| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dil Becerilerinin Geliştirilmesi | TRE503 | Türkçe | Zorunlu | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisansüstü | 
| Dersin Verilişi | Yüz yüze, Grup çalışması | 
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN, Doç. Dr. Elif Emine BALTA | 
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hakan SARITİKEN (Güz) | 
| Dersin Amacı | Öğrencilerin dil becerilerinin geliştirilmesinin önemini kavramalarını ve yöntem-tekniklerle ilgili uygulamaya yönelik bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. | 
| Dersin İçeriği | Dil öğretiminde kavramlar, ilkeler, yasal dayanaklar ve Türkçe öğretiminin niteliği, dil becerilerine yönelik yöntem ve tekniklerin tespiti ele alınacak, örnek metinlerden hareketle dil becerilerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler yapılacaktır. | 
| # | Öğrenme Kazanımı | 
| 1 | Dil becerilerinin geliştirilmesinin önemini kavrarlar ve yöntem-tekniklerle ilgili uygulamaya yönelik bilgi sahibi olurlar. | 
| 2 | Eğitim alanında bir Türk araştırmasının altyapısını oluşturmak, araştırma projelerine katılmak, ulusal ve uluslararası seminerlere katılmak ve kongreye katılmak için yeterlilik. | 
| 3 | Türk eğitim ve öğretimindeki temel sorunları tanır, çözümler, bu çözümlerin akademik niteliklere sahip olması gerekir. | 
| 4 | Bilimsel araştırmalar yoluyla bilgiye ulaşma, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme ve Senatoyu kalite kriterlerine uygun şekilde belirleyebilme, tez ve bilgi birikimine sahip olma | 
| 5 | Mesleki alanda daha derin bilgi sahibi olmak ve mevcut bilgileri pratikte kullanabilmek. | 
| 6 | Türk eğitim ve öğretiminde sorunlara ilişkin verileri toplama ve analiz edebilme. | 
| 7 | Mesleki yaşamda sürekli iyileştirmenin farkında olmak ve kendini geliştirme yeteneklerine sahip olmak. | 
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem | 
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dil öğretiminde kavramlar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 
| 2. Hafta | Türkçe öğretiminde ilkeler, yasal dayanaklar ve Türkçe öğretiminin niteliği | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler | 
| 3. Hafta | Türkçe öğretiminde dil becerileri: Dinleme | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler | 
| 4. Hafta | Türkçe öğretiminde dil becerileri: Konuşma | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Uygulama | 
| 5. Hafta | Türkçe öğretiminde dil becerileri: Okuma | Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler | 
| 6. Hafta | Türkçe öğretiminde dil becerileri: Yazma | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Görüşme | 
| 7. Hafta | Görsel okuma becerisinin geliştirilmesi | Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler | 
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Dil becerilerine yönelik yöntem ve tekniklerin tespiti | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Araştırma | 
| 10. Hafta | Dil becerilerini geliştirmede edebi eserlerin rolü | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma | 
| 11. Hafta | Örnek metinlerden hareketle dil becerilerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Araştırma | 
| 12. Hafta | Dil becerilerine yönelik eğitim ortamı tasarlama | Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler | 
| 13. Hafta | Dil becerilerinin kazandırılmasında ders araçları ve diğer materyallerin kullanımı | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler | 
| 14. Hafta | Dil becerilerinin kazandırılmasında ders araçları ve diğer materyallerin kullanımı | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) | 
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak. | ✔ | |||||
| 2 | Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslararası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak. | ✔ | |||||
| 4 | Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 
| PY2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 
| PY4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. | 
|---|---|
| Diğer Kaynaklar | 
                                            
  | 
                                
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
| 
                                                    Ders İçi  | 
                                            Ders Saati (14 Hafta) | 3 | 1 | 3 | 
| 
                                                    Ders Dışı  | 
                                            Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 1 | 3 | 
| 
                                                    Sınavlar  | 
                                            Ara Sınav 2 | 14 | 1 | 14 | 
| Ödev 1 | 14 | 2 | 28 | |
| Ödev 2 | 14 | 2 | 28 | |
| Final | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama | 7 | 1 | 7 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 4 | 56 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||