| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Okullarda Rehberlik | MB404 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar ÖZDEMİR YILMAZ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının farklı kuruluşlarda ve özellikle de okullardaki rehberlik hizmetlerinin amacı, önemi, işlevi, kapsamı, türleri ve rehberlik hizmetlerinde örgütlenme ve okul personeline düşen görevler konusunda bilgi sahibi olmalarını ve rehberlik anlayışını edinmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Psikolojik danışma ve rehberliğin tarihçesi, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amacı, önemi, kapsamı, çeşitleri, bireyi tanıma teknikleri, örgüt ve personel. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Çeşitli kuruluş ve okullardaki rehberlik hizmetlerinin gereğini ve önemini açıklar. |
| 2 | Rehberlik hizmetlerinin amacını açıklar. |
| 3 | Çağdaş eğitimde rehberlik hizmetlerinin yerini açıklar. |
| 4 | Rehberlik ve psikolojik danışmanın ilkelerini ifade eder. |
| 5 | Rehberlik hizmetlerinin işlev ve kapsamını ifade eder. |
| 6 | Psikolojik danışmanın anlam ve amacını açıklar |
| 7 | Bireyi tanıma tekniklerinden önemlilerini uygular. |
| 8 | Rehberlikte örgüt ve personele düşen görevleri ifade eder. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanın Genel Anlam ve Amacı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Çağdaş Eğitim Anlayışı ve Rehberlik, Rehberliği Gerekli Kılan Gelişmeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 3. Hafta | Kendini Gerçekleştirme Kavramı - İnsancıl Psikoloji ve Maslow?un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, Rehberliğin İlkeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik, Eğitim-Öğretim ve Rehberlik İlişkisi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Rehberliğin Kapsamı, Rehberlik Modelleri, Rehberlik Çeşitleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 6. Hafta | Eğitsel rehberlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 7. Hafta | Mesleki rehberlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 8. Hafta | Mesleki rehberlik 2 | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 9. Hafta | Kişisel Rehberlik | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma |
| 10. Hafta | Psikolojik Danışma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 11. Hafta | Sınıf rehberlik ünitesi ve program örnekleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 12. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 13. Hafta | Bireyi Tanıma Teknikleri-II | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 14. Hafta | Dönemin Genel Tekrarı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 10 | 10 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 7 | 14 |
| Araştırma | 1 | 22 | 22 | |
| Görüşme | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Sunum (Hazırlık) | 2 | 3 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 21 | 21 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||