| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | MBZ305 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Merve ERİŞ HASIRCI |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hayriye Merve ERİŞ HASIRCI (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin kariyerlerinde uygulayabilmeleri için temel mesleki ilkeleri teorik ve pratik olarak tanıtmaktır. |
| Dersin İçeriği | İlk etapta kavram olarak etik ve ahlâk, daha sonra öğretim ve öğrenci-öğretmen ve veli-öğretmen arasındaki etkileşim için gerekli etik ilkeleri ele alınmaktadır. Ayrıca etik ve ahlakın gelişimi tartışılacaktır. Temel olarak, bir öğretmenin uygulaması gereken temel etik özellikler vurgulanacaktır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Eğitim uygulamalarında Türk milli eğitiminin amaç ve ilkelerini dikkate almak |
| 2 | Eğitim uygulamalarında mesleki etik ilkelerini dikkate almak. |
| 3 | Çocukların eleştirel, yaratıcı, yansıtıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmek için etkili öğretme-öğrenme süreçleri oluşturmak ve uygun yöntem ve teknikleri kullanmak. |
| 4 | Okul öncesi eğitimde okul, aile ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurmak, sorumluluk alarak işbirliği becerilerini geliştirmek. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Etik ve ahlakın temel kavramları, ahlak ve ahlakın temelleri, ahlak ve etik teorileri | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Etik ilke, etik kural, iş ve meslek etiği/etiği | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | Sosyal, kültürel, ahlaki ve etik yönleriyle öğretmenlik mesleği | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 5. Hafta | Eğitim ve öğrenim hakkı, eğitim, öğretim, öğrenim ve değerlendirme sürecindeki etik ilkeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Sunum (Hazırlık) |
| 6. Hafta | Eğitim paydaşları (işverenler/yöneticiler, meslektaşlar, veliler, meslek kuruluşları ve toplumla ilişkilerde etik ilkeler) ile | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 7. Hafta | Eğitim/okul yöneticilerinin, velilerin ve öğrencilerin ahlaki/etik sorumlulukları | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | İş ve meslek hayatında etik olmayan davranışlar | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 10. Hafta | Türkiye mevzuatında kamu yönetimi, eğitim ve öğretmenlerle ilgili etik | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 11. Hafta | Okulda ve eğitimde etik dışı davranışlar, etik ikilemler, sorunlar ve çözüm önerileri | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Okulda etik/etik eğitimi ve etik kurulları | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Ahlaki/etik lider olarak okul müdürü ve öğretmen | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Etik İhlallerle İlgili Örnek Olaylar |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ||||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY15 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 10 | 10 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 7 | 14 |
| Araştırma | 1 | 22 | 22 | |
| Görüşme | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Sunum (Hazırlık) | 2 | 3 | 6 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 21 | 21 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||