Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Coğrafya SNZ103 Türkçe Zorunlu 1. Yarıyıl 3 + 0 3,0 6,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Erol SÖZEN
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Erol SÖZEN (Güz)
Dersin Amacı Bu dersi alan öğrenciler coğrafya'nın hayatımızdaki yerini ve gerekliliğini, ayrıca doğal olayların Dünya'nın hareketlerine bağlı olarak meydana geldiğini kavrar.
Dersin İçeriği Bu ders, coğrafya'nın tanımı, bölümleri ve tarihçesi, evren, gök cisimleri, harita bilgisi (harita çizim yöntemleri, harita çeşitleri, haritadan faydalanma) konularını, ayrıca iklim bilgisi, jeomorfoloji, toprak ve bitki coğrafyası, beşeri coğrafya ve ekonomik coğrafya'nın temel kavramlarını içerir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Coğrafyanın konusunu kavrayabilme.
2 Coğrafya bilimin diğer bilimlerle olan ilişkisini analiz edebilme.
3 Coğrafya öğretimin amaçlarını açıklayabilme.
4 Türkiye'nin coğrafi konumunu açıklayabilme.
5 Türkiye'nin fiziki özelliklerini örneklendirerek açıklayabilme.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Coğrafya biliminin konusu, prensipleri, alt dalları, çalışma alanı Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
2. Hafta Koordinatlar (paralel, enlem, meridyen, boylam) ve ilkokulda öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
3. Hafta Dünyanın şekli ve bunun sonuçları ve ilkokulda öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
4. Hafta Dünyanın hareketleri (günlük hareket) ve bunun sonuçları ve ilkokulda öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
5. Hafta Dünyanın hareketleri (yıllık hareket) ve bunun sonuçları ve ilkokulda öğretimi Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta Eksen eğikliği, yıllık hareket ve mevsimlerin oluşumu ve ilkokulda öğretimi Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
7. Hafta Jeolojik devirler Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
8. Hafta Ara sınav Araştırma, Uygulama
9. Hafta Yer kabuğunun yapısı, Dünyanın katmanları ve ilkokulda öğretimi Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta Yer kabuğunun malzemesi: Mineraller, taşlar ve ilkokulda öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
11. Hafta Yer şekillerinin oluşumu; iç kuvvetler ve ilkokulda öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
12. Hafta Yer şekillerinin oluşumu; dış kuvvetler ve ilkokulda öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
13. Hafta İklim ve bitki örtüsü, toprak çeşitleri ve ilkokulda öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
14. Hafta İklim ve bitki örtüsü, toprak çeşitleri ve ilkokulda öğretimi Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır.
3 Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır.
4 Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5 İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 2 1 2 1 2
PY2 1 2 2 1 1
PY3 1 1 1 1 1
PY4 2 2 3 2 2
PY5 3 2 2 3 3
PY6 1 1 1 1 1
PY7 1 1 1 1 1
PY8 3 2 3 2 3
PY9 5 5 4 4 3
PY10 3 3 3 4 3
PY11 1 1 5 5 5
PY12 1 1 1 1 1
PY13 1 1 1 1 1
PY14 1 1 1 4 4
PY15 3 4 3 2 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Genel ve Fiziki Coğrafya-Prof.Dr. H. Doğanay, R. Sever.
  • Genel Fiziki Coğrafya Yer Bilimleri: Rüştü ILGAR: NOBEL
  • Coğrafyaya Giriş 1: Genel Fiziki Coğrafya: Hayati DOĞANAY: AKTİF
  • Genel Fiziki Coğrafya: İbrahim ATALAY: BETA Basım Matbaacılık
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 5 14 70
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 2 1 2
Görüşme 2 5 10
Diğer Faaliyetler 3 5 15
Sınavlar
Ara Sınav 1 5 2 10
Kısa Sınav 1 5 4 20
Final 5 5 25
Sınıf İçi Etkinlik 1 1 1
Toplam İş Yükü 153
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 6,0