Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Oyun ve Müzik ÖEÖ306 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı özel eğitim öğretmenlerine özel ihtiyaçlarda oyun ve müzik ile ilgili temel kavramları öğretmektir.
Dersin İçeriği Bu ders dersi, oyunu bir öğretim aracı olarak kullanmak için önemli olan teorisyenleri tanımlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin yanı sıra, normal ve atipik oyun gelişiminin entegre bir görünümünü sağlar. Şiddetli / derin veya hafif / orta derecede sakatlık durumları olan çocuk ve gençlerin öğretmenleri için yararlı özel değerlendirme ve müdahale prosedürleri vurgulanmıştır. Risk altındaki, gelişimsel olarak gecikmiş veya dil öğrenimi engelli çocuklar için oyun değerlendirme ve müdahale yaklaşımları sunulmaktadır.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Oyunu bir öğretim aracı olarak kullanmak için önemli olan kuramcıları ve kuramları eğitim uygulamalarına etkisi açısından açıklar.
2 Özel gereksinimi olan çocukların oyun geliştirme ve oyun becerilerini açıklar.
3 Oyunu etkili öğretim ve özel gereksinimi olan çocukların öğretilmesi ve değerlendirilmesi için kullanır.
4 Özel gereksinimi olan çocukların bilişsel, sosyal, motor, dil ve akademik gelişimlerini desteklemek için etkinlik temelli yaklaşımı kullanır.
5 Oyun geliştirme, öğretim yöntemleri, kişisel gelişim için oyun değerlendirme ve kariyer gelişimi açısından literatürü takip eder.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Eğitimde Oyunun Önemi, Oyunun Tanımı, Oyunun İşlevi, Özellikleri
2. Hafta Oyuna Kuramsal Yaklaşım, Oyunun Tarihçesi
3. Hafta Oyun Gelişimi ve Aşamaları
4. Hafta Oyun Gelişimi ve Aşamaları
5. Hafta Oyun Türleri
6. Hafta Oyunun Değerlendirilmesi
7. Hafta Oyunun Değerlendirilmesi
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Oyunun Öğretimi
10. Hafta Oyunun Öğretilmesi
11. Hafta Oyunun Öğretimi
12. Hafta Etkinlik Temelli Öğretim
13. Hafta Müzikle ilgili temel kavramlar ve kuramsal temeller
14. Hafta Genel değerlendirme
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir.
4 Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY2 4 4 4 4 4
PY4 4 4 4 4 4
PY10 3 3 3 3 3
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Diğer Faaliyetler 7 1 7
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 1 1
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 1 5 5
Toplam İş Yükü 56
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0