| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Tez Önerisi | TRE609 | Türkçe | Zorunlu | 0 + 0 | 0,0 | 10,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Elif Emine BALTA, Doç. Dr. Yahya AYDIN | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere tez önerisi geliştirme sürecinde gerekli teorik bilgi ve pratik becerileri kazandırmaktır. Öğrenciler, araştırma konularını belirleme, literatür taraması yapma, araştırma yöntemleri geliştirme ve öneri yazım tekniklerini öğrenerek kendi tez önerilerini oluşturma sürecine hazırlanacaklardır. | 
| Dersin İçeriği | Bu dersin amacı, öğrencilere tez önerisi geliştirme sürecinde gerekli teorik bilgi ve pratik becerileri kazandırmaktır. Öğrenciler, araştırma konularını belirleme, literatür taraması yapma, araştırma yöntemleri geliştirme ve öneri yazım tekniklerini öğrenerek kendi tez önerilerini oluşturma sürecine hazırlanacaklardır. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Araştırma konularını belirleme ve literatür taraması yapma becerilerini geliştirir. | 
| 2 | Araştırma yöntemlerini seçme ve geliştirme konusunda uzmanlık kazanır. | 
| 3 | Etkili bir tez önerisi yazma yetkinliği kazanır. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tez Önerisi Nedir? Genel Tanım ve Önemi | Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 2. Hafta | Araştırma Konusu Seçimi ve Belirlenmesi | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 3. Hafta | Literatür Taraması: Kaynak Bulma ve Değerlendirme | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 4. Hafta | Araştırma Sorusu ve Hipotez Geliştirme | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 5. Hafta | Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 6. Hafta | Veri Toplama Yöntemleri ve Araçları | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 7. Hafta | Etik İlkeler ve Araştırma Sürecinde Etik Onay | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 8. Hafta | Tez Önerisi Yapısı ve Yazım Kuralları | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 9. Hafta | Örnek Tez Önerileri Üzerinden İnceleme | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 10. Hafta | Tez Önerisi Savunma Süreci ve Hazırlık | Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 11. Hafta | Tez Önerisi Yazımında Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 12. Hafta | Grup Çalışmaları ve Geri Bildirim | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 13. Hafta | Öğrenci Tez Önerileri Üzerinde Çalışmalar | Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 14. Hafta | Tez Önerisi Sunumları ve Genel Değerlendirme | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 7 | Yaptığı araştırmalarla ilgili bilimsel sonuçları bilimsel toplantılarda savunur. | ✔ | |||||
| 8 | Yaptığı araştırmaları bilimsel makale olarak düzenler. | ✔ | |||||
| 11 | Dil uzmanı olarak yalnızca aktarıcı değil bir araştırmacı olarak ilin inceliklerini keşfetmeye çalışır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | 
|---|---|---|---|
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 
| PY11 | 5 | 4 | 5 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 10 | 120 | 
| Araştırma | 2 | 40 | 80 | |
| Toplam İş Yükü | 256 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||