| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Hayat Bilgisi Öğretimi | SNZ301 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Şükran CALP |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Şükran CALP (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrenci, Hayat Bilgisi Öğretimine ait temel kavramları tanımlayabilecektir. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin sonunda öğrenci, Hayat Bilgisi Öğretimine ait temel kavramları tanımlayabilecektir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Hayat Bilgisi dersinin amaçları, kavramları, içeriği, öğretim programının özelliklerini açıklar. |
| 2 | Hayat Bilgisi dersinin Türkiye’deki ve dünyadaki tarihsel gelişimini ve bu derse ait yaklaşımları sıralar |
| 3 | Hayat Bilgisi dersinde kullanılan öğretim stratejileri, yöntem ve tekniklerinin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirir. |
| 4 | Hayat Bilgisi dersinde kullanılacak kaynakları ve materyalleri belirler |
| 5 | Hayat Bilgisi dersi için uygulama ve sınıf içi etkinlikler geliştirir |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Türkiye’de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram vb. özellikler yönünden incelenmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 4. Hafta | Programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar-örnekler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar-örnekler | Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 10. Hafta | Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Hayat Bilgisi dersinde ölçme ve değerlendirme | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Hayat Bilgisi Programına ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerin değerlendirilmesi | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Hayat Bilgisi Programına ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerin değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 3 | 3 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 22 | 22 |
| Görüşme | 4 | 10 | 40 | |
| Sunum (Hazırlık) | 10 | 4 | 40 | |
| Uygulama | 2 | 5 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 3,5 | 10,5 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 127,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||