| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Güçlüğü | ÖAE102 | Türkçe | Zorunlu | 2. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu derste öğrenme güçlüğü yaşayan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları ve eğitim uygulamalarına etkilerini, yaşanan güçlüklerin nedenlerini, tanılama ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, özelliklerini ve eğitimlerinin genel ilkelerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Öğrenme Güçlüğü tanımı, nedeni, tanı ve değerlendirme süreci, türleri ve yaşanan güçlüğe göre uygulanabilecek öğretim stratejileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Öğrenme güçlüğü ile ilgili temel kavramları açıklar. |
| 2 | Öğrenme güçlükleri olan bireylerin genel özelliklerini betimler. |
| 3 | Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların karşılaştıkları davranışsal, sosyal, duygusal problemleri açıklar. |
| 4 | Öğrenme güçlükleri olan bireylerin ailelerinin yaşadıkları problemleri betimler. |
| 5 | Öğrenme güçlükleri olan çocukların akademik alanda yaşadıkları zorlukları betimler ve bu zorlukları gidermek için kullanılacak yöntemler geliştirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Öğrenme ve öğrenmenin gelişimi | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Öğrenme güçlüğü nedir? | Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Öğrenme güçlüğünü açıklayan yaklaşımlar | Diğer Faaliyetler |
| 4. Hafta | Öğrenme güçlüğünün nedenleri | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 5. Hafta | Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların özellikleri | Diğer Faaliyetler |
| 6. Hafta | Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların karşılaştıkları davranışsal, sosyal, duygusal problemler | |
| 7. Hafta | Ara sınav | Diğer Faaliyetler |
| 8. Hafta | Öğrenme güçlüğü ve ailenin rolü | Görüşme |
| 9. Hafta | Öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 10. Hafta | Okuma Güçlüğü ve Öğretim Yöntemleri | Diğer Faaliyetler |
| 11. Hafta | Yazma Güçlüğü ve Öğretim Yöntemleri | Görüşme |
| 12. Hafta | Matematik Güçlüğü ve Öğretim Yöntemleri | Görüşme |
| 13. Hafta | Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda teknoloji kullanımı | Diğer Faaliyetler |
| 14. Hafta | Final Sınavı | Diğer Faaliyetler |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 0 | Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar. | ✔ | |||||
| 0 | Etkili davranış değiştirme ve sınıf yönetimi stratejilerini kullanır. | ✔ | |||||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 3 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY0 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| PY0 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| PY2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 10 | 1 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 5 | 4 | 20 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 7 | 2 | 14 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||