Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Edebiyatı Tartışmaları TRE620 Türkçe Zorunlu 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisansüstü
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Elif Emine BALTA
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, çocuk edebiyatının tarihsel ve kültürel bağlamını incelemek, edebi eserler üzerinden çocuk edebiyatı tartışmalarını analiz etmek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında çocuk edebiyatı kavramı bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirilecektir. Çocuk edebiyatının dünyada ve ülkemizde ortaya çıkışı ve zaman içerisinde nasıl evrilip geliştiği izlenecek, çocuk edebiyatının tarihi seyri çerçevesinde hangi hususlarda tartışmalara ortam hazırladığı konuları tartışılacaktır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenci, çocuk edebiyatının tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını tanır.
2 Öğrenci, çocuk edebiyatında eleştirel okumayı ve tartışmayı geliştirir.
3 Öğrenci, çeşitli kültürel bağlamlarda çocuk edebiyatı eserlerini analiz eder.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Çocuk Edebiyatı: Tanım ve Önemi Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme
2. Hafta Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler
3. Hafta Çocuk Edebiyatında Temel Kavramlar Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma
4. Hafta Çocuk Edebiyatı ve Kültürel Kimlik Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler
5. Hafta Çocuk Edebiyatında Cinsiyet ve Temsiliyet Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma
6. Hafta Farklı Kültürlerde Çocuk Edebiyatı Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
7. Hafta Modern Çocuk Edebiyatında Anlatım Teknikleri Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma
8. Hafta Çocuk Edebiyatında Mizah ve Eğlence Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler
9. Hafta Çocuk Edebiyatında Sosyal ve Ahlaki Temalar Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
10. Hafta Çocuk Edebiyatı ve Eğitim İlişkisi Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler
11. Hafta Çocuk Edebiyatında Eleştirel Okuma Stratejileri Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma
12. Hafta Günümüz Çocuk Edebiyatı Tartışmaları Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma
13. Hafta Edebiyat ve Çocuk Gelişimi Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları Uygulama, Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
3 Öğretim sürecinde öğretim programını destekleyen yeni ve orijinal materyaller geliştirir.
8 Yaptığı araştırmaları bilimsel makale olarak düzenler.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 5 4 5
PY3 4 3 5
PY8 4 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Çelik, İ. (2020). Çocuk Edebiyatı: Kuram ve Uygulama. Ankara: Pegem Akademi.
  • Sönmez, M. (2018). Çocuk Edebiyatı ve Eleştiri. İstanbul: Vize Yayıncılık
  • Koçak, A. (2017). Çocuk Edebiyatı ve Kültürel Temsiller. İzmir: Eğitim Yayınları.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 3 1 3
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 3 1 3
Sınavlar
Ara Sınav 2 14 1 14
Ödev 1 14 2 28
Ödev 2 14 2 28
Final 14 1 14
Uygulama 7 1 7
Sınıf İçi Etkinlik 14 4 56
Toplam İş Yükü 153
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0