Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Görme Yetersizliği ÖAE108 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Görme yetersizliğini tanılama ve değerlendirme, temel kavramları bilme, görme yetersizliğinin sınıflandırılması, görme yetersizliği olan bireylerin özelliklerini ve eğitimlerini kavrama ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu ders kapsamında görme yetersizliği ile ilgili temel kavramları bilme, görme yetersizliğinin sınıflandırılması, görme yetersizliği olan bireylerin özelliklerini bilme ve gerekli alternatif iletişim yöntemlerini öğrenme konularına yer verilmiştir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Görme yetersizliğinin tanımını ve kapsamını bilir.
2 Görme yetersizliğinin tanılanma ve değerlendirme sürecini bilir.
3 Görme yetersizliği olan bireylere uygun öğretim yöntemlerini bilir.
4 Görme yetersizliği olan bireylerin kullanabileceği alternatif iletişim yöntemlerini bilir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Görmenin tanımı ve önemi Görüşme, Diğer Faaliyetler
2. Hafta Görme yetersizliğinin tanımı Görüşme
3. Hafta Görme yetersizliğinin tanılanması ve değerlendirilmesi Görüşme
4. Hafta Görme yetersizliği türleri Görüşme
5. Hafta Görme yetersizliğinin bireyler üzerindeki etkileri Görüşme, Diğer Faaliyetler
6. Hafta Görme yetersizliğinin etyolojisi Görüşme
7. Hafta Ara Sınav Uygulama, Diğer Faaliyetler
8. Hafta Görmeye yardımcı cihazlar Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
9. Hafta Görme yetersizliğinin derecesine uygun eğitim programları Görüşme
10. Hafta Görme yetersizliği olan bireylerde kullanılabilecek alternatif iletişim yöntemleri Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
11. Hafta Görme becerilerinin geliştirilmesi Görüşme
12. Hafta Görme yetersizliği olan çocuklarda eğitsel değerlendirme rehabilitasyon yaklaşımları Görüşme
13. Hafta Görme rehabilitasyon programlarında basamaklar
14. Hafta Final Sınavı Diğer Faaliyetler, Uygulama
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar.
2 Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir.
3 Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
4 Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY1 5 5 5 5
PY2 4 4 4 4
PY3 4 4 4 4
PY4 5 5 5 5
PY8 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Kamalı Arslantaş, T. ve Yalçın G. (2021). Görme Yetersizliği Olan Bireylerin Eğitiminde Yardımcı Teknolojiler ve Erişilebilirlik. Nobel Yayıncılık: Ankara.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 10 1 10
Diğer Faaliyetler 5 3 15
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 4 4
Final 1 5 5
Sınıf İçi Etkinlik 6 2 12
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0