Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Bilimsel Dayanaklı Uygulamalar ÖEB 502 Türkçe Zorunlu 3 + 0 3,0 8,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Yusuf AKEMOĞLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Özel eğitimde bilimsel dayanaklı uygulamalar (BDU) dersini alan öğrencilerin özel eğitim alanı için mevcut literatürün kapsamlı değerlendirmelerini yürütmesini sağlayacak bilime ve kanıta dayalı uygulama becerilerini öğretmek için tasarlanmıştır.
Dersin İçeriği Ders, bilimsel dayanaklı uygulamalara kapsamlı bir genel bakış ve öğretim ortamlarında bu uygulamalar için gerekli olan bileşenleri sağlar.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Bilimsel dayanaklı uygulamalar kavramını tartışabilecektir.
2 Bilimsel dayanaklı uygulamaların tarihsel sürecini tartışabilecektir.
3 Bilimsel dayanak oluşturan niteliksel göstergeleri betimleyip, tartışabilecektir.
4 Bilimsel dayanak oluşturma açısından bilimsel araştırmaları tartışabilecektir.
5 Dünya’da bilimsel dayanaklı uygulamalar konusundaki girişimleri betimleyebilecektir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Bilimsel dayanaklı uygulamalara (BDU) giriş Diğer Faaliyetler, Görüşme
2. Hafta Özel Eğitimde BDU: Tarihçe, Tanım ve Öneriler Görüşme, Araştırma
3. Hafta Özel Eğitimde BDU için vizyon geliştirmek. Görüşme, Araştırma
4. Hafta Kanıta dayalı uygulamalar. Bilime ve kanıta dayalı uygulama bulma ve okuma Görüşme, Araştırma
5. Hafta Niteliksel göstergeler Görüşme, Araştırma
6. Hafta Niteliksel göstergelere göre değerlendirme yapma ve uygulama stratejilerinin seçilmesi Görüşme, Araştırma
7. Hafta Bilimsel uygulamaları eleştirel olarak değerlendirmek Görüşme, Araştırma
8. Hafta Bilimsel dayanaklı uygulamalar ve eleştirel bir bakış. Görüşme, Araştırma
9. Hafta Konuk daveti Görüşme, Uygulama
10. Hafta Öğrenci sunuları Görüşme, Uygulama
11. Hafta Öğrenci sunuları Görüşme, Araştırma
12. Hafta Öğrenci sunuları Uygulama, Görüşme, Araştırma
13. Hafta Final ödevi sunuları Uygulama, Görüşme
14. Hafta Final ödevi sunuları Uygulama, Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Reichow, B., Doehring, P., Cicchetti, D. V., ve Volkmar, F. R. (2011). Evidence-based practices and treatments for children with autism (Editörler). Spinger.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 7 4 28
Araştırma 14 4 56
Diğer Faaliyetler 5 4 20
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 8 8
Ödev 1 14 3 42
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 204
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 8,0