| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması II | MB402 | Türkçe | Zorunlu | 8. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 12,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Şükran CALP, Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR, Doç. Dr. Erol SÖZEN, Doç. Dr. Taner ATMACA, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğretmen adaylarının ilkokullarda branşları ile ilgili etkinlikleri gözlemlemelerini sağlamak ve öğrenme-öğretme sürecine aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrenme-öğretme etkinliklerini planlamaları, uygulamaları ve değerlendirmeleri de amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Ders hakkında genel bilgiler, Dersin amacı, dersin öğretimi ve değerlendirme süreci, Öğrenci gruplarının oluşturulması, Uygulama okulundaki öğretmenlerin belirlenmesi, okulun açılış ve kayıt işlemlerinin incelenmesi, dershaneler hakkında bilgi alınması. seminer etkinlikleri, öğrencilerin okula uyumları için yapılan etkinlikleri incelemek, okula uyum konusunda etkinlik planı hazırlamak, öğrencilerin kişisel gelişimlerini incelemek, süreçte bireysel farklılıkları olan öğrencileri dikkate almak, incelemek, öğretmenlerin sınıf yönetimi, kullanılan sınıf yönetimi yaklaşımlarını değerlendirmek, öğretme-öğrenme strateji, yöntem ve tekniklerini gözlemlemek ve değerlendirmek, sınıfta grupla çalışma planı hazırlamak ve uygulamak,uygulama hazırlamak ve bir çalışma sayfası değerlendirmek, değerlendirme sonucunu değerlendirmek ve analiz etmek için bir aktivite hazırlamak. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | İlköğretim okullarında ilköğretimle ilgili öğretim sürecine katılır. |
| 2 | Öğretim etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerini düzenler. |
| 3 | Değerlendirme etkinliklerini uygular. |
| 4 | Sınıf yönetimi yaklaşımlarını değerlendirir. |
| 5 | Sınıfta strateji, yöntem ve teknikleri değerlendirir. |
| 6 | Öğretim bilgi, beceri ve deneyimlerini kazanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Öğretmenlik uygulaması dersinin amacının ve içeriğinin tanıtımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 2. Hafta | Okul ziyareti, öğretmen ve öğrencilerle tanışma, okul profili | Görüşme, Uygulama |
| 3. Hafta | Ders gözlemi | Görüşme, Uygulama |
| 4. Hafta | Okulda idari işlerin yürütülmesine ilişkin gözlem | Uygulama, Görüşme |
| 5. Hafta | Ders planı yapılması ve öğretim sürecine katılma | Uygulama, Görüşme |
| 6. Hafta | Sınıf yönetimi teknikleri ve öğretim süreci katılımı | Uygulama, Görüşme |
| 7. Hafta | Eğitim teknolojileri kullanımı ve öğretim süreci tasarımı | Görüşme, Uygulama |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Özel gün ve milli bayramların kutlanması ve hazırlık süreci | Görüşme, Uygulama |
| 10. Hafta | Öğretim süreci tasarımı ve uygulanması | Uygulama, Görüşme |
| 11. Hafta | Ölçme değerlendirme yöntemlerinin uygulanması | Görüşme, Uygulama |
| 12. Hafta | Grup çalışması etkinliklerinin tasarımı ve uygulanması | Uygulama, Görüşme |
| 13. Hafta | Özel gereksinimli öğrencilerle öğretim | Uygulama, Görüşme |
| 14. Hafta | Öğretim sürecinin geliştirilmesi çalışmaları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma | 1 | 20 | 20 | |
| Görüşme | 1 | 20 | 20 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 12 | 12 | |
| Uygulama | 10 | 10 | 100 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 5 | 6 | 30 | |
| Ödev 2 | 10 | 7 | 70 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 1 | 3 | 3 | |
| Toplam İş Yükü | 306 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 12,0 | ||