| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kariyer Planlama | KRP102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 1 + 0 | 1,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Örgün-Yüz yüze, Konferans |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Senem ÇOLAK YAZICI |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Kariyer Planlama dersinin, Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi tarafından oluşturulan taslak çerçevesinde, her hafta için hazırlanmış video ve etkinlikler ile üniversite öğretim üyeleri, sektör profesyonelleri, sivil toplum kuruluşları ve uluslararası örgütlerden davet edilecek misafir eğiticilerle işlenmesi önerilmektedir. Ders kapsamına dâhil edilecek destekleyici faaliyetler öğrencileri profesyonel başvurularda kullanılan yöntem ve araçlar konusunda bilgilendirecek ve bunları en etkin şekilde kullanabilme becerisini kazandıracak şekilde tasarlanmış olup uygulamalı etkinlikler ile desteklenmiştir. Kariyer merkezleri, öğrencilerin becerilerini geliştirmelerine destek olacak deneyim imkânları sunan faaliyetler ile dersi uygulamalı olarak takip edecektir. Dersin yapısına ve içeriklere dair önerilen program aşağıda sunulmuştur. Söz konusu program üniversitelerin ve dersi alacak öğrencilerin kayıtlı olduğu bölümlerin özelliklerine göre farklılıklar gösterebilir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders öğrencilerin; ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri hakkında farkındalık kazanmalarını sağlayarak gelecek hedefleri ile uyumlu bir kariyer planlaması yapabilmelerine yardımcı olmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanınması: Öğrencinin Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olmasının sağlanması ve Kariyer Merkezi ile öğrenci arasında bağ kurulması. |
| 1 | Kariyer Merkezlerinin ve Faaliyetlerinin Tanınması: Öğrencinin Kariyer Merkezi tarafından sunulan hizmetlerden haberdar olmasının sağlanması ve Kariyer Merkezi ile öğrenci arasında bağ kurulması. |
| 2 | Öz Farkındalığın Artırılması: Öğrencinin; zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik gibi kavramları öğrenmesi ve bu kavramların kariyer ile olan bağlantısını kurması. |
| 2 | Öz Farkındalığın Artırılması: Öğrencinin; zekâ, kişilik, bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik gibi kavramları öğrenmesi ve bu kavramların kariyer ile olan bağlantısını kurması. |
| 3 | Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi: Öğrencilerin, kamu sektörü, özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıması, sektörler arası farklılıkları kavraması ve bu sektörlerdeki çalışma hayatını görmesi. |
| 3 | Kariyer Seçeneklerinin Keşfedilmesi: Öğrencilerin, kamu sektörü, özel sektör, akademi, sivil toplum kuruluşları gibi sektörleri tanıması, sektörler arası farklılıkları kavraması ve bu sektörlerdeki çalışma hayatını görmesi. |
| 4 | İnce Becerilerin Geliştirilmesi: Kariyer sürecinde ince becerilerin geliştirilmesinin önemi hakkındaki farkındalığın artırılması. |
| 4 | İnce Becerilerin Geliştirilmesi: Kariyer sürecinde ince becerilerin geliştirilmesinin önemi hakkındaki farkındalığın artırılması. |
| 5 | Kariyer Planlamasına Katkı Sağlamak için Yapılabilecek Faaliyetlerin Keşfedilmesi: Öğrencilerin üniversite hayatları boyunca dersleri dışında kariyerlerine katkı sağlayabilecek faaliyetler konusunda bilgilendirilmesi. |
| 5 | Kariyer Planlamasına Katkı Sağlamak için Yapılabilecek Faaliyetlerin Keşfedilmesi: Öğrencilerin üniversite hayatları boyunca dersleri dışında kariyerlerine katkı sağlayabilecek faaliyetler konusunda bilgilendirilmesi. |
| 6 | Uluslararası Değişim Programlarının Tanınması: Öğrencilerin, uluslararası değişim programlarının kişisel gelişime ve akademik hayata sağladığı katkıları ve kariyer planlarına olumlu yansımaları hakkında farkındalık kazanması. |
| 6 | Uluslararası Değişim Programlarının Tanınması: Öğrencilerin, uluslararası değişim programlarının kişisel gelişime ve akademik hayata sağladığı katkıları ve kariyer planlarına olumlu yansımaları hakkında farkındalık kazanması. |
| 7 | Yetenek Kapısının Tanınması: Öğrencinin Yetenek Kapısı yoluyla Kariyer Merkezlerinden danışmanlık alınabileceğini, fuar, seminer, çalıştay gibi faaliyetlere ve staj ilanlarına başvuru yapılabileceğini öğrenmesi. |
| 7 | Yetenek Kapısının Tanınması: Öğrencinin Yetenek Kapısı yoluyla Kariyer Merkezlerinden danışmanlık alınabileceğini, fuar, seminer, çalıştay gibi faaliyetlere ve staj ilanlarına başvuru yapılabileceğini öğrenmesi. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | *Kariyer planlama dersi nedir? *Kariyer merkezi nedir? *Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir?* Kariyer Merkezlerinden nasıl faydalanılır? | Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | *Zekâ ve kişilik nedir? *Zekâ ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir? | Görüşme, Araştırma |
| 3. Hafta | *Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? *Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir? | Sunum (Hazırlık) |
| 4. Hafta | *İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? *Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var? | Araştırma |
| 5. Hafta | Kendini değerlendirme, öz farkındalık kavramları ve kariyer açısından önemi | Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Üniversite sürecinde kariyer planlama (Üniversite eğitimi sırasında kariyer planı ve gelişimine yönelik neler yapılmalı ve bu çalışmalar ne zaman başlamalıdır?) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Etkili Mülakat ve CV hazırlama teknikleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | İşe alım ve kariyer yönetiminde yetenek ve yetkinlik yönetimi, psikoteknik testler, değerlendirme merkezi yaklaşımları gibi güncel uygulamalar hakkında bilgiler (dersin verildiği bölüme uyarlanarak anlatılması önerilmektedir) | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Akademik kariyer yapmak isteyen öğrenciler açısından akademik kariyer sürecinin anlatılması | Görüşme, Araştırma |
| 11. Hafta | Özel sektör alanında kariyer olanaklarının tanıtılması | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Girişimcilerin kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Diğer Faaliyetler, Araştırma |
| 13. Hafta | Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikâyeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 2 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 |
| PY2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 |
| PY4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| PY6 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 2 | 2 |
| PY7 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 |
| PY10 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| PY15 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 1 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Görüşme | 1 | 3 | 3 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 4 | 4 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 51 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||