| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi | SNZ306 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Hamza AKTAŞ |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu ders, sınıf öğretmeni adaylarının ilkokul düzeyinde dinî ve ahlaki değerleri öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun, pedagojik temelli ve etkili yöntemlerle öğretebilmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste din öğretiminde temel kavramlar, İslamiyet ve diğer dinler, İslam inanç ve ibadet esasları, İslam’da ahlak ve ahlak eğitimi, temel eğitim döneminde dinî ve ahlaki gelişim, yaşamın temel değerleri, dua ve sure öğretimi ile Hz. Muhammed’in hayatının öğretimi ele alınmakta; 4. sınıf DKAB öğretim programı çerçevesinde planlama, yöntem ve tekniklerin uygulanması, sınıf içi örnek sunumlar, değerlendirme ve ölçme süreçleri incelenmektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilim, bilimsel yöntem, bilimsel bilgi, din, ahlak, kültür, din, eğitim vb. temel kavramları gerektiği gibi kullanmaya çalışır. |
| 1 | Bilim, bilimsel yöntem, bilimsel bilgi, din, ahlak, kültür, din, eğitim vb. temel kavramları gerektiği gibi kullanmaya çalışır. |
| 2 | Farklı din ve inançları tanır. |
| 2 | Farklı din ve inançları tanır. |
| 3 | Dini farklılık ve benzerliklerin nedenlerini anlamaya yönelik yorumlar. |
| 3 | Dini farklılık ve benzerliklerin nedenlerini anlamaya yönelik yorumlar. |
| 4 | Doğru bilgi ve doğru bilgi ile düşünmenin önemini kavrar. doğru bilgiyi alır, toplumdaki ortak zihniyeti dikkate alır ve bakış açısını geliştirir. |
| 4 | Doğru bilgi ve doğru bilgi ile düşünmenin önemini kavrar. doğru bilgiyi alır, toplumdaki ortak zihniyeti dikkate alır ve bakış açısını geliştirir. |
| 5 | Kursun güçlü ve zayıf yönlerini ele almak. |
| 5 | Kursun güçlü ve zayıf yönlerini ele almak. |
| 6 | İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerine göre Din ve Ahlak Bilgisi derslerinin özelliklerini açıklar. |
| 6 | İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerine göre Din ve Ahlak Bilgisi derslerinin özelliklerini açıklar. |
| 7 | Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler geliştirir. |
| 7 | Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler geliştirir. |
| 8 | Bilgi-eylem süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar ve uygular. |
| 8 | Bilgi-eylem süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar ve uygular. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Kavram-Terimi Ne Anlama Geliyor? | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 1. Hafta | Kavram-Terimi Ne Anlama Geliyor? | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Görmek ve Bakmak | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Görmek ve Bakmak | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Temel Kavramlar: Din, Kültür, Ahlak, Din Eğitimi, Bireysel Dindarlık | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 3. Hafta | Temel Kavramlar: Din, Kültür, Ahlak, Din Eğitimi, Bireysel Dindarlık | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | İnsanın Anlam Arayışı | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | İnsanın Anlam Arayışı | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | İnsanın anlam arayışı | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | İnsanın anlam arayışı | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | İnsanın Anlam Arayışı ve Kuran/Kutsal Kitaplar | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | İnsanın Anlam Arayışı ve Kuran/Kutsal Kitaplar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | İnsanın Anlam Arayışı ve Kuran/Kutsal Kitaplar | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 7. Hafta | İnsanın Anlam Arayışı ve Kuran/Kutsal Kitaplar | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Vize | |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | "Din-ahlak-birey-toplumlar, din-bireysel dindarlıklar; Müslümanlığın temel ilkeleri, İslamiyet ve herkesin dinlediği" | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 9. Hafta | "Din-ahlak-birey-toplumlar, din-bireysel dindarlıklar; Müslümanlığın temel ilkeleri, İslamiyet ve herkesin dinlediği" | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, teknikler vb) | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 10. Hafta | İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, teknikler vb) | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, teknikler vb) | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | İlkokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programının incelenmesi (kazanım, içerik yöntem, teknikler vb) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 12. Hafta | "Bilimsel sistem bütünü (Din ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı) " | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | "Bilimsel sistem bütünü (Din ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı) " | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 13. Hafta | Temel Süreç Becerileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 13. Hafta | Temel Süreç Becerileri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Final | |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma | 1 | 20 | 20 | |
| Görüşme | 1 | 20 | 20 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 12 | 12 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||