| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Genel Coğrafya | SNZ103 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir. |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Erol SÖZEN |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Erol SÖZEN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersi alan öğrenciler coğrafya'nın hayatımızdaki yerini ve gerekliliğini, ayrıca doğal olayların Dünya'nın hareketlerine bağlı olarak meydana geldiğini kavrar. |
| Dersin İçeriği | Bu ders, coğrafya'nın tanımı, bölümleri ve tarihçesi, evren, gök cisimleri, harita bilgisi (harita çizim yöntemleri, harita çeşitleri, haritadan faydalanma) konularını, ayrıca iklim bilgisi, jeomorfoloji, toprak ve bitki coğrafyası, beşeri coğrafya ve ekonomik coğrafya'nın temel kavramlarını içerir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Coğrafyanın konusunu kavrayabilme. |
| 2 | Coğrafya bilimin diğer bilimlerle olan ilişkisini analiz edebilme. |
| 3 | Coğrafya öğretimin amaçlarını açıklayabilme. |
| 4 | Türkiye'nin coğrafi konumunu açıklayabilme. |
| 5 | Türkiye'nin fiziki özelliklerini örneklendirerek açıklayabilme. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Coğrafya biliminin konusu, prensipleri, alt dalları, çalışma alanı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Koordinatlar (paralel, enlem, meridyen, boylam) ve ilkokulda öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 3. Hafta | Dünyanın şekli ve bunun sonuçları ve ilkokulda öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | Dünyanın hareketleri (günlük hareket) ve bunun sonuçları ve ilkokulda öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Dünyanın hareketleri (yıllık hareket) ve bunun sonuçları ve ilkokulda öğretimi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Eksen eğikliği, yıllık hareket ve mevsimlerin oluşumu ve ilkokulda öğretimi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 7. Hafta | Jeolojik devirler | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Ara sınav | Araştırma, Uygulama |
| 9. Hafta | Yer kabuğunun yapısı, Dünyanın katmanları ve ilkokulda öğretimi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Yer kabuğunun malzemesi: Mineraller, taşlar ve ilkokulda öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 11. Hafta | Yer şekillerinin oluşumu; iç kuvvetler ve ilkokulda öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 12. Hafta | Yer şekillerinin oluşumu; dış kuvvetler ve ilkokulda öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 13. Hafta | İklim ve bitki örtüsü, toprak çeşitleri ve ilkokulda öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 14. Hafta | İklim ve bitki örtüsü, toprak çeşitleri ve ilkokulda öğretimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 |
| PY2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
| PY5 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 |
| PY9 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 |
| PY11 | 1 | 1 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 |
| PY15 | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 5 | 14 | 70 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 1 | 2 |
| Görüşme | 2 | 5 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 3 | 5 | 15 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 5 | 2 | 10 |
| Kısa Sınav 1 | 5 | 4 | 20 | |
| Final | 5 | 5 | 25 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||