| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Görme Yetersizliği | ÖAE108 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Görme yetersizliğini tanılama ve değerlendirme, temel kavramları bilme, görme yetersizliğinin sınıflandırılması, görme yetersizliği olan bireylerin özelliklerini ve eğitimlerini kavrama ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu ders kapsamında görme yetersizliği ile ilgili temel kavramları bilme, görme yetersizliğinin sınıflandırılması, görme yetersizliği olan bireylerin özelliklerini bilme ve gerekli alternatif iletişim yöntemlerini öğrenme konularına yer verilmiştir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Görme yetersizliğinin tanımını ve kapsamını bilir. |
| 2 | Görme yetersizliğinin tanılanma ve değerlendirme sürecini bilir. |
| 3 | Görme yetersizliği olan bireylere uygun öğretim yöntemlerini bilir. |
| 4 | Görme yetersizliği olan bireylerin kullanabileceği alternatif iletişim yöntemlerini bilir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Görmenin tanımı ve önemi | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Görme yetersizliğinin tanımı | Görüşme |
| 3. Hafta | Görme yetersizliğinin tanılanması ve değerlendirilmesi | Görüşme |
| 4. Hafta | Görme yetersizliği türleri | Görüşme |
| 5. Hafta | Görme yetersizliğinin bireyler üzerindeki etkileri | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Görme yetersizliğinin etyolojisi | Görüşme |
| 7. Hafta | Ara Sınav | Uygulama, Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Görmeye yardımcı cihazlar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 9. Hafta | Görme yetersizliğinin derecesine uygun eğitim programları | Görüşme |
| 10. Hafta | Görme yetersizliği olan bireylerde kullanılabilecek alternatif iletişim yöntemleri | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 11. Hafta | Görme becerilerinin geliştirilmesi | Görüşme |
| 12. Hafta | Görme yetersizliği olan çocuklarda eğitsel değerlendirme rehabilitasyon yaklaşımları | Görüşme |
| 13. Hafta | Görme rehabilitasyon programlarında basamaklar | |
| 14. Hafta | Final Sınavı | Diğer Faaliyetler, Uygulama |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 3 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY8 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 10 | 1 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 6 | 2 | 12 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||