| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Edebiyatı 2 | SNZ206 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fatih Çetin ÇETİNKAYA |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı çocuk edebiyatının çocuk gelişimi açısından önemini, çocuk edebiyatı türlerini, Türk edebiyatının çocuklar için ortaya koyduğu eserlerini incelemek ve araştırmakla ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Resimli çocuk kitapları; çocuk kitaplarında bulunması gereken temel özellikler; çocuk kitaplarını inceleme ve değerlendirme kriterleri; fantastik eserler; biyografi, hikâye edici ve bilgilendirici metinler; seri kitaplar; çocuk dergileri ve dünya çocuk edebiyatının gelişmesi; dijital çocuk edebiyatı ürünleri; çocuk edebiyatı ürünleri ve yapay zeka ilişkisi; dünya çocuk edebiyatının gelişimi; çocuk edebiyatı eserlerini sınıf içi kullanma uygulamaları; hikâye edici ve bilgilendirici metin işleme süreci. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Çocuk edebiyatının temel özelliklerini tanıyabilecek ve bu eserlerin çocukların gelişimine katkılarını açıklayabileceksiniz. |
| 2 | Çocuk edebiyatı türlerini ve önemli yazarlarını tanıyabilecek, bu eserleri eğitim süreçlerinde etkili bir şekilde kullanabileceksiniz. |
| 3 | Çocuklar için uygun edebi eserleri seçme ve değerlendirme becerisi kazanacaksınız. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Çocuk Edebiyatına Giriş | Görüşme, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Sunum (Hazırlık) |
| 2. Hafta | Çocuk Edebiyatının Tarihsel Gelişimi | Uygulama, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Çocuk Edebiyatı Türleri | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Uygulama |
| 4. Hafta | Çocuk Edebiyatında Dil Gelişimi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler, Uygulama, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 5. Hafta | Duygusal Gelişim ve Çocuk Edebiyatı | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 6. Hafta | Resimli Kitaplar ve Grafik Romanlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Diğer Faaliyetler, Uygulama, Görüşme, Araştırma |
| 7. Hafta | Masallar ve Mitler | Araştırma, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 8. Hafta | Vize Sınavı | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 9. Hafta | Çocuk Edebiyatı Yazarları ve Örnek Eserler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Çocuk Edebiyatında Temalar ve Değerler | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Araştırma |
| 11. Hafta | Çocuk Edebiyatının Eğitimde Kullanımı | Diğer Faaliyetler, Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 12. Hafta | Çocuklara Kitap Seçimi ve Değerlendirme | Sunum (Hazırlık), Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Araştırma, Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Çocuk Edebiyatında Kültürel Çeşitlilik | Uygulama, Diğer Faaliyetler, Görüşme, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık) |
| 14. Hafta | Final Sınavı | Diğer Faaliyetler, Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Sunum (Hazırlık), Araştırma |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ||||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ||||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 5 | 5 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 2 | 1 | 1 |
| PY15 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 9 | 4 | 36 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 4 | 4 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 52 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||