Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğrenme Güçlüğü ÖAE102 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu derste öğrenme güçlüğü yaşayan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları ve eğitim uygulamalarına etkilerini, yaşanan güçlüklerin nedenlerini, tanılama ölçütlerini ve değerlendirme sürecini, özelliklerini ve eğitimlerinin genel ilkelerini tanımlayabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Öğrenme Güçlüğü tanımı, nedeni, tanı ve değerlendirme süreci, türleri ve yaşanan güçlüğe göre uygulanabilecek öğretim stratejileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Öğrenme güçlüğü ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Öğrenme güçlükleri olan bireylerin genel özelliklerini betimler.
3 Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların karşılaştıkları davranışsal, sosyal, duygusal problemleri açıklar.
4 Öğrenme güçlükleri olan bireylerin ailelerinin yaşadıkları problemleri betimler.
5 Öğrenme güçlükleri olan çocukların akademik alanda yaşadıkları zorlukları betimler ve bu zorlukları gidermek için kullanılacak yöntemler geliştirir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Öğrenme ve öğrenmenin gelişimi Görüşme, Diğer Faaliyetler
2. Hafta Öğrenme güçlüğü nedir? Diğer Faaliyetler
3. Hafta Öğrenme güçlüğünü açıklayan yaklaşımlar Diğer Faaliyetler
4. Hafta Öğrenme güçlüğünün nedenleri Görüşme, Diğer Faaliyetler
5. Hafta Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların özellikleri Diğer Faaliyetler
6. Hafta Öğrenme güçlüğüne sahip çocukların karşılaştıkları davranışsal, sosyal, duygusal problemler
7. Hafta Ara sınav Diğer Faaliyetler
8. Hafta Öğrenme güçlüğü ve ailenin rolü Görüşme
9. Hafta Öğrenme güçlüğü, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu Diğer Faaliyetler, Görüşme
10. Hafta Okuma Güçlüğü ve Öğretim Yöntemleri Diğer Faaliyetler
11. Hafta Yazma Güçlüğü ve Öğretim Yöntemleri Görüşme
12. Hafta Matematik Güçlüğü ve Öğretim Yöntemleri Görüşme
13. Hafta Öğrenme güçlüğü olan çocuklarda teknoloji kullanımı Diğer Faaliyetler
14. Hafta Final Sınavı Diğer Faaliyetler
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0 Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar.
0 Etkili davranış değiştirme ve sınıf yönetimi stratejilerini kullanır.
2 Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir.
3 Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
5 Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY0 5 5 4 5 5
PY0 5 5 5 4 5
PY2 4 5 5 5 5
PY3 5 5 4 4 5
PY5 4 4 5 4 5
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Kurnaz A. & Sarı H. (2020), Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler ve Eğitimleri. Ankara: Pegem Yayıncılık.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 10 1 10
Diğer Faaliyetler 5 4 20
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 7 2 14
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0