Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II MB402 Türkçe Zorunlu 8. Yarıyıl 2 + 6 5,0 12,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şükran CALP, Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR, Doç. Dr. Erol SÖZEN, Doç. Dr. Taner ATMACA, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Dersin amacı, öğretmen adaylarının ilkokullarda branşları ile ilgili etkinlikleri gözlemlemelerini sağlamak ve öğrenme-öğretme sürecine aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrenme-öğretme etkinliklerini planlamaları, uygulamaları ve değerlendirmeleri de amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Ders hakkında genel bilgiler, Dersin amacı, dersin öğretimi ve değerlendirme süreci, Öğrenci gruplarının oluşturulması, Uygulama okulundaki öğretmenlerin belirlenmesi, okulun açılış ve kayıt işlemlerinin incelenmesi, dershaneler hakkında bilgi alınması. seminer etkinlikleri, öğrencilerin okula uyumları için yapılan etkinlikleri incelemek, okula uyum konusunda etkinlik planı hazırlamak, öğrencilerin kişisel gelişimlerini incelemek, süreçte bireysel farklılıkları olan öğrencileri dikkate almak, incelemek, öğretmenlerin sınıf yönetimi, kullanılan sınıf yönetimi yaklaşımlarını değerlendirmek, öğretme-öğrenme strateji, yöntem ve tekniklerini gözlemlemek ve değerlendirmek, sınıfta grupla çalışma planı hazırlamak ve uygulamak,uygulama hazırlamak ve bir çalışma sayfası değerlendirmek, değerlendirme sonucunu değerlendirmek ve analiz etmek için bir aktivite hazırlamak.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 İlköğretim okullarında ilköğretimle ilgili öğretim sürecine katılır.
2 Öğretim etkinliklerini planlama, uygulama ve değerlendirme etkinliklerini düzenler.
3 Değerlendirme etkinliklerini uygular.
4 Sınıf yönetimi yaklaşımlarını değerlendirir.
5 Sınıfta strateji, yöntem ve teknikleri değerlendirir.
6 Öğretim bilgi, beceri ve deneyimlerini kazanır.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Öğretmenlik uygulaması dersinin amacının ve içeriğinin tanıtımı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
2. Hafta Okul ziyareti, öğretmen ve öğrencilerle tanışma, okul profili Görüşme, Uygulama
3. Hafta Ders gözlemi Görüşme, Uygulama
4. Hafta Okulda idari işlerin yürütülmesine ilişkin gözlem Uygulama, Görüşme
5. Hafta Ders planı yapılması ve öğretim sürecine katılma Uygulama, Görüşme
6. Hafta Sınıf yönetimi teknikleri ve öğretim süreci katılımı Uygulama, Görüşme
7. Hafta Eğitim teknolojileri kullanımı ve öğretim süreci tasarımı Görüşme, Uygulama
8. Hafta Vize
9. Hafta Özel gün ve milli bayramların kutlanması ve hazırlık süreci Görüşme, Uygulama
10. Hafta Öğretim süreci tasarımı ve uygulanması Uygulama, Görüşme
11. Hafta Ölçme değerlendirme yöntemlerinin uygulanması Görüşme, Uygulama
12. Hafta Grup çalışması etkinliklerinin tasarımı ve uygulanması Uygulama, Görüşme
13. Hafta Özel gereksinimli öğrencilerle öğretim Uygulama, Görüşme
14. Hafta Öğretim sürecinin geliştirilmesi çalışmaları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır.
3 Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır.
4 Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5 İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 5 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5 5
PY10 5 5 5 5 5 5
PY11 5 5 5 5 5 5
PY12 5 5 5 5 5 5
PY14 3 3 3 3 3 3
PY15 3 3 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Demirtaş, Hasan. (2004). Okul Deneyimi I-II ve Öğretmenlik Uygulaması Dersleri Etkinlik Hazırlama Kılavuzu. Ankara:Anı Yayıncılık.
  • Maskan, K. A. (2022).Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Anı yayıncılık
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 14 14
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 14 14
Araştırma 1 20 20
Görüşme 1 20 20
Sunum (Hazırlık) 1 12 12
Uygulama 10 10 100
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 5 6 30
Ödev 2 10 7 70
Final 1 2 2
Uygulama 1 3 3
Toplam İş Yükü 306
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 12,0