Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dil I GKZ105 İngilizce Zorunlu 1. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Kenan OCAK
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Kenan OCAK (Güz)
Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin, "European Language Portfolio Global Scale" B1 düzeyinde İngilizcede; - Temel dilbilgisine sahip olmaları, - Dinlediklerini anlamaları, - Karşılıklı konuşabilmeleri, - Okuduklarını anlamaları, - Kendilerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, lisans sonrası ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları İngilizce´ye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) yabancı dil bilgisine sahip olur
2 Kısa net iletileri kavrar
3 Kısa, günlük metinleri kavrar
4 Basit, günlük sohbetlere katılır
5 Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşur
6 Kısa, basit notlar ve iletiler yazar
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Nice to Meet You ! a. Kişi zamirleri (he, she, they) b. Geniş Zamanda ?to be? fiili c. ?to be? fiili olumlu, olumsuz, soru şekilleri d. İsimler: tekil, çoğul e. Ülkeler ve uyruklar f. Okuma Parçası Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Diğer Faaliyetler
2. Hafta How old are you? a. Sayılar b. There is / There are c. Belirteçler: a, an d. İşaret zamirleri: this, that e. Okuma Parçası Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
3. Hafta I like my family. Do you like...? a. Geniş Zaman b. Geniş Zamanda zaman zarfları c. Sahiplik: Have got / Has got d. Miktar ifadeleri: some, any, no e. Okuma Parçası Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme
4. Hafta How much ?? How many ?? a. Sayılabilen ve sayılamayan isimler b. Miktar ifadeleri: a few , a little c. Soru kelimeleri: how many, how much d. Sahiplik zamirleri (mine, yours) e. Zaman edatları (in, on, at) f. Okuma Parçası Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
5. Hafta At school / I like him a. Yer edatları (in, on, at) b. Nesne zamirleri c. Sahiplik sıfatları d. Diğer edatlar e. Okuma Parçası Diğer Faaliyetler, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
6. Hafta I must / I can a. Modals: must, mustn?t b. Modals: can, cannot c. Sahiplik ?s d. Question tags e. Okuma Parçası Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme
7. Hafta I am studying at the moment. a. Şimdiki Zaman Olumlu b. Şimdiki Zaman olumsuz ve soru c. Şimdiki Zamanda zaman zarfları d. Geçmiş Zaman (Giriş): Geçmiş Zamanda ?To Be? e. Okuma Parçası Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
8. Hafta Ara Sınav Diğer Faaliyetler
9. Hafta Which is the best? a. Karşılaştırmalı Sıfatlar b. Düzenli sıfatlar c. Düzensiz sıfatlar e. Okuma Parçası Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
10. Hafta I was doing my homework a. Geçmişte Devamlılık (Past Continuous Tense) b. Zaman zarfları c. Hikaye anlatmak d. Okuma Parçası Araştırma, Sunum (Hazırlık), Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta I?ll get a better job after college. a. Basit Gelecek Zaman (will) b. Planlı Gelecek Zaman (be going to) c. Okuma Parçası Araştırma, Sunum (Hazırlık)
12. Hafta Tekrar Ünitesi a. Tekrar b. Modals: used to c. Okuma Parçası Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Animals are wonderful creatures a. Sıfatlar (isimden önce ve sonra) b. Fiil+ sıfat c. Zarflar (fast, quickly) d. Durum, yer ve zaman zarfları e. Okuma Parçası Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma
14. Hafta Final Araştırma, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır.
3 Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır.
4 Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5 İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY1 1 1 1 1 1 1
PY2 1 1 1 1 1 1
PY3 1 1 1 1 1 1
PY4 1 1 1 3 1 3
PY5 1 1 1 4 4 4
PY6 1 1 1 1 1 1
PY7 4 4 4 4 4 4
PY8 1 2 2 2 2 2
PY9 3 4 3 4 3 3
PY10 2 2 2 2 2 2
PY11 1 1 1 1 1 1
PY12 1 1 1 1 1 1
PY13 5 5 5 5 5 5
PY14 3 3 3 3 3 3
PY15 1 1 1 1 1 1
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Online Ders İçeriği, Ders Anlatımlı Haftalık Videolar, PDF Ders Notları
  • Passport To English
  • Essential Grammar in Use
  • Oxford University Press Dictionary
Değerlendirme Yöntemi
Güz Dönemi
Sorumlu Personel Grup Değerlendirme Yöntemi Yüzde
Öğr. Gör. Kenan OCAK Vize 40,00
Öğr. Gör. Kenan OCAK Devam 10,00
Öğr. Gör. Kenan OCAK Final 50,00
Toplam 100,00
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 3 42
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 9 0,5 4,5
Araştırma 6 1 6
Diğer Faaliyetler 14 1 14
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 3 3
Ödev 2 1 2 2
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0