| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Müzik Öğretimi | SNÖ401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Uzaktan |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğrenci; İlköğretimin birinci kademesinde düşünülen eserler hakkında bilgi sahibi olur. Müzik derslerinin metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur. Müzik tarihi bilgisini geliştirir. |
| Dersin İçeriği | İlköğretim birinci kademede düşünülen müzik eserlerini biçim, melodik yapı, hız, dinamikler ve müzik-kelime uyumu açısından değerlendirmenin yanı sıra çalma ve okuma becerisinin geliştirilmesi. Müzik repertuarının geliştirilmesi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Müzik, müzik öğretimi ve kavramlarını doğru kullanır. |
| 2 | Müzik okuryazarlığını geliştirmeye yönelik etkinlikler gerçekleştirir. |
| 3 | Temel ses eğitiminin önemini kavrar. |
| 4 | Sesini doğru kullanmayı öğrenir. |
| 5 | Müzik derslerinde piyano eğitiminin önemini açıklar. |
| 6 | Piyano eğitimi ile ilgili temel bilgileri açıklar. |
| 7 | Piyano ile basit çocuk şarkıları çalabilir. |
| 8 | Öğreteceği çocuk şarkısının notalarını okuyabilir. |
| 9 | Öğreteceği çocuk şarkısının ritmini çalabilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Müziğin Temelleri - Nota değerlerine giriş | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | https://www.youtube.com/watch?v=rbwzMA8gPwY izleme ve değerlendirme | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | 1,2,4 nota değerleri ve alıştırmalar | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 4. Hafta | 8. ve 16. nota değerleri, dinlenmeler ve karışık çalışmalar | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 5. Hafta | Piyano; tanıma ve çalma tekniğine giriş | Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Küçük kurbağa parçası ve ilgili teorik çerçeve | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Solfej eğitimi minör diziler ve özellikleri, temel piyano eğitimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Postacı makalesi ve ilgili teorik çerçeve https://www.youtube.com/watch?v=wimLgDh6vfQ | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 10. Hafta | Postacı parçası çalındı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 11. Hafta | Noktalı notlar https://www.youtube.com/watch?v=ZT9WoAlcOLg | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık) |
| 12. Hafta | Song to Joy ve ilgili teorik çerçeve https://www.youtube.com/watch?v=ZyEi-DyKPLA | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 13. Hafta | Song to Joy ve ilgili teorik çerçeve | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma | 1 | 20 | 20 | |
| Görüşme | 1 | 20 | 20 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 12 | 12 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||