| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Oyun ve Müzik | ÖEÖ306 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Yağmur BAŞARAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı özel eğitim öğretmenlerine özel ihtiyaçlarda oyun ve müzik ile ilgili temel kavramları öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Bu ders dersi, oyunu bir öğretim aracı olarak kullanmak için önemli olan teorisyenleri tanımlamayı amaçlamaktadır. Bu dersin yanı sıra, normal ve atipik oyun gelişiminin entegre bir görünümünü sağlar. Şiddetli / derin veya hafif / orta derecede sakatlık durumları olan çocuk ve gençlerin öğretmenleri için yararlı özel değerlendirme ve müdahale prosedürleri vurgulanmıştır. Risk altındaki, gelişimsel olarak gecikmiş veya dil öğrenimi engelli çocuklar için oyun değerlendirme ve müdahale yaklaşımları sunulmaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Oyunu bir öğretim aracı olarak kullanmak için önemli olan kuramcıları ve kuramları eğitim uygulamalarına etkisi açısından açıklar. |
| 2 | Özel gereksinimi olan çocukların oyun geliştirme ve oyun becerilerini açıklar. |
| 3 | Oyunu etkili öğretim ve özel gereksinimi olan çocukların öğretilmesi ve değerlendirilmesi için kullanır. |
| 4 | Özel gereksinimi olan çocukların bilişsel, sosyal, motor, dil ve akademik gelişimlerini desteklemek için etkinlik temelli yaklaşımı kullanır. |
| 5 | Oyun geliştirme, öğretim yöntemleri, kişisel gelişim için oyun değerlendirme ve kariyer gelişimi açısından literatürü takip eder. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Eğitimde Oyunun Önemi, Oyunun Tanımı, Oyunun İşlevi, Özellikleri | |
| 2. Hafta | Oyuna Kuramsal Yaklaşım, Oyunun Tarihçesi | |
| 3. Hafta | Oyun Gelişimi ve Aşamaları | |
| 4. Hafta | Oyun Gelişimi ve Aşamaları | |
| 5. Hafta | Oyun Türleri | |
| 6. Hafta | Oyunun Değerlendirilmesi | |
| 7. Hafta | Oyunun Değerlendirilmesi | |
| 8. Hafta | Ara Sınav | |
| 9. Hafta | Oyunun Öğretimi | |
| 10. Hafta | Oyunun Öğretilmesi | |
| 11. Hafta | Oyunun Öğretimi | |
| 12. Hafta | Etkinlik Temelli Öğretim | |
| 13. Hafta | Müzikle ilgili temel kavramlar ve kuramsal temeller | |
| 14. Hafta | Genel değerlendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 4 | Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 5 | 5 | |
| Toplam İş Yükü | 56 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||