Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi SNÖ403 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 5,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Samet TÜRER
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Samet TÜRER (Güz)
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerini anlamalarını sağlamak, sınıfa nasıl yansıttıklarını tartışmak ve ilköğretim okulları için yabancı dil öğretim programını incelemektir.
Dersin İçeriği Yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramlar; genç öğrenciler için yabancı dil öğretimi; iletişimsel yeterlilik ve iletişimsel dil öğretimi; genç öğrencilere yabancı dil öğretme teknikleri; yabancı dil becerilerinin nasıl öğretileceği; yabancı dil yapısının nasıl öğretileceği; yabancı dil öğretiminde dönüt ve değerlendirme; CEFR ve yeterlilik seviyeleri; ilkokullar için yabancı dil öğretim müfredatı; örnek dersler geliştirmek ve uygulamak.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları açıklamak.
2 Yabancı dil öğretiminin genç öğrenciler için önemini ve gerekliliğini tartışmak.
3 Yabancı dil yeterlilik düzeylerini tespit etmek.
4 Yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerini açıklar.
5 Yabancı dil öğretimi yaklaşım, yöntem ve tekniklerinin sınıfa nasıl yansıdığını yorumlar.
6 Geri bildirim ve değerlendirme uygulamalarının yabancı dil sınıfına nasıl yansıdığını yorumlamak.
7 Küçük yaştaki öğrencilere yönelik örnek yabancı dil dersleri geliştirmek ve uygulamak.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Tanıtım Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
2. Hafta Yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramlar: Yabancı dil, ikinci dil, anadil/birinci dil, lingua franca, dil edinimi, dil öğretimi, yaklaşım, yöntem, teknik. Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
3. Hafta Küçük yaştaki öğrencilere yabancı dil öğretimi Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
4. Hafta İletişimsel yeterlilik ve iletişimsel dil öğretimi Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
5. Hafta Küçük öğrencilere yabancı dil öğretme teknikleri Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Dinleme ve konuşma nasıl öğretilir? Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
7. Hafta Okuma yazma nasıl öğretilir Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Görüşme
8. Hafta Vize
9. Hafta yapı nasıl öğretilir Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
10. Hafta CEFR ve yeterlilik seviyeleri; Yabancı dil öğretiminde geri bildirim ve değerlendirme Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme
11. Hafta Örnek bir ders geliştirme ve uygulama Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Örnek bir ders geliştirme ve uygulama Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Örnek bir ders geliştirme ve uygulama Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
14. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır.
3 Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır.
4 Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5 İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY1 5 5 5 5 5 5 5
PY2 1 1 1 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1 1 1 1
PY4 5 5 5 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5 5 5
PY7 3 3 3 3 3 3 3
PY8 5 5 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Brown, D. (2014). Dil öğrenme ve öğretme ilkeleri, (6. baskı). White Plains, NY: Pearson Education.
  • Celce-Murcia, M. Brinton, DM, Snow, MA ve Bohlke, D. (2014). İngilizceyi ikinci veya yabancı dil olarak öğretmek. National Geographic Öğrenme.
  • Larsen-Freeman, D. ve Anderson, M. (2018). Dil öğretiminde teknik ve ilkeler, (3. baskı). Oxford: Oxford University Press.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 3 3
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 22 22
Görüşme 4 10 40
Sunum (Hazırlık) 10 4 40
Uygulama 2 5 10
Diğer Faaliyetler 3 3,5 10,5
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 127,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 5,0