| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Bütünleştirme | ÖAE212 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Osman AKTAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımları: birlikte ve ayrı eğitim; bütünleştirmenin tanımı; en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçesi, yasal dayanakları ve türleri; destekleyici özel eğitim hizmetleri: danışmanlık, sınıf-içi destek ve kaynak oda; bütünleştirmede işbirliği: tanımı, önemi ve türleri; Türkiye’de bütünleştirme süreci: geçmişte ve günümüzde bütünleştirme; Türkiye’de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme; bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler; bütünleştirmeyle ilgili araştırmalar. |
| Dersin İçeriği | Farklı kaynaştırma biçimleri arasındaki farkı kavrama; Özel eğitim için seçme ve yerleştirme sürecini anlama; Farklı engel grubundaki çocukların eğitimsel gereksinimlerini kavrama; Engelli kişilere karşı sınıftaki diğer öğrencilerin tutumlarını değerlendirebilme ve değiştirebilme; Sınıftaki engelli çocuklar için müfredatı ve öğretme tekniklerini uyarlayabilme. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenci bütünleştirme ve ilgili kavramları tanımlar. |
| 2 | Öğrenci bütünleştirmenin tarihçesini ve yasal dayanakları açıklar. |
| 3 | Öğrenci bütünleştirmede iş birliği ve ekip yaklaşımının önemini açıklar. |
| 4 | Öğrenci bütünleştirme ile ilgili ulusal araştırmaları inceler ve tartışır. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Birlikte ve ayrı eğitim kavramları | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Bütünleştirmenin tanımı ve ilgili kavramlar | Görüşme |
| 3. Hafta | Bütünleştirmenin tarihçesi ve yasal dayanakları | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Destek özel eğitim hizmetleri | Görüşme |
| 5. Hafta | Destek özel eğitim hizmetleri | Görüşme |
| 6. Hafta | Bütünleştirmede iş birliği | Görüşme |
| 7. Hafta | Ara Sınav | Uygulama |
| 8. Hafta | Ekip yaklaşımı ve modelleri | Görüşme |
| 9. Hafta | Ekip yaklaşımı ve modelleri | Görüşme |
| 10. Hafta | Türkiye'de bütünleştirme süreci | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Türkiye'de bütünleştirme süreci | Görüşme |
| 12. Hafta | Bütünleştirmenin başarısını etkileyen etmenler | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 13. Hafta | Bütünleştirmeyle ilgili ulusal araştırmalar | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final sınavı | Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 0 | Özel Eğitim ile ilgili yasa ve yönetmeliklerdeki değişmeleri ve gelişmeleri izler. | ✔ | |||||
| 0 | Özel gereksinimli bireyler ile kullanılacak değerlendirme ve öğretim yöntemlerinin uygulanmasını etkileyebilecek bireysel, dilsel ve kültürel değişkenleri tanımlar. | ✔ | |||||
| 0 | Normal gelişimi ve farklı yetersizliklerin özelliklerini tanımlar. | ✔ | |||||
| 0 | Özel eğitimin gelişimini etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından tanımlar. | ✔ | |||||
| 0 | Özel gereksinimli bireyleri ve ailelerini toplumsal kaynaklara ulaşmaları için yönlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY0 | 5 | 3 | 4 | 4 |
| PY0 | 5 | 3 | 4 | 4 |
| PY0 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| PY0 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY0 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 1 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 4 | 2 | 8 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | 2 | 1 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 54 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||