1 | 8 | 8 | |
| Toplam İş Yükü | 204 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 8,0 | ||