| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması I | MB401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 2 + 6 | 5,0 | 10,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Şükran CALP, Doç. Dr. Erol SÖZEN, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT, Doç. Dr. Taner ATMACA, Prof. Dr. Hasan Kağan KESKİN, Dr. Öğr. Üyesi Ufuk GÜVEN, Arş. Gör. Behlül Bilal SEZER |
| Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. Behlül Bilal SEZER (Güz), Doç. Dr. Erol SÖZEN (Güz), Doç. Dr. Şükran CALP (Güz), Doç. Dr. Taner ATMACA (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ufuk GÜVEN (Güz), Prof. Dr. Fatih Çetin ÇETİNKAYA (Güz), Prof. Dr. Hasan Kağan KESKİN (Güz) |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında branşları ile ilgili etkinlikleri gözlemlemelerini sağlamak ve öğrenme-öğretme sürecine aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrenme-öğretme etkinliklerini planlamaları, uygulamaları ve değerlendirmeleri de amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Okulda bir gün içinde yapılacak görevlerin belirlenmesi, günlük planın hazırlanması (planla ilgili çevre, malzeme ve test araçları), bir planın veya plandaki bazı etkinliklerin düzenlenmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, öğrencinin nahoş davranışlarının yönetiminden oluşan plandır. Dersin uygulamaları ile ilgili öz değerlendirme raporunun doldurulması, portfolyo hazırlanması. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | İlköğretim okullarının sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili öğretim sürecine katılır. |
| 2 | İlkokul öğretmenliği alanını planlayan, uygulayan ve değerlendiren etkinlikleri tasarlar. |
| 3 | Değerlendirme faaliyetlerini uygular. |
| 4 | Sınıf yönetiminde kullanılan yaklaşımları değerlendirir. |
| 5 | Sınıfta kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri değerlendirir. |
| 6 | Öğretmen bilgi, beceri ve deneyimlerini edinir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Dönem planı hazırlanması-Öğretmenin okuldaki bir günü | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 2. Hafta | Öğrencinin okuldaki bir günü | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Bir öğrencinin incelenmesi | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Öğretim yöntemleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 5. Hafta | Derslerin gözlenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| 6. Hafta | Ders gözlemi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 7. Hafta | Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü- | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Soru sormayı gözlemleme | Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Okulda araç gereç ve yazılı kaynaklar | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 11. Hafta | Okul müdürü ve okul kuralları | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Okul ve toplum | Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Mikroöğretim teknikleri | Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma | 1 | 20 | 20 | |
| Görüşme | 1 | 20 | 20 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 12 | 12 | |
| Uygulama | 10 | 10 | 100 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ödev 1 | 5 | 6 | 30 | |
| Ödev 2 | 5 | 4 | 20 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Uygulama | 1 | 2 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 255 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 10,0 | ||