Rapor Tarihi: 22.12.2025 19:33
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Edebiyatı Tartışmaları | TRE620 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Elif Emine BALTA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, çocuk edebiyatının tarihsel ve kültürel bağlamını incelemek, edebi eserler üzerinden çocuk edebiyatı tartışmalarını analiz etmek ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında çocuk edebiyatı kavramı bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirilecektir. Çocuk edebiyatının dünyada ve ülkemizde ortaya çıkışı ve zaman içerisinde nasıl evrilip geliştiği izlenecek, çocuk edebiyatının tarihi seyri çerçevesinde hangi hususlarda tartışmalara ortam hazırladığı konuları tartışılacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, çocuk edebiyatının tarihsel gelişimini ve temel kavramlarını tanır. |
| 2 | Öğrenci, çocuk edebiyatında eleştirel okumayı ve tartışmayı geliştirir. |
| 3 | Öğrenci, çeşitli kültürel bağlamlarda çocuk edebiyatı eserlerini analiz eder. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocuk Edebiyatı: Tanım ve Önemi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Çocuk Edebiyatında Temel Kavramlar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 4. Hafta | Çocuk Edebiyatı ve Kültürel Kimlik | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 5. Hafta | Çocuk Edebiyatında Cinsiyet ve Temsiliyet | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | Farklı Kültürlerde Çocuk Edebiyatı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Modern Çocuk Edebiyatında Anlatım Teknikleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | Çocuk Edebiyatında Mizah ve Eğlence | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 9. Hafta | Çocuk Edebiyatında Sosyal ve Ahlaki Temalar | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Çocuk Edebiyatı ve Eğitim İlişkisi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 11. Hafta | Çocuk Edebiyatında Eleştirel Okuma Stratejileri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 12. Hafta | Günümüz Çocuk Edebiyatı Tartışmaları | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 13. Hafta | Edebiyat ve Çocuk Gelişimi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ✔ | |||||
| 3 | Öğretim sürecinde öğretim programını destekleyen yeni ve orijinal materyaller geliştirir. | ✔ | |||||
| 8 | Yaptığı araştırmaları bilimsel makale olarak düzenler. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 4 | 5 |
| PY3 | 4 | 3 | 5 |
| PY8 | 4 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 3 | 1 | 3 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 1 | 3 |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 2 | 14 | 1 | 14 |
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Ödev 2 | 14 | 2 | 28 | |
| Final | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama | 7 | 1 | 7 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||