| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk Edebiyatı 1 | SNZ207 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Arş. Gör. Behlül Bilal SEZER |
| Dersi Veren(ler) | Arş. Gör. Behlül Bilal SEZER (Güz) |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencileri çocuk kitapları başta olmak üzere edebi çocuk kitapları hakkında bilgilendirmek ve bu bağlamda onlar için bir farkındalık oluşturmaktır. |
| Dersin İçeriği | Edebi çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı (şekil) özellikleri (kapak,-ciltsiz-boyut-boyut, resim, harf, sayfa düzeni vb.) Edebî eserde yer alması gereken iç yapı (şekil) özellikleri çocuk kitapları (konu, tema, dil ve anlatım özellikleri, karakterler, plan vb.) Edebi çocuk kitaplarında yer alması gereken eğitim ve temel ilkeler Çocuk kitaplarında konu yapılandırmasını zayıflatan öğeler |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Çocuk edebiyatı eserlerinden yararlanılarak tasarlanan etkinlikleri okul öncesi dönemdeki çocukların özelliklerini dikkate alarak tasarlar. |
| 2 | Çocuk edebiyatı eserlerini derste öğrendiği ölçütlere göre değerlendirir. |
| 3 | Edebi çocuk kitapları odağında öğrencilerin dil becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. |
| 4 | Türkçeyi doğru ve etkili bir şekilde kullanır. |
| 5 | Çocukların demokrasi, insan hakları/çocuk hakları, toplumsal ve evrensel değerlerle tanışmalarını sağlayan çocuk edebiyatı ürünlerini eğitim ortamında kullanır. |
| 6 | Edebiyat ve çocuk edebiyatı ile ilgili doğru terminolojiyi kullanır. |
| 7 | Bireyin okuma kültürünü edinme sürecinde okul öncesi döneme hitap eden edebi kitapların önemini bilir. |
| 8 | Edebiyatın ve çocuk edebiyatının çocuğa ve topluma katkısını tartışır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Edebi çocuk kitaplarında bulunması gereken dış yapı (şekil) özellikleri (kapak, -ciltsiz-boyut-boyutlar, resimler, harfler, sayfa düzeni vb.) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Edebi çocuk kitaplarında bulunması gereken iç yapı (şekil) özellikleri (konu, tema, dil ve anlatım özellikleri, karakterler, plan vb.) | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Edebi çocuk kitaplarında yer alması gereken eğitim ve temel ilkeler | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | Çocuk kitaplarında konu yapılandırmasını zayıflatan öğeler | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 5. Hafta | Edebi çocuk kitaplarının çocuğun bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimine etkisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 6. Hafta | Edebi çocuk kitaplarının çocuğun dil, kişilik, sosyal ve kültürel gelişimine etkisi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 7. Hafta | Okuma kültürünün kazanılması sürecinde edebi çocuk kitaplarının işlevleri. | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Öğrencilerin sunumları | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Araştırma |
| 10. Hafta | Öğrencilerin sunumları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| 11. Hafta | Öğrencilerin sunumları | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme, Uygulama |
| 12. Hafta | Öğrencilerin sunumları | Araştırma, Uygulama, Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 13. Hafta | Öğrencilerin sunumları | Uygulama, Görüşme, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ||||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ||||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
| PY10 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| PY12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
| PY15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma | 1 | 20 | 20 | |
| Görüşme | 1 | 20 | 20 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 12 | 12 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||