Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Matematik Öğretimi 2 SNZ304 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı İlkokul matematik programının öngördüğü kavram, beceri ve tutumların geliştirilmesinde güncel öğretim yaklaşımlarının matematik öğretiminde kullanımına ilişkin bilgi, beceri ve tutumu geliştirmek
Dersin İçeriği İlkokul matematik programının programın öğeleri açısından incelenmesi, Matematik öğretiminde güncel yaklaşımlar (Bianshi modeli), Nesnelerin Geometrisi temasına ilişkin sınıf içi öğretim etkinliği ve materyal tasarımı, Veriye Dayalı araştırma temasına ilişkin sınıf içi öğretim etkinliği ve materyal tasarımı
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Çocukların kesir kavramını nasıl geliştirdiğini açıklar
2 Çocukların geometrik düşünme gelişimini yorumlar.
3 Ölçme ve ölçmenin çocuklarda nasıl geliştiğini yorumlar.
4 İlkokul 1-4. sınıf öğrencilerinin matematiksel gelişim özelliklerine uygun matematik derslerinin planlanması
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Matematik öğretim yaklaşımları Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Kesir türleri, kesirleri göstermek için kullanılan modeller Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Kesirlerle işlemler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
4. Hafta Geometrik şekiller ve cisimlerin öğretimi Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
5. Hafta Geometrinin temel kavramlarının öğretimi-Açı Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Uzunluk ölçmenin öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
7. Hafta Çevre ve Alan ölçmenin Öğretimi Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
8. Hafta Vize
9. Hafta Kütle ve sıvıların ölçülmesi öğretimi Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
10. Hafta Veri ve grafik Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
11. Hafta Matematik öğretiminde materyal geliştirme Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
12. Hafta Matematik öğretim etkinlikleri I Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
13. Hafta Matematik öğretim etkinlikleri II Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
14. Hafta Matematik öğretim etkinlikleri III Uygulama, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık)
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır.
3 Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır.
4 Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5 İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 5 5 5 5
PY2 5 5 5 5
PY3 5 5 5 5
PY4 5 5 5 5
PY5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5
PY7 5 5 5 5
PY8 5 5 5 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Demirel, Ö., Altun, E. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık. Ankara.
  • Alptekin, V. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı. Eğitim Kitabevi. Konya.
  • Aykaç, M. Ve Köğce, D. (2021) Eğitsel Oyunlar ile Matematik Öğretimi Okul Öncesi ve İlkokul Kazanımlar, Pegem Akademi
  • Toptaş, V., Olkun, S., Çekirdekci, S. Ve Sarı, M. H. (2020), İlkokulda Matematik Öğretimi, Vizetek Yayıncılık
  • Pesen, C. (2023). İlkokullarda Matematik Öğretimi, Pegem Akademi
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 14 14
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 14 14
Araştırma 1 20 20
Görüşme 1 20 20
Sunum (Hazırlık) 1 12 12
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0