| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Okuma-Yazma Öğretimi | ÖAE301 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu derste, aşağıdaki konularda bilgi ve beceriler kazanılır: 1. Hedef beceri veya beceri sırasını tanımlama. 2. Öğrencinin performansının değerlendirilmesi. 3. Öğretim programı ve takvimi geliştirmek. 4. Öğretim stratejilerinin uygulanması. 5. Fen dersi kavramının belirlenmesi. 6. Fen dersi müfredatının amaçlarını ve bağlamını geliştirmek. 7. Fen dersinde öğrenci performansının belirlenmesi. 8. Fen dersinde öğrencilerin performansına uygun BEP'ler hazırlamak. 9. Fen bilgisi dersinde teknoloji oluşturma yöntemlerinin, öğretim materyallerinin, değerlendirme tekniklerinin ve araçlarının belirlenmesi. |
| Dersin İçeriği | Özbakım ve günlük yaşam becerilerinin değerlendirilmesi, öğretim verilerini toplamak için beceri analizinin geliştirilmesi, değerlendirme teknikleri, öğretim sırasında izleme becerileri, Öğretim yöntemleri, öğretim stratejilerinin kullanımı, öğretim ipuçları, ipucu sistemleri ve hiyerarşi, ipucu stratejilerinin kullanımı, yolları hata düzeltme, pekiştirme türleri ve programları, şekillendirme, becerinin genelleştirilmesi, Kavram öğretimi ve teknikleri (kavram ağı, anlam analiz tabloları, kavram haritası, zihinsel harita, kavramsal karikatürler), PDP ve fen dersi için günlük plan hazırlama. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bilim, bilim ve teknoloji kavramları arasındaki ilişkileri açıklar. |
| 2 | Bilim programının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirir. |
| 3 | Zihinsel engelli bireyler için fen öğretimi ile ilgili kavramları açıklar. |
| 4 | Zihinsel engelli bireyler için fen öğretim yöntem ve tekniklerini etkin bir şekilde kullanır. |
| 5 | Temel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. |
| 6 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve ihtiyaçlarını karşılayan bir fen bilgisi dersi planlar. |
| 7 | Deneysel süreç becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlikler tasarlar. |
| 8 | Sorgulama becerilerini geliştirmek için etkili öğretim stratejileri kullanır. |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 3 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |