Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karakter ve Değer Eğitimi SNÖ402 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Ders kapsamında karakter ve değer eğitimi ile ilgili kavram ve yaklaşımlar sunularak öğretmen adaylarının karakter ve değer eğitimi hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Karakter ve değer eğitimi ile ilgili kavram ve yaklaşımlar
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Karakter eğitimi ve değer eğitiminin temel kavramlarını açıklar.
2 Değer eğitimi yaklaşımlarını açıklar.
3 Karakter eğitimi ve değerler eğitiminde öğretmenin rolünü açıklar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Temel karakter ve değer kavramları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
2. Hafta Değerlerin özellikleri ve kaynakları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
3. Hafta Değerlerin özellikleri ve kaynakları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
4. Hafta Değerlerin kaynakları ve bireysel, sosyal, kültürel, dini, ahlaki temeller Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Değerlerin kaynakları ve bireysel, sosyal, kültürel, dini, ahlaki temeller Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Karakter ve değer eğitimi yaklaşımları ve uygulamaları Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Karakter/değer eğitiminde öğretim yöntem ve teknikleri Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Vize
9. Hafta Karakter gelişimi ve eğitimi; değer kaynakları Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Karakter gelişimi ve eğitimi; değer kaynakları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
11. Hafta Karakter ve değer eğitiminde öğretmenin rolü Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
12. Hafta Karakter ve değer eğitiminde öğretmenin rolü Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Öğrenci sunumları Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme
14. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır.
3 Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır.
4 Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5 İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 3 3 3
PY2 3 3 3
PY3 2 2 2
PY4 3 3 3
PY5 2 2 2
PY6 2 2 2
PY7 5 5 5
PY8 2 2 2
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Ulusoy, K. Ve Dilmaç, B. (2018). Karakter ve Değerler Eğitimi. Ankara: Pegem.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 10 10
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 7 14
Araştırma 1 22 22
Görüşme 1 1,5 1,5
Sunum (Hazırlık) 2 3 6
Diğer Faaliyetler 1 21 21
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0