| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İlkokulda Temel Matematik | SNZ101 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 6,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Teorik |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Muharrem BOLAT |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Muharrem BOLAT (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğretmen adaylarına ilkokul matematik konularının öğretimi için sahip olmaları gereken temel matematik bilgisini kazandırmaktır |
| Dersin İçeriği | Sayı sistemleri ve hiyerarşik modeli, sayı sistemlerinin dört işleme göre kapalılık özellikleri, matematiksel modelleme, dört işlem içeren problem çözme ve kurma, 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme, 10’luk tabanı dışındaki tabanlarda dört işlem, ispatlarıyla birlikte 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları, en küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen, kesir ve kesirlerle dört işlem, kesir ve oran ilişkisi, ondalık kesirde sayıların yazılması ve dört işlem, örüntü, temel geometrik şekiller, temel uzay geometri – geometrik cisimler ve açınımları ile ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri ve bu konuların matematik öğretimin amaç, ilke ve ilkokul matematik programıyla ilişkisi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türkçeyi kurallarına uygun, düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur |
| 2 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye ve hukukun üstünlüğüne inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur |
| 3 | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgi sahip olur, çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini ve ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular |
| 4 | Topluma, çevreye, insana, sanatsal ve kültürel faaliyetlere ve spora duyarlı olur; topluma faydalı, geleceğe güvenle bakan ve araştıran, sorgulayan ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen öğrenciler yetiştirir |
| 5 | Alanıyla ilgili bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir biçimde yerine getirir |
| 6 | Yaşam boyu öğrenme bilincini edinerek bireysel ve mesleki gelişimini sağlar, öğrenmeyi öğrenir |
| 7 | Kendi öz değerlendirmesini yapar |
| 8 | Sosyal ve mesleki yaşamında bir yabancı dili temel düzeyde bilerek alanındaki bilgilere ulaşır |
| 9 | Sınıf öğretmenliği alanında öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili kavram, teori ve uygulama hakkında bilgi sahibi olur |
| 10 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini amacına uygun teknik ve pedagojik olarak kullanabilme becerisine sahip olur |
| 11 | Öğrencilerinin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim planlamasını ve uygulamasını yapar |
| 12 | Ulusal ve uluslararası eğitim sisteminin ve sınıf öğretmenliğinin yapısı ve tarihsel gelişimi hakkında yereli bilgiye sahip olur |
| 13 | Milli kültüre ve evrensel değerlere saygı duyar |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sayı sistemleri ve dört işleme göre kapalılık özellikleri | Görüşme |
| 2. Hafta | Matematiksel modelleme, Dört işlem içeren problem çözme ve kurma | Görüşme |
| 3. Hafta | 10’luk tabandaki bir sayıyı başka tabanlarda yazma ve başka tabanlarda yazılmış bir sayıyı 10’luk tabana çevirme | Görüşme |
| 4. Hafta | 10’luk tabanı dışındaki tabanlarda dört işlem | Görüşme |
| 5. Hafta | 2, 3, 4, 5 ve 10 için bölünebilme kuralları | Görüşme |
| 6. Hafta | En küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen | Görüşme |
| 7. Hafta | En küçük ortak kat ve en büyük ortak bölen | Görüşme |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 9. Hafta | Kesirlerle dört işlem ve kesir-oran ilişkisi | Görüşme |
| 10. Hafta | Ondalık kesirlerde dört işlem | Görüşme |
| 11. Hafta | Örüntü | Görüşme |
| 12. Hafta | Temel geometrik şekiller | Görüşme |
| 13. Hafta | Geometrik cisimler | Görüşme |
| 14. Hafta | Ölçü kavramı ve temel ölçü birimleri | Görüşme |
| 15. Hafta | Final Sınavı | Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 | DK11 | DK12 | DK13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 3 | 1 | 1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 |
| PY6 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
| PY7 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| PY11 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY12 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 5 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Öğr. Gör. Muharrem BOLAT | Vize | 50,00 | |
| Öğr. Gör. Muharrem BOLAT | Final | 50,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 3 | 42 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 2 | 5 | 10 |
| Araştırma | 1 | 9 | 9 | |
| Görüşme | 14 | 3 | 42 | |
| Uygulama | 2 | 6 | 12 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 9 | 9 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Ödev 1 | 2 | 1,5 | 3 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 2 | 2 | |
| Kısa Sınav 2 | 3 | 2 | 6 | |
| Final | 1 | 3 | 3 | |
| Uygulama | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 153 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 6,0 | ||