| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil II | GKZ106 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Medine UÇAR ŞENGÜL |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, gelecekteki genel iletişim amaçları ve akademik çalışmaları için gerekli olan dil bilgi ve becerilerini kazandırmak ve öğrencilerin bu dile karşı olumlu tutum geliştirmelerine yardımcı olmak. |
| Dersin İçeriği | 1. Öğrenciyi doğrudan ilgilendiren konularla ilişkili kalıpları ve çok sık kullanılan sözcükleri anlayabilme 2. Kısa ve basit metinleri okuyabilme, ilanlar, kullanım kılavuzları, mönüler ve zaman çizelgeleri gibi basit günlük metinlerdeki genel bilgileri kavrayabilme ve kısa kişisel mektupları anlayabilme. 3. Bildik konular ve faaliyetler hakkında doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve alışılmış işlerde iletişim kurabilme 4. Basit bir dille ailemi ve diğer insanları, yaşam koşullarımı, eğitim geçmişimi ve son işimi betimlemek için bir dizi kalıp ve tümceyi kullanabilme 5. Kısa, basit notlar ve iletiler, teşekkür mektubu gibi çok kısa kişisel mektupları yazabilme. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenciler dersler hakkında, geçmiş zaman hakkında, okul günleri hakkında ve iyi haberler hakkında konuşabilir, vücudun kısımlarını isimlendirebilir. |
| 2 | Öğrenciler geçmiş olaylar hakkında soru sorabilir, bir kaza hakkında konuşabilir, eczaneden bir şey alabilir. |
| 3 | Öğrenciler seyahat hakkında konuşabilir, gelecekteki planlar hakkında konuşabilir ve açıklayabilir, üzücü olaylar hakkında konuşabilirler. |
| 4 | Öğrenciler yiyecek ve içecek hakkında konuşabilir, miktarlar hakkında konuşabilir, ne yiyip ne içtiklerini açıklayabilirler |
| 5 | Öğrenciler lokantada yemek siparişi verebilirler, giysiler hakkında konuşabilir, varlıkları tarif edebilirler, insanların giysilerini tarif edebilirler |
| 6 | Öğrenciler bir yolculuk hakkında konuşabilirler, coğrafi özellikler hakkında konuşabilirler, ikiden fazla şeyi karşılaştırabilirler, bir ülkeyi tanıtabilirler |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Genel Tekrar | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 2. Hafta | Ders 41- Dersler Ders 42- Geçmiş Zaman, Düz Cümleler Ders 43- Okuma ve Yazma | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Ders 44- İşte Hayat! Bölüm 6 Ders 45- Vücudun Kısımları Ders 46- Geçmiş Zaman. Sorular ve Kısa Cevaplar | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Ders 47- Dinleme ve Konuşma Ders 48- Eczaneden Bir Şey Almak Ders 49- Seyahat | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Ders 50- -Cek, -cak Ders 51- Okuma ve Yazma Ders 52- İşte Hayat! Bölüm 7 | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Ders 53- Yiyecek ve İçecek Ders 54- Sayılabilen ve Sayılamayan İsimler Ders 55- Dinleme ve Yazma | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Ders 56- Yemek Siparişi Vermek Ders 57- Giysiler Ders 58- Sıfatlar | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Ders 59- Okuma ve Yazma Ders 60- İşte Hayat! Bölüm 8 Genel Tekrar | Görüşme |
| 10. Hafta | Ders 61- Postanede Ders 62- Zorunluluk Ders 63- Dinleme ve Yazma | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 11. Hafta | Ders 64- Telefonda Ders 65- Hava Ders 66- Karşılaştırmalar Ders 67- Okuma ve Yazma | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Ders 68- İşte Hayat! Bölüm 9 - Ders 69- Coğrafi Özellikler Ders 70- Sıfatlarda En Üstünlük Derecesi Ders 71- Dinleme ve Yazma | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Ders 72- Ölçümler Ders 73- Günlük İşler Ders 74- Yakın Geçmiş Zaman Ara Sınav Mazaret | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 14. Hafta | Final | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
| PY6 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| PY7 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| PY8 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 3 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| PY15 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 12 | 1 | 12 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 | |
| Kısa Sınav 2 | 1 | 1,5 | 1,5 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 14 | 1 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||