| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | ÖAE206 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 2,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması sürecini betimleyebilme |
| Dersin İçeriği | 1.Değerlendirmenin tarihi, yasal ve felsefi temelleri, 2. Eğitsel Değerlendirme Süreci, 3. Formal ve informal değerlendirme yöntemleri, 4. Beceri analizi, 5. Ölçüt bağımlı testler, 6. Çalışma örneği analizi, 7. Değerlendirmede tekli ve çoklu fırsat yaklaşımları, 8. Kaba ve ayrıntılı değerlendirme 9. Müfredata dayalı değerlendirme ve müfraedatın incelenmesi, 10. Program geliştirmenin felsefesi ve eğitim programlarının özellikleri, 11. Bireyselleştirilmiş eğitim Porgramları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları; BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları); 12. BEP ve Bireyselleştirilmiş Aile hizmet planları ve Geçiş; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar; BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi, 13. BEP'in hazırlanması, 14. Öğretim sürecine hazırlık aşamasında hazırlanan tüm amaçların birbiriyle ilişkilendirilmesi |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. |
| 2 | BEP ekibini ve rollerini betimleyebilecektir. |
| 3 | Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir. |
| 4 | BEP hazırlama sürecini betimleyebilecektir. |
| 5 | Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması sürecini betimleyebilecektir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Öğrencilerle tanışma, dersin tanıtımı ve giriş | Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 2. Hafta | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar | |
| 3. Hafta | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar | |
| 4. Hafta | BEP ekibi ve rolleri | |
| 5. Hafta | Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar | |
| 6. Hafta | Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar | |
| 7. Hafta | Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar | |
| 8. Hafta | BEP hazırlama süreci | |
| 9. Hafta | BEP hazırlama süreci | |
| 10. Hafta | BEP hazırlama süreci | |
| 11. Hafta | BEP hazırlama süreci | |
| 12. Hafta | Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci | |
| 13. Hafta | Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci | |
| 14. Hafta | Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 3 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 1 | 14 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 4 | 2 | 8 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
| Final | 2 | 1 | 2 | |
| Toplam İş Yükü | 54 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 2,0 | ||