| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim Teknolojileri | MBZ307 | Türkçe | Zorunlu | 5. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim DUMAN |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İbrahim DUMAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Öğretim teknolojilerine ilişkin temel kavram, süreç, yaklaşım ve kuramları tanıtmak yoluyla öğrencilerin bilişim teknolojilerini ve materyal tasarım süreçlerini etkili bir şekilde kullanmalarını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Eğitimde bilgi teknolojileri; öğretim süreci ve öğretim teknolojilerinin sınıflandırılması; öğretim teknolojilerine ilişkin kuramsal yaklaşımlar; öğrenme yaklaşımlarında yeni yönelimler; güncel okuryazarlıklar; araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı; tematik öğretim materyali tasarlama; alana özgü nesne ambarı oluşturma, öğretim materyali değerlendirme ölçütleri |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma ve dersin tanıtılması | |
| 2. Hafta | Eğitim, Öğretim, Öğrenme, Öğretim Teknolojisi ve Eğitim Teknolojisi Kavramları | Görüşme |
| 3. Hafta | Öğretim Teknolojileri ve İletişim | Görüşme |
| 4. Hafta | Mesaj Tasarımı | Görüşme |
| 5. Hafta | Görsel Tasarım İlkeleri | Görüşme |
| 6. Hafta | Öğretim Araç-Gereçleri | Görüşme |
| 7. Hafta | Ara sınav | Uygulama |
| 8. Hafta | Bilgisayar Destekli Eğitim ve E-Öğrenme | Görüşme |
| 9. Hafta | Materyal tasarımında yapay zeka uygulamaları | |
| 10. Hafta | Etkileşimli Materyal Hazırlama Uygulamaları | Görüşme |
| 11. Hafta | Etkileşim Araçları | Görüşme |
| 12. Hafta | Etkileşim Araçlarını Materyallere ekleme | Görüşme |
| 13. Hafta | Materyal Hazırlamada Web Araçları | Sunum (Hazırlık), Görüşme, Uygulama |
| 14. Hafta | Final Sınavı | Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 0 | Değerlendirme sonuçlarını kullanarak öğretimi düzenler. | ✔ | |||||
| 0 | Öğretimin etkililiğini artırmak için özel gereksinimli bireylerin gereksinimlerine uygun Öğretim ve değerlendirme materyalleri geliştirir. | ✔ | |||||
| 0 | Öğretimi planlama ve uygulama sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik |
|---|
| PY0 |
| PY0 |
| PY0 |
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi İbrahim DUMAN | Vize | 40,00 | |
| Dr. Öğr. Üyesi İbrahim DUMAN | Final | 60,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Uygulama | 4 | 1 | 4 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | 2 | 1 | 2 | |
| Uygulama | 2 | 1 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 80 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||