| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Topluma Hizmet Uygulamaları | GKZ202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 2 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Erol SÖZEN, Doç. Dr. Şükran CALP, Doç. Dr. Elif GÜVEN DEMİR, Dr. Öğr. Üyesi Tuğba ECEVİT |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Toplumun ihtiyaçlarına yönelik hizmet uygulamalarına ilişkin bilgi, beceri, tutum ve değer kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve beceriler. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrayabilme. |
| 2 | Sosyal ve güncel sorunların farkına varabilme. |
| 3 | Sosyal sorunların çözümüne yönelik projeler üretebilme. |
| 4 | Toplumu bilgilendirme adına düzenlenen konferans, panel, kongre vb. etkinliklere gönüllü olarak katılabilme. |
| 5 | Okullarımızda topluma hizmet uygulamalarına yönelik bilgi ve becerilerin gerekliliğini kavrayabilme. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Topluma hizmet uygulamalarının tanımı ve önemi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 2. Hafta | Toplumun güncel sorunlarını belirleme | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 3. Hafta | Projenin tanımı ve proje hazırlama aşamaları | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Bireysel rapor, etkinlik raporu ve proje raporu hazırlamaya ilişkin bilgiler | Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Toplumun güncel sorunlarına çözüm üretmeye yönelik projelerin tartışılması | Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Projelerin yürütülmesine yönelik çalışmalar yapılması | Diğer Faaliyetler |
| 7. Hafta | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 10. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Projelerin yürütülmesi | Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ||||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 3 | 0,5 | 1,5 |
| Araştırma | 5 | 3 | 15 | |
| Diğer Faaliyetler | 8 | 2 | 16 | |
|
Sınavlar |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||