Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi ÖEÖ302 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fidan ÖZBEY GÖKÇE
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin amacı sosyal uyum becerilerine bir giriş sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin hedefleri öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri geliştirmesidir: 1. Sosyal uyum becerilerini tanımlama yeteneği. 2. Öğrencinin performansını değerlendirme yeteneği. 3. Bir öğretim programı geliştirme becerisi. 4. Öğretim stratejilerini uygulama becerisi. Bu konulara ek olarak, öğrencilerden günlük yaşam becerilerini öğretmek ve sosyal becerileri geliştirmek için kullanılabilecek çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerine aşina olmaları beklenmektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Çocuklarda sosyal gelişim ile ilgili bilimsel araştırma sonuçlarını, temel kavram ve teorileri açıklar.
2 Sosyal uyum becerilerinin gelişimini açıklar.
3 Sosyal uyum becerilerini değerlendirir.
4 Öğretimi değerlendirme sonuçlarına göre planlar.
5 Uygun öğretim yöntemlerini kullanarak öğretir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Sosyal Adaptasyon Becerilerine Giriş
2. Hafta Sosyal Adaptasyon Becerilerinin Önemi ve Sınıflanması
3. Hafta Öz Bakım ve Günlük Yaşam Becerilerinin Değerlendirilmesi
4. Hafta Öz Bakım ve Günlük Yaşam Becerilerinin Öğretilmesinde Temel Kavramlar
5. Hafta Tuvalet Eğitimi
6. Hafta Öz Bakım Becerilerinin Öğretimi
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Günlük Yaşam Becerilerinin Öğretimi
9. Hafta Sosyal Beceri ve Sosyal Yeterlilğe Giriş
10. Hafta Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi
11. Hafta Sosyal Becerilerin Öğretimi: Doğrudan Öğretim, Bilişsel Süreç Yaklaşımı
12. Hafta Sosyal Becerilerin Öğretimi: Doğal Öğretim Yöntemleri ve Akran Aracılı Yöntemler
13. Hafta Sosyal Beceri Öğretimi: Video Modelle Öğretim ve Sosyal Öyküler
14. Hafta Sosyal Beceri Öğretimi: Etkinlik Temelli Öğretim
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar.
6 Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır.
7 Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY6 5 5 5 5 5
PY7 4 4 4 4 4
PY9 4 4 4 4 4
PY14 3 3 3 3 3
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 7 1 7
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ara Sınav 2 1 10 10
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 1 12 12
Toplam İş Yükü 103
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0