Rapor Tarihi: 22.12.2025 12:33
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kültür Destekli Yabancılara Türkçe Öğretimi | TRE637 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Onur ER |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yabancılara Türkçe öğretiminde kültürün rolünü anlamak ve kültür destekli dil öğretim tekniklerini incelemektir. Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi göz önünde bulundurarak, öğrencilerin Türk kültürüne özgü unsurları Türkçe öğretim materyallerine entegre edebilmeleri sağlanacaktır. Öğrenciler, dil öğretiminde kültürel farkındalık kazandıracak etkinlikler ve materyaller geliştirme becerisi edinecektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında kültür, kültürün ögeleri, dil ve kültür ilişkisi, dil öğretiminde kültürün yeri, kültür destekli dil öğretim yöntemleri gibi konular üzerinde durulacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, dil ve kültür arasındaki ilişkiyi analiz eder ve kültürel farkındalığın dil öğretimindeki önemini kavrar. |
| 2 | Öğrenci, Türk kültürüne özgü unsurları dil öğretim materyallerine entegre eder. |
| 3 | Öğrenci, kültür destekli etkinlikler ve materyaller geliştirme becerisi kazanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Yabancılara Dil Öğretiminde Kültürün Yeri ve Önemi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Dil ve Kültür Arasındaki İlişki | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Kültür Destekli Dil Öğretim Modelleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 4. Hafta | Türk Kültürüne Özgü Unsurlar ve Dil Öğretiminde Kullanımı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 5. Hafta | Günlük Yaşamda Türk Kültürü: Değerler, İnançlar ve Alışkanlıklar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | Yabancılara Türk Kültürünü Tanıtacak Etkinlikler | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Kültür Destekli Okuma Materyali Geliştirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | Kültürel İfadeler ve Deyimlerin Dil Öğretiminde Kullanımı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 9. Hafta | Kültürel Farklılıklar ve Dil Öğretiminde Anlayış Geliştirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Türk Edebiyatından Seçmeler ile Kültür Aktarımı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 11. Hafta | Film ve Müzik ile Kültürel Öğeler Öğretimi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 12. Hafta | Güncel Medya ve Popüler Kültürün Dil Öğretimine Entegrasyonu | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 13. Hafta | Kültür Destekli Dil Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 14. Hafta | Proje Sunumları ve Genel Değerlendirme | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ✔ | |||||
| 4 | Öğrenmenin doğasına ilişkin gelişmeleri analiz eder. | ✔ | |||||
| 10 | Dildeki değişmeleri takip eder, yeni kullanımları inceler. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 5 | 5 |
| PY4 | 4 | 4 | 3 |
| PY10 | 5 | 4 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 3 | 1 | 3 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 1 | 3 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 2 | 14 | 1 | 14 |
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Ödev 2 | 14 | 2 | 28 | |
| Final | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama | 7 | 1 | 7 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||