| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İlköğretim Türkçe Programı ve Ders Kitaplarındaki Değerler | TRE625 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Elif Emine BALTA | 
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ilköğretim Türkçe programındaki değerleri, ders kitaplarının içerik ve yapılarını incelemek, eğitimde değerler eğitimi ile ilgili yaklaşımları ele almak ve öğrencilerin bu değerlerin öğretiminde nasıl etkin rol alabileceklerini geliştirmektir. | 
| Dersin İçeriği | İlköğretim Türkçe Dersi Programı ve Türkçe ders kitaplarındaki açık ve örtülü değerler, metinlerle değer aktarımına ilişkin etkinlik geliştirme. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Öğrenci, ilköğretim Türkçe programındaki değerleri tanır ve analiz eder. | 
| 2 | Öğrenci, Türkçe ders kitaplarındaki değerlerin işlenişini değerlendirir. | 
| 3 | Öğrenci, değerler eğitimi için etkili öğretim stratejileri geliştirir. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Değerler Eğitimi: Kavramsal Çerçeve | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma | 
| 2. Hafta | İlköğretim Türkçe Programının Genel Yapısı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 3. Hafta | Türkçe Ders Kitaplarının Amaçları ve İşlevleri | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 4. Hafta | Değerler ve Eğitim: Teorik Yaklaşımlar | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 5. Hafta | İlköğretim Türkçe Programındaki Temel Değerler | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 6. Hafta | Ders Kitaplarındaki Değerlerin İncelenmesi | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 7. Hafta | Değerler Eğitimi Uygulamaları: Sınıf İçi Stratejiler | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 8. Hafta | Edebiyat ve Değerler: Metin Analizleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma | 
| 9. Hafta | Eleştirel Düşünme ve Değerler Eğitimi | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme | 
| 10. Hafta | Değerler Eğitimi İçin Öğretim Yöntemleri | Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 11. Hafta | Ahlaki Değerler ve Türkçe Eğitimi | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma | 
| 12. Hafta | Çocuk Edebiyatında Değerler Eğitimi | Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 13. Hafta | Toplumsal Değerler ve Eğitim | Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ✔ | |||||
| 6 | Alanı ile ilgili gerekli literatürü ve araştırma ortamını sağlayarak verileri değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | 
|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 3 | 1 | 3 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 1 | 3 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 2 | 14 | 1 | 14 | 
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Ödev 2 | 14 | 2 | 28 | |
| Final | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama | 7 | 1 | 7 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||