| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi | SNÖ403 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 5,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Samet TÜRER |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Samet TÜRER (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerini anlamalarını sağlamak, sınıfa nasıl yansıttıklarını tartışmak ve ilköğretim okulları için yabancı dil öğretim programını incelemektir. |
| Dersin İçeriği | Yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramlar; genç öğrenciler için yabancı dil öğretimi; iletişimsel yeterlilik ve iletişimsel dil öğretimi; genç öğrencilere yabancı dil öğretme teknikleri; yabancı dil becerilerinin nasıl öğretileceği; yabancı dil yapısının nasıl öğretileceği; yabancı dil öğretiminde dönüt ve değerlendirme; CEFR ve yeterlilik seviyeleri; ilkokullar için yabancı dil öğretim müfredatı; örnek dersler geliştirmek ve uygulamak. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklamak. |
| 2 | Yabancı dil öğretiminin genç öğrenciler için önemini ve gerekliliğini tartışmak. |
| 3 | Yabancı dil yeterlilik düzeylerini tespit etmek. |
| 4 | Yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
| 5 | Yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin sınıfa nasıl yansıdığını yorumlar. |
| 6 | Geri bildirim ve değerlendirme uygulamalarının yabancı dil sınıfına nasıl yansıdığını yorumlamak. |
| 7 | Küçük yaştaki öğrencilere yönelik örnek yabancı dil dersleri geliştirmek ve uygulamak. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanıtım | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramlar: Yabancı dil, ikinci dil, anadil/birinci dil, lingua franca, dil edinimi, dil öğretimi, yaklaşım, yöntem, teknik. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 3. Hafta | Küçük yaştaki öğrencilere yabancı dil öğretimi | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | İletişimsel yeterlilik ve iletişimsel dil öğretimi | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Küçük öğrencilere yabancı dil öğretme teknikleri | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Dinleme ve konuşma nasıl öğretilir? | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Okuma yazma nasıl öğretilir | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | yapı nasıl öğretilir | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 10. Hafta | CEFR ve yeterlilik seviyeleri; Yabancı dil öğretiminde geri bildirim ve değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 11. Hafta | Örnek bir ders geliştirme ve uygulama | Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Örnek bir ders geliştirme ve uygulama | Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Örnek bir ders geliştirme ve uygulama | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 3 | 3 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 22 | 22 |
| Görüşme | 4 | 10 | 40 | |
| Sunum (Hazırlık) | 10 | 4 | 40 | |
| Uygulama | 2 | 5 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 3,5 | 10,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 5,0 | ||