| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Psikolojisi | MBZ107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Mustafa TEKKE (Güz) |
| Dersin Amacı | Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri Temel gelişim alanları, Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, Öğrenme psikolojisinde temel kavramlar Öğrenme kuramları Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları |
| 2 | İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri |
| 3 | Temel gelişim alanları, |
| 4 | Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, |
| 5 | Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, giriş, temel kavramların tanıtımı | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; Fiziksel gelişim; bilişsel gelişim | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 3. Hafta | Bilişsel gelişim (devam) | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 4. Hafta | Yetişkinlerde bilişsel gelişim; dil gelişimi; | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 5. Hafta | Kişilik gelişimi (psikososyal) | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 6. Hafta | Kişilik gelişimi (devam); ahlak gelişim | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 7. Hafta | Öğrenmeye giriş ve temel kavramlar | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık) |
| 8. Hafta | Ara Sınav | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Öğrenmeyi etkileyen etmenler; klasik koşullama | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Klasik davranışçı öğrenme kuramları | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 11. Hafta | Edimsel koşullama | Görüşme, Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Edimsel koşullama (devam); sosyal öğrenme kuramı | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 13. Hafta | Sosyal öğrenme kuramı (devam); bilgi işleme kuramı; dersin genel değerlendirmesi | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
| PY2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 1 |
| PY6 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| PY7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY11 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY14 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY15 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 6 | 1 | 6 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5,5 | 5,5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 1 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||