| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | ÖAE303 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK (Güz) |
| Dersin Amacı | Özel gereksinimli öğrencilere fen ve sosyal bilgiler öğretiiminde gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Fen biliminin tarihi gelişimi, fen okur-yazarlığı, herkes için bilim, özel eğitim okullarında yer alan fen bilgisi dersi müfredatlarının incelenmesi, fen eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikler, sosyal bilgiler öğretiminin özel gereksinimli öğrenciler için önemi, özel eğitim okullarında yer alan sosyal bilgiler dersi müfredatlarının incelenmesi, sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler, fen ve sosyal bilgiler öğretimine ilişkin öğretim planlarının geliştirilmesi. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Fen bilimleri ve fen bilgisi kavramlarını, dersin gerekliliğini, kapsamını, amaç ve ilkelerini betimler. |
| 1 | Fen bilimleri ve fen bilgisi kavramlarını, dersin gerekliliğini, kapsamını, amaç ve ilkelerini betimler. |
| 2 | Fen bilgisi ders içeriği öğrenme aşamalarını dikkate alarak öğrencilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturur. |
| 2 | Fen bilgisi ders içeriği öğrenme aşamalarını dikkate alarak öğrencilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturur. |
| 3 | Hayat bilgisi/sosyal bilgiler ders içeriği öğrenme aşamalarını dikkate alarak öğrencilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturur. |
| 3 | Hayat bilgisi/sosyal bilgiler ders içeriği öğrenme aşamalarını dikkate alarak öğrencilere yönelik bireyselleştirilmiş eğitim programı oluşturur. |
| 4 | Fen bilgisi dersine yönelik bir değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini açıklar. |
| 4 | Fen bilgisi dersine yönelik bir değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini açıklar. |
| 5 | Hayat bilgisi/sosyal bilgiler dersine yönelik bir değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini açıklar. |
| 5 | Hayat bilgisi/sosyal bilgiler dersine yönelik bir değerlendirmenin nasıl yapılabileceğini açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Fen bilgisi öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme | Görüşme |
| 1. Hafta | Fen bilgisi öğretim programını inceleme, temalar, konuları sıralama, kavramları belirleme | Görüşme |
| 2. Hafta | Fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara uyarlama | Görüşme |
| 2. Hafta | Fen bilgisi öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara uyarlama | Görüşme |
| 3. Hafta | Fen bilgisi öğretiminde kullanılan özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar için materyaller ve materyal hazırlama teknikleri | Görüşme |
| 3. Hafta | Fen bilgisi öğretiminde kullanılan özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar için materyaller ve materyal hazırlama teknikleri | Görüşme |
| 4. Hafta | Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri | Görüşme |
| 4. Hafta | Fen bilgisi öğretiminde kullanılan öğretim yöntemleri | Görüşme |
| 5. Hafta | Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların düzeylerine uygun fen bilgisi ders planları hazırlama | Görüşme |
| 5. Hafta | Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların düzeylerine uygun fen bilgisi ders planları hazırlama | Görüşme |
| 6. Hafta | Fen Bilgisi dersi örnek uygulamaların incelenmesi (analizi) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 6. Hafta | Fen Bilgisi dersi örnek uygulamaların incelenmesi (analizi) | Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 7. Hafta | Ara Sınav | |
| 7. Hafta | Ara Sınav | |
| 8. Hafta | Sosyal Bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara uyarlama | Görüşme |
| 8. Hafta | Sosyal Bilgiler öğretimini özel eğitim ihtiyacı olan çocuklara uyarlama | Görüşme |
| 9. Hafta | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar için materyaller ve materyal hazırlama teknikleri | Görüşme |
| 9. Hafta | Sosyal Bilgiler öğretiminde kullanılan özel eğitime ihtiyacı olan çocuklar için materyaller ve materyal hazırlama teknikleri | Görüşme |
| 10. Hafta | Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların düzeylerine uygun sosyal bilgiler ders planları hazırlama, örnek öğretim uygulamaları | Görüşme |
| 10. Hafta | Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların düzeylerine uygun sosyal bilgiler ders planları hazırlama, örnek öğretim uygulamaları | Görüşme |
| 11. Hafta | Sosyal Bilgiler öğretiminde izleyen etkinlik, önemi, içeriği ve uygulaması | Görüşme |
| 11. Hafta | Sosyal Bilgiler öğretiminde izleyen etkinlik, önemi, içeriği ve uygulaması | Görüşme |
| 13. Hafta | Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretiminde ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme | Görüşme |
| 13. Hafta | Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler öğretiminde ölçüt bağımlı ölçme araçları geliştirme | Görüşme |
| 14. Hafta | Final Sınavı | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final Sınavı | Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 0 | Özel eğitimde kullanılan bilimsel yöntem ve tekniklerdeki gelişmeleri tanımlar. | ✔ | |||||
| 3 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 3,5 | 3,5 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||