| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Görsel Sanatlar Öğretimi | SNÖ404 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Vildan IŞIK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının görsel sanatlarla ilgili teorik bilgi ve pratik becerilerini geliştirmektir. İlköğretim programına uygun resim, grafik, tekstil tasarımları hazırlayarak görsel sanat algı ve becerilerini geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, programa uygun resim, grafik tasarımı, tekstil tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımları uygulama, resim çizme ve çizim yoluyla görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Görsel sanatlar eğitiminin çocuğun zihinsel ve duygusal gelişimine katkısını anlayabilme. |
| 2 | Görsel sanatları oluşturan alt dalları ayırt edebilme. |
| 3 | İlköğretim görsel sanatlar öğretim programının amaçlarını, içeriğini tanıyabilme. |
| 4 | İlköğretim programına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kavrayabilme. |
| 5 | Sanatla öğrenmeye yönelik etkinlikler tasarlayacak ve uygulayabilme. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Görsel sanatlar eğitiminin önemi, gerekliliği ve amaçları. Zihinsel Ve Duyusal Açıdan Görsel Sanatlar Eğitiminin İşlevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Görsel sanatlar eğitiminin önemi, gerekliliği ve amaçları. Zihinsel Ve Duyusal Açıdan Görsel Sanatlar Eğitiminin İşlevleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 3. Hafta | Grafiksel Gelişim Basamaklarına Göre Öğrencilerin Gelişim Düzeyleri A - Karalama Dönemi B - Şema Öncesi dönem | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Grafiksel Gelişim Basamaklarına Göre Öğrencilerin Gelişim Düzeyleri C - Şematik dönem D - Gerçekçilik Dönemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Grafiksel Gelişim Basamaklarına Göre Öğrencilerin Gelişim Düzeyleri E - Görünürde doğal | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Çocuk Resimlerini Okuma | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Çocuk Resimlerini Okuma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlar Bilgisi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlar Bilgisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 11. Hafta | Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlar Bilgisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 12. Hafta | Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlar Bilgisi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Sanat Alanıyla Öğrenme Ve Yaratıcılığın Gelişmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma | 1 | 20 | 20 | |
| Görüşme | 1 | 20 | 20 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 12 | 12 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||