Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müzik Öğretimi SNÖ401 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Uzaktan
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ (Güz)
Dersin Amacı Öğrenci; İlköğretimin birinci kademesinde düşünülen eserler hakkında bilgi sahibi olur. Müzik derslerinin metodolojisi hakkında bilgi sahibi olur. Müzik tarihi bilgisini geliştirir.
Dersin İçeriği İlköğretim birinci kademede düşünülen müzik eserlerini biçim, melodik yapı, hız, dinamikler ve müzik-kelime uyumu açısından değerlendirmenin yanı sıra çalma ve okuma becerisinin geliştirilmesi. Müzik repertuarının geliştirilmesi.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Müzik, müzik öğretimi ve kavramlarını doğru kullanır.
2 Müzik okuryazarlığını geliştirmeye yönelik etkinlikler gerçekleştirir.
3 Temel ses eğitiminin önemini kavrar.
4 Sesini doğru kullanmayı öğrenir.
5 Müzik derslerinde piyano eğitiminin önemini açıklar.
6 Piyano eğitimi ile ilgili temel bilgileri açıklar.
7 Piyano ile basit çocuk şarkıları çalabilir.
8 Öğreteceği çocuk şarkısının notalarını okuyabilir.
9 Öğreteceği çocuk şarkısının ritmini çalabilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Müziğin Temelleri - Nota değerlerine giriş Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta https://www.youtube.com/watch?v=rbwzMA8gPwY izleme ve değerlendirme Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
3. Hafta 1,2,4 nota değerleri ve alıştırmalar Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
4. Hafta 8. ve 16. nota değerleri, dinlenmeler ve karışık çalışmalar Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
5. Hafta Piyano; tanıma ve çalma tekniğine giriş Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Küçük kurbağa parçası ve ilgili teorik çerçeve Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
7. Hafta Solfej eğitimi minör diziler ve özellikleri, temel piyano eğitimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama
8. Hafta Vize
9. Hafta Postacı makalesi ve ilgili teorik çerçeve https://www.youtube.com/watch?v=wimLgDh6vfQ Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
10. Hafta Postacı parçası çalındı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
11. Hafta Noktalı notlar https://www.youtube.com/watch?v=ZT9WoAlcOLg Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Song to Joy ve ilgili teorik çerçeve https://www.youtube.com/watch?v=ZyEi-DyKPLA Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
13. Hafta Song to Joy ve ilgili teorik çerçeve Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
14. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır.
3 Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır.
4 Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5 İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7 DK8 DK9
PY1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
PY4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Özgül İlhan,Pegem Akademi,2009,Ankara
  • Uçan, Ali, İlköğretimde Eğitim Öğretim Modülü ve Öğretme El Kitabı 9, İlköğretimde Müzik Öğretim Kitabı, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları 1999, Burdur
  • Çevik Suna,Koro yönetim ve teknikleri,Ankara
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 14 14
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 14 14
Araştırma 1 20 20
Görüşme 1 20 20
Sunum (Hazırlık) 1 12 12
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0