Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlkokulda Drama SNZ201 Türkçe Zorunlu 3. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz Yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Şükran CALP
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Şükran CALP (Güz)
Dersin Amacı Yaratıcı dramanın öğretim yöntemlerine yönelik olumlu tutum geliştirmek, Öğrencilerin yaratıcılık, drama, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol yapma, aksiyon, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb. temel kavramları kavramalarını sağlamak. yaratıcı dramayı sınıfta uygulayacak bir sınıf öğretmeni olmalıdır. İlköğretim birinci sınıf güzel sanatlar eğitimi derslerinin müfredatını öğrencilere kavratmak ve tanımak. Birinci sınıf öğrencilerinin (7-12) yaratıcı drama uygulamalarına yönelik gelişim dönemleri ile ilgili kazanımları öğrencilere kavratmak.
Dersin İçeriği Giriş - İletişim, Uyum, Güven, Rol Yapma ve Doğaçlama, Teorik I (Yaratıcı Dramanın Temel Kavramları, Genel Amaçları ve Önemli Özellikleri), Teorik II (Bileşenler, Aşamalar, Yaratıcı Drama Tarihi), Yaratıcı Drama Ders Planı, Yaratıcı Drama Dersi Uygulama Planı.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklar.
2 Dramayı diğer konularda öğretim yöntemi olarak kullanır.
3 Doğaçlama, rol yapma vb. Canlandırır
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta İletişim-Etkileşim Çalışmaları "Teorik Çalışma Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
2. Hafta Teorik Çalışma (yaratıcı dramadaki temel kavramlar: yaratıcılık, drama, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, aksiyon, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb.) Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
3. Hafta Güven ve uyumluluk Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
4. Hafta Teorik çalışma (aşamalar, boyutlar, yaratıcı dramanın unsurları Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
5. Hafta Rol Oynamaya Giriş Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
6. Hafta Doğaçlama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
7. Hafta Edebiyat Arasındaki İlişki Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
8. Hafta Vize
9. Hafta Türler ve Yaratıcı Drama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme
10. Hafta Yaratıcı Drama Ders Planı İncelemesi Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme
12. Hafta Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
13. Hafta Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama
14. Hafta Final
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
2 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır.
3 Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır.
4 Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5 İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
11 Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur.
12 Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler.
13 En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3
PY1 5 5 5
PY2 3 3 3
PY3 4 4 4
PY4 5 5 5
PY5 2 2 2
PY6 1 1 1
PY7 5 5 5
PY8 5 5 5
PY9 5 5 5
PY10 5 5 5
PY11 5 1 1
PY12 1 1 1
PY13 0 0 0
PY14 0 0 5
PY15 3 2 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu
Diğer Kaynaklar
  • Adıgüzel, Ö. (2018). Eğitimde Yaratıcı Drama. Ankara: Yapı Kredi Yayınları
  • Üstündağ, Tülay (2004) Drama Öğretmenimin Günlüğü (6. Baskı).Ankara: Pegem A Yayınları
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 1 14 14
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 1 14 14
Araştırma 1 20 20
Görüşme 1 20 20
Sunum (Hazırlık) 1 12 12
Diğer Faaliyetler 1 20 20
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0