| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İlkokulda Drama | SNZ201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Şükran CALP |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Şükran CALP (Güz) |
| Dersin Amacı | Yaratıcı dramanın öğretim yöntemlerine yönelik olumlu tutum geliştirmek, Öğrencilerin yaratıcılık, drama, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol yapma, aksiyon, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb. temel kavramları kavramalarını sağlamak. yaratıcı dramayı sınıfta uygulayacak bir sınıf öğretmeni olmalıdır. İlköğretim birinci sınıf güzel sanatlar eğitimi derslerinin müfredatını öğrencilere kavratmak ve tanımak. Birinci sınıf öğrencilerinin (7-12) yaratıcı drama uygulamalarına yönelik gelişim dönemleri ile ilgili kazanımları öğrencilere kavratmak. |
| Dersin İçeriği | Giriş - İletişim, Uyum, Güven, Rol Yapma ve Doğaçlama, Teorik I (Yaratıcı Dramanın Temel Kavramları, Genel Amaçları ve Önemli Özellikleri), Teorik II (Bileşenler, Aşamalar, Yaratıcı Drama Tarihi), Yaratıcı Drama Ders Planı, Yaratıcı Drama Dersi Uygulama Planı. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Drama öğretimi ile ilgili kavramları açıklar. |
| 2 | Dramayı diğer konularda öğretim yöntemi olarak kullanır. |
| 3 | Doğaçlama, rol yapma vb. Canlandırır |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İletişim-Etkileşim Çalışmaları "Teorik Çalışma | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 2. Hafta | Teorik Çalışma (yaratıcı dramadaki temel kavramlar: yaratıcılık, drama, yaratıcı drama, oyun ve tiyatro pedagojisi, iletişim-etkileşim, rol oynama, doğaçlama, aksiyon, dramatik oyun, çocuk tiyatrosu vb.) | Görüşme, Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Güven ve uyumluluk | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 4. Hafta | Teorik çalışma (aşamalar, boyutlar, yaratıcı dramanın unsurları | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 5. Hafta | Rol Oynamaya Giriş | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 6. Hafta | Doğaçlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 7. Hafta | Edebiyat Arasındaki İlişki | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 8. Hafta | Vize | |
| 9. Hafta | Türler ve Yaratıcı Drama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Görüşme |
| 10. Hafta | Yaratıcı Drama Ders Planı İncelemesi | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama, Görüşme |
| 12. Hafta | Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 13. Hafta | Yaratıcı Drama Ders Planı Hazırlama | Görüşme, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Uygulama |
| 14. Hafta | Final |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkili olan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | ✔ | |||||
| 2 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili edindiği bilgilere eleştirel bir bakış açısı ile yaklaşır. | ✔ | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanında gerekli olan bilgisayar yazılımlarını kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Sınıf öğretmenliği alanında geliştirdiği becerileri içselleştirir ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | İlkokul düzeyinde olan bir çocuğun sahip olması gereken temel becerileri kazandırmayı bilir ve uygular. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 11 | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanabilme ve öğrencilerle sağlıklı iletişim kurabilme becerisine sahip olur. | ✔ | |||||
| 12 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlıdır ve demokrasi, insan hakları, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlere uygun tutum ve davranış sergiler. | ✔ | |||||
| 13 | En az bir yabancı dili alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde bilir. | ||||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 3 | 3 | 3 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 2 | 2 | 2 |
| PY6 | 1 | 1 | 1 |
| PY7 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 |
| PY11 | 5 | 1 | 1 |
| PY12 | 1 | 1 | 1 |
| PY13 | 0 | 0 | 0 |
| PY14 | 0 | 0 | 5 |
| PY15 | 3 | 2 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu |
|
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 1 | 14 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 1 | 14 | 14 |
| Araştırma | 1 | 20 | 20 | |
| Görüşme | 1 | 20 | 20 | |
| Sunum (Hazırlık) | 1 | 12 | 12 | |
| Diğer Faaliyetler | 1 | 20 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||