Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I MB401 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 2 + 6 5,0 10,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şükran CALP, Doç. Dr. Erol SÖZEN, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT, Doç. Dr. Taner ATMACA, Prof. Dr. Hasan Kağan KESKİN, Dr. Öğr. Üyesi Ufuk GÜVEN, Arş. Gör. Behlül Bilal SEZER
Dersi Veren(ler) Arş. Gör. Behlül Bilal SEZER (Güz), Doç. Dr. Erol SÖZEN (Güz), Doç. Dr. Şükran CALP (Güz), Doç. Dr. Taner ATMACA (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ufuk GÜVEN (Güz), Prof. Dr. Fatih Çetin ÇETİNKAYA (Güz), Prof. Dr. Hasan Kağan KESKİN (Güz)
Dersin Amacı Dersin amacı, öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında branşları ile ilgili etkinlikleri gözlemlemelerini sağlamak ve öğrenme-öğretme sürecine aktif olarak katılmalarını sağlamaktır. Ayrıca öğrenme-öğretme etkinliklerini planlamaları, uygulamaları ve değerlendirmeleri de amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Okulda bir gün içinde yapılacak görevlerin belirlenmesi, günlük planın hazırlanması (planla ilgili çevre, malzeme ve test araçları), bir planın veya plandaki bazı etkinliklerin düzenlenmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, öğrencinin nahoş davranışlarının yönetiminden oluşan plandır. Dersin uygulamaları ile ilgili öz değerlendirme raporunun doldurulması, portfolyo hazırlanması.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 İlköğretim okullarının sınıf öğretmenliği alanları ile ilgili öğretim sürecine katılır.
2 İlkokul öğretmenliği alanını planlayan, uygulayan ve değerlendiren etkinlikleri tasarlar.
3 Değerlendirme faaliyetlerini uygular.
4 Sınıf yönetiminde kullanılan yaklaşımları değerlendirir.
5 Sınıfta kullanılan strateji, yöntem ve teknikleri değerlendirir.
6 Öğretmen bilgi, beceri ve deneyimlerini edinir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Dönem planı hazırlanması-Öğretmenin okuldaki bir günü Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
2. Hafta Öğrencinin okuldaki bir günü Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Bir öğrencinin incelenmesi Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
4. Hafta Öğretim yöntemleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
5. Hafta Derslerin gözlenmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama
6. Hafta Ders gözlemi Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
7. Hafta Dersin yönetimi ve sınıfın kontrolü- Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
8. Hafta Vize
9. Hafta Soru sormayı gözlemleme Uygulama, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Okulda araç gereç ve yazılı kaynaklar Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
11. Hafta Okul müdürü ve okul kuralları Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Okul ve toplum Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Mikroöğretim teknikleri Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Okul deneyimi çalışmalarının değerlendirilmesi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır.
3 Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır.
4 Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5 İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 5 5 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5 5 5
PY10 5 5 5 5 5 5
PY11 3 3 3 3 3 3
PY12 4 4 4 4 4 4
PY14 3 3 3 3 3 3
PY15 3 3 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Fakülte- Okul İş Birliği Kılavuzu YÖK/Dünya Bankası
  • Maskan, K. A. (2021).Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması, Anı yayıncılık
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 14 14
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 14 14
Araştırma 1 20 20
Görüşme 1 20 20
Sunum (Hazırlık) 1 12 12
Uygulama 10 10 100
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Ödev 1 5 6 30
Ödev 2 5 4 20
Final 1 2 2
Uygulama 1 2 2
Toplam İş Yükü 255
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 10,0