| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Matematik Öğretimi | ÖAE305 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fidan ÖZBEY GÖKÇE |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fidan ÖZBEY GÖKÇE (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı matematik öğretimine giriş sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | 1. Matematik müfredatını özel ihtiyaçları olan öğrenciler için uyarlama becerisi. 2. Öğrencinin performansını değerlendirme yeteneği. 3. Öğretim programı geliştirme. 4. Öğretim stratejilerini uygulama. Bu konulara ek olarak, öğrencilerden matematik öğretmek için kullanılabilecek çeşitli öğretim yöntem ve teknikleri. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Çocuklarda matematik öğretimi alanında bilimsel araştırma sonuçlarını, temel kavram ve teorileri açıklar. |
| 2 | Etkili matematik öğretimi için ilgili bilgi ve teknolojiyi kullanır. |
| 3 | Matematik becerilerinin değerlendirilmesinde formal ve informal ölçme araçlarını kullanır. |
| 4 | Matematik becerilerinin değerlendirilmesinde formal ve informal ölçme araçlarını kullanır. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 3 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 |
|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||