| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkçe Öğretim Sürecinde Kültürel ve Sosyolojik Yapılar | TRE630 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Özlem ŞAHİN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkçe öğretim sürecinde kültürel ve sosyolojik yapıların rolünü anlamak, dil öğretiminin sosyokültürel boyutlarını analiz etmek ve bu yapıları dil öğretiminde etkin şekilde kullanabilmek için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Bu bağlamda, kültürel çeşitlilik, sosyal kimlik, değerler ve toplumsal dinamiklerin dil öğretimindeki etkileri ele alınacaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, dil ve kültür ilişkisi konusunu ele almak, toplum tabakalaşmalarını dikkate alarak sözlü ve yazılı medyanın etkilerini ortaya koymak, bu doğrultuda, dilin işlenme süreçleriyle ilgili olarak kültürel unsurların etkilerini tartışmayı hedefler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türkçe öğretiminde kültürel ve sosyolojik yapıların etkisini analiz eder. |
| 2 | Dil öğretiminde kültürel çeşitlilik ve değerler eğitiminin önemini değerlendirir. |
| 3 | Türkçe öğretim sürecinde kültürel ve sosyal içerikleri etkin şekilde kullanma becerisi kazanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kültürel ve Sosyolojik Yapılar: Kavramsal Çerçeve | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 2. Hafta | Dil ve Kültür İlişkisi | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Türkçe Öğretiminde Kültürel Değerlerin Rolü | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 4. Hafta | Sosyolojik Yapıların Dil Öğretimindeki Yeri | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 5. Hafta | Kimlik, Dil ve Sosyal Statü | Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Dil Öğretiminde Kültürel Farklılıklar ve Kültürel Duyarlılık | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Kültürlerarası İletişim ve Dil Öğretimi | Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Göç ve Dil Öğretimi: Uyum Süreci ve Zorluklar | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 9. Hafta | Toplumsal Değişim ve Dilin Evrimi | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 10. Hafta | Türkçe Öğretiminde Değerler Eğitimi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme |
| 11. Hafta | Sosyo-kültürel Teoriler ve Dil Öğretimi | Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Eğitimde Kültürel Çoğulculuk ve Çokdillilik | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 13. Hafta | Türkçe Öğretiminde Kültürel ve Sosyal İçeriklerin Kullanımı | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ✔ | |||||
| 3 | Öğretim sürecinde öğretim programını destekleyen yeni ve orijinal materyaller geliştirir. | ✔ | |||||
| 7 | Yaptığı araştırmalarla ilgili bilimsel sonuçları bilimsel toplantılarda savunur. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 4 | 3 |
| PY7 | 4 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 3 | 1 | 3 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 1 | 3 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 2 | 14 | 1 | 14 |
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Ödev 2 | 14 | 2 | 28 | |
| Final | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama | 7 | 1 | 7 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||