| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Zihin Yetersizliği | ÖAE103 | Türkçe | Zorunlu | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Osman AKTAN | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste, dersin genel öğrenme amacına dayalı olarak, öğrencilerin öğretim sonunda şu hedef davranışlara sahip olmaları beklenmektedir: 1. Zihinsel yetersizlikle ile ilgili temel kavramları açıklar. 2. Zihinsel yetersizliği tanımlar. 3. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından açıklar. 4. Zihinsel yetersizliğe yol açan nedenleri tanımlar. 5. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin özelliklerini tanımlar. 6. Zihinsel yetersizlikteki tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini tanımlar. 7. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimini açıklar. 8. Zihinsel yetersizliği olan bireylere yönelik destek özel eğitim uygulamalarını açıklar. 9. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin öğretim süreçlerini açıklar 10. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin aile katılımı ve işbirliğinin önemini açıklar. | 
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği zihinsel yetersizlik ile ilgili temel kavramlar, tarihsel süreç, zihinsel yetersizliği olan bireylerin değerlendirilmesi, tanılama, zihinsel yetersizliği olan bireylerin özellikleri ve eğitimlerini, sağlanan destekler, aile eğitimi konularını kapsamaktadır. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Zihinsel yetersizlikle ile ilgili temel kavramları açıklar. | 
| 2 | Zihinsel yetersizliği tanımlar. | 
| 3 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından açıklar. | 
| 4 | Zihinsel yetersizliğe yol açan nedenleri tanımlar. | 
| 5 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin özelliklerini tanımlar. | 
| 6 | Zihinsel yetersizlikteki tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini tanımlar. | 
| 7 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimini açıklar. | 
| 8 | Zihinsel yetersizliği olan bireylere yönelik destek özel eğitim uygulamalarını açıklar. | 
| 9 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin öğretim süreçlerini açıklar | 
| 10 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitiminde aile katılımı ve işbirliğinin önemini açıklar. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş, dersin tanıtımı | |
| 2. Hafta | Temel kavram ve tanımlamalar | |
| 3. Hafta | Zihinsel yetersizliğin tarihsel süreci | |
| 4. Hafta | Zihinsel yetersizliğin sınıflandırılması ve yaygınlık | |
| 5. Hafta | Zihinsel yetersizliği olan bireylerde tanılama | |
| 6. Hafta | Zihinsel işlevlerin değerlendirilmesi | |
| 7. Hafta | Uyumsal davranışların değerlendirilmesi | |
| 8. Hafta | Zihinsel yetersizliğin nedenleri | |
| 9. Hafta | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin özellikleri | |
| 10. Hafta | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimi (eğitim ortamları) | |
| 11. Hafta | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimi (Öğretim süreçleri) | |
| 12. Hafta | Zihin yetersizliği olan öğrenciler ve öğretimsel uyarlamalar | |
| 13. Hafta | Zihin yetersizliği olan öğrenciler ve aile katılımı | |
| 14. Hafta | Zihin yetersizliği olan öğrenciler ve davranış yönetimi | 
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | 
|---|
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 | 
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Görüşme | 7 | 2 | 14 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 | 
| Final | 1 | 4 | 4 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||