| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Edebiyatında Şiir | TRE604 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 9,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze | 
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Elif Emine BALTA | 
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Elif Emine BALTA (Güz) | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı şiir türünün tanımını, özelliklerini ve unsurlarını çocuk edebiyat bağlamında değerlendirmektir. | 
| Dersin İçeriği | Şiirin çocukların yaratıcı düşünme ve duygusal gelişimleriyle olan ilişkisi değerlendirilecektir. Türk çocuk şiirinde önemli yer edinmiş olan şairlerin şiir anlayışları ve şiirleri çözümlenecektir. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Öğrenci, çocuk edebiyatında şiirin tarihsel gelişimini ve temel özelliklerini tanır. | 
| 2 | Öğrenci, çocuklar için şiir yazma becerilerini geliştirir. | 
| 3 | Öğrenci, çocuk edebiyatında şiirin eğitsel işlevlerini analiz eder. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocuk Edebiyatında Şiir: Tanım ve Tarihçesi | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 2. Hafta | Şiirin Temel Unsurları ve Yapısı | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma | 
| 3. Hafta | Çocuk Şiirinde Dil ve Anlatım | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma | 
| 4. Hafta | Şiirin Eğitsel Amaçları | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 5. Hafta | Klasik ve Modern Çocuk Şiirleri | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 6. Hafta | Şiirsel İmgeler ve Hayal Gücü | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma | 
| 7. Hafta | Ritim, Kafiye ve Ses Oyunları | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 8. Hafta | Şiir Okuma ve Anlama Stratejileri | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma | 
| 9. Hafta | Çocuklar İçin Şiir Yazma Teknikleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 10. Hafta | Şiir ve Resim: Görsel Anlatım | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 11. Hafta | Şiirsel Tema ve Konular | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 12. Hafta | Günümüz Çocuk Şiiri ve Yazarları | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 13. Hafta | Şiirin Çocuk Gelişimindeki Rolü | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Görüşme | 
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme, Araştırma | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ✔ | |||||
| 7 | Yaptığı araştırmalarla ilgili bilimsel sonuçları bilimsel toplantılarda savunur. | ✔ | |||||
| 9 | Dili doğru bir şekilde kullanır ve kullanılmasını tavsiye eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | 
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 10 | 120 | 
| Araştırma | 2 | 25 | 50 | |
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Uygulama | 4 | 1 | 4 | 
| Toplam İş Yükü | 230 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 9,0 | ||