| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi | SNZ202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Pelin USTAOĞLU HOŞVER |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Oyun öğretimine karşı olumlu tutum geliştirme 2.Oyun, oyun öğretimi ve beden eğitimi gibi temel kavramları anlama. 3.Sınıfta oyun uygulaması için bir sınıf öğretmeninin niteliklerini ve sorumluluklarını kavrama 4.İlköğretim düzeyindeki çocuklara (7-12 yaş) oyunların tüm gelişimin özellik ve özelliklerine bağlı olarak nasıl öğretilmesi gerektiğini kavramak . 5.Oyun tasarlama ve uygulama becerisini kazandırmak 6. Oyunların amaçları olduğunu kavramak ve bu amaçları açıklamak 7. Oyunların kazanımlarını anlamak ve farklı gelişim aşamalarına göre oyun seçmek. |
| Dersin İçeriği | Temel Kavramlar: Oyun Eğitimi ve Fiziksel Aktivite, Hareket Eğitimi, Hareket Yoluyla Eğitim, Oyun, Oyun Teorileri. Oyun Öğretiminin Temel İlkeleri ve Fiziksel Aktivite Öğretimi. Oyun Öğretimi ve Fiziksel Aktivitenin Önemi. Oyun Öğretiminde Etkinlikler ve Fiziksel Etkinlik Öğretiminde kullanılabilecek araçlar. Hareket becerilerini öğretmek. Oyun kavramı, sınıflandırılması, oyun özellikleri, önemi. Ara sınav. Oyun Teorileri. Oyun seçimi ve öğretimi. Oyun Öğretimi ve Fiziksel Aktivite yaklaşımları ve yöntemleri. Oyun ve Fiziksel Etkinlikler Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme. Oyun öğretimi ve uygulama örnekleri. Oyun Öğretimi ve Fiziksel Aktivite uygulama örnekleri. Final Sınavı. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Oyun ve fiziksel aktivite öğretme becerisi kazanır. |
| 2 | Oyun ve Fiziksel Etkinlikler Öğretimi ile ilgili kavramları açıklar ve doğru kullanır. |
| 3 | Oyun öğretimi ile ilgili yöntem ve teknikleri kullanır. |
| 4 | Oyun tasarımı ve uygulaması için etkinlikler geliştirir ve uygular. |
| 5 | İlköğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini kavrayabilecek ve Oyun ve Fiziksel Etkinlik Öğretimini bu özelliklere göre değerlendirebilecektir. |
| 6 | Amaçlarına uygun sınıf ortamlarında oyun oluşturma, oyun dağarcığı geliştirme ve oyun oynama becerisi kazanır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | "Temel Kavramlar: Oyun ve Fiziksel Etkinlikler Öğretimi, Hareket Eğitimi, Hareket Yoluyla Eğitim, Oyun, Oyun Teorileri" | Görüşme, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Oyun ve fiziksel aktivite öğretiminin tanımı ve amaçları. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 3. Hafta | Oyun ve Fiziksel Aktivite Öğretiminin İlkeleri | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | Çocuklarda fiziksel gelişim, psikomotor gelişim ve hareket gelişim evrelerinde oyunlar. | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Psycho-Motor özellikleri geliştirici, eğitim oyunları. | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 6. Hafta | Oyun ve Fiziksel Aktiviteler Öğretim materyalleri kullanılabilme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| 7. Hafta | Oyun ve Fiziksel Aktiviteler; Kuvvet - Hız - Dayanıklılık - Çeviklik hareketleri geliştirici oyunları. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Oyun ve Fiziksel Aktiviteler; Esneklik - Denge - Beceri - Koordinasyon becerilerini geliştiren oyunlar. | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 10. Hafta | Beden Eğitimi ve Oyun Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Görüşme |
| 11. Hafta | Oyun öğretimi ve uygulama örnekleri | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 12. Hafta | Oyun öğretimi ve uygulama örnekleri | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Oyun öğretimi ve uygulama örnekleri | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ||||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ||||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 9 | 4 | 36 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 4 | 4 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 52 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||