| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Sosyal Uyum Becerilerinin Öğretimi | ÖEÖ302 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fidan ÖZBEY GÖKÇE |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı sosyal uyum becerilerine bir giriş sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin hedefleri öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri geliştirmesidir: 1. Sosyal uyum becerilerini tanımlama yeteneği. 2. Öğrencinin performansını değerlendirme yeteneği. 3. Bir öğretim programı geliştirme becerisi. 4. Öğretim stratejilerini uygulama becerisi. Bu konulara ek olarak, öğrencilerden günlük yaşam becerilerini öğretmek ve sosyal becerileri geliştirmek için kullanılabilecek çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerine aşina olmaları beklenmektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Çocuklarda sosyal gelişim ile ilgili bilimsel araştırma sonuçlarını, temel kavram ve teorileri açıklar. |
| 2 | Sosyal uyum becerilerinin gelişimini açıklar. |
| 3 | Sosyal uyum becerilerini değerlendirir. |
| 4 | Öğretimi değerlendirme sonuçlarına göre planlar. |
| 5 | Uygun öğretim yöntemlerini kullanarak öğretir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Sosyal Adaptasyon Becerilerine Giriş | |
| 2. Hafta | Sosyal Adaptasyon Becerilerinin Önemi ve Sınıflanması | |
| 3. Hafta | Öz Bakım ve Günlük Yaşam Becerilerinin Değerlendirilmesi | |
| 4. Hafta | Öz Bakım ve Günlük Yaşam Becerilerinin Öğretilmesinde Temel Kavramlar | |
| 5. Hafta | Tuvalet Eğitimi | |
| 6. Hafta | Öz Bakım Becerilerinin Öğretimi | |
| 7. Hafta | Ara sınav | |
| 8. Hafta | Günlük Yaşam Becerilerinin Öğretimi | |
| 9. Hafta | Sosyal Beceri ve Sosyal Yeterlilğe Giriş | |
| 10. Hafta | Sosyal Becerilerin Değerlendirilmesi | |
| 11. Hafta | Sosyal Becerilerin Öğretimi: Doğrudan Öğretim, Bilişsel Süreç Yaklaşımı | |
| 12. Hafta | Sosyal Becerilerin Öğretimi: Doğal Öğretim Yöntemleri ve Akran Aracılı Yöntemler | |
| 13. Hafta | Sosyal Beceri Öğretimi: Video Modelle Öğretim ve Sosyal Öyküler | |
| 14. Hafta | Sosyal Beceri Öğretimi: Etkinlik Temelli Öğretim |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınav 2 | 1 | 10 | 10 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 12 | 12 | |
| Toplam İş Yükü | 103 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||