Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görsel Sanatlar Öğretimi SNÖ404 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Vildan IŞIK
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının görsel sanatlarla ilgili teorik bilgi ve pratik becerilerini geliştirmektir. İlköğretim programına uygun resim, grafik, tekstil tasarımları hazırlayarak görsel sanat algı ve becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, programa uygun resim, grafik tasarımı, tekstil tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımları uygulama, resim çizme ve çizim yoluyla görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Görsel sanatlar eğitiminin çocuğun zihinsel ve duygusal gelişimine katkısını anlayabilme.
2 Görsel sanatları oluşturan alt dalları ayırt edebilme.
3 İlköğretim görsel sanatlar öğretim programının amaçlarını, içeriğini tanıyabilme.
4 İlköğretim programına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kavrayabilme.
5 Sanatla öğrenmeye yönelik etkinlikler tasarlayacak ve uygulayabilme.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Görsel sanatlar eğitiminin önemi, gerekliliği ve amaçları. Zihinsel Ve Duyusal Açıdan Görsel Sanatlar Eğitiminin İşlevleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
2. Hafta Görsel sanatlar eğitiminin önemi, gerekliliği ve amaçları. Zihinsel Ve Duyusal Açıdan Görsel Sanatlar Eğitiminin İşlevleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
3. Hafta Grafiksel Gelişim Basamaklarına Göre Öğrencilerin Gelişim Düzeyleri A - Karalama Dönemi B - Şema Öncesi dönem Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Grafiksel Gelişim Basamaklarına Göre Öğrencilerin Gelişim Düzeyleri C - Şematik dönem D - Gerçekçilik Dönemi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
5. Hafta Grafiksel Gelişim Basamaklarına Göre Öğrencilerin Gelişim Düzeyleri E - Görünürde doğal Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Çocuk Resimlerini Okuma Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Çocuk Resimlerini Okuma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
8. Hafta Vize
9. Hafta Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlar Bilgisi Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlar Bilgisi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
11. Hafta Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlar Bilgisi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
12. Hafta Programa Uygun Resim Grafik Tasarımı, Mimari Tasarım Ve Geleneksel Tasarımlar Bilgisi Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Sanat Alanıyla Öğrenme Ve Yaratıcılığın Gelişmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
14. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır.
3 Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır.
4 Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5 İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 3 3 3 3 3
PY2 3 3 3 3 3
PY3 2 2 2 2 2
PY4 2 2 2 2 2
PY5 3 3 3 3 3
PY6 1 1 1 1 1
PY7 5 5 5 5 5
PY8 3 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Yavuzer,H. 2005; Resimleriyle çocuk,Remzi Kitapevi AŞ, İstanbul Ayaydın, A. 2009;Çoklu zeka tabanlı görsel sanatlar eğitimi, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 14 14
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 14 14
Araştırma 1 20 20
Görüşme 1 20 20
Sunum (Hazırlık) 1 12 12
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0