Rapor Tarihi: 23.12.2025 00:57
| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Edebiyatında Şiir | TRE604 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 9,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Elif Emine BALTA |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Elif Emine BALTA (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı şiir türünün tanımını, özelliklerini ve unsurlarını çocuk edebiyat bağlamında değerlendirmektir. |
| Dersin İçeriği | Şiirin çocukların yaratıcı düşünme ve duygusal gelişimleriyle olan ilişkisi değerlendirilecektir. Türk çocuk şiirinde önemli yer edinmiş olan şairlerin şiir anlayışları ve şiirleri çözümlenecektir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci, çocuk edebiyatında şiirin tarihsel gelişimini ve temel özelliklerini tanır. |
| 2 | Öğrenci, çocuklar için şiir yazma becerilerini geliştirir. |
| 3 | Öğrenci, çocuk edebiyatında şiirin eğitsel işlevlerini analiz eder. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocuk Edebiyatında Şiir: Tanım ve Tarihçesi | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Şiirin Temel Unsurları ve Yapısı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Çocuk Şiirinde Dil ve Anlatım | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 4. Hafta | Şiirin Eğitsel Amaçları | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 5. Hafta | Klasik ve Modern Çocuk Şiirleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | Şiirsel İmgeler ve Hayal Gücü | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Ritim, Kafiye ve Ses Oyunları | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | Şiir Okuma ve Anlama Stratejileri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 9. Hafta | Çocuklar İçin Şiir Yazma Teknikleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Şiir ve Resim: Görsel Anlatım | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 11. Hafta | Şiirsel Tema ve Konular | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 12. Hafta | Günümüz Çocuk Şiiri ve Yazarları | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 13. Hafta | Şiirin Çocuk Gelişimindeki Rolü | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 14. Hafta | Genel Değerlendirme ve Proje Sunumları | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanında ileri düzeydeki bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ✔ | |||||
| 7 | Yaptığı araştırmalarla ilgili bilimsel sonuçları bilimsel toplantılarda savunur. | ✔ | |||||
| 9 | Dili doğru bir şekilde kullanır ve kullanılmasını tavsiye eder. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 4 | 56 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 10 | 120 |
| Araştırma | 2 | 25 | 50 | |
|
Sınavlar |
Uygulama | 4 | 1 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 230 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 9,0 | ||