Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması ÖAE206 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 2,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması sürecini betimleyebilme
Dersin İçeriği 1.Değerlendirmenin tarihi, yasal ve felsefi temelleri, 2. Eğitsel Değerlendirme Süreci, 3. Formal ve informal değerlendirme yöntemleri, 4. Beceri analizi, 5. Ölçüt bağımlı testler, 6. Çalışma örneği analizi, 7. Değerlendirmede tekli ve çoklu fırsat yaklaşımları, 8. Kaba ve ayrıntılı değerlendirme 9. Müfredata dayalı değerlendirme ve müfraedatın incelenmesi, 10. Program geliştirmenin felsefesi ve eğitim programlarının özellikleri, 11. Bireyselleştirilmiş eğitim Porgramları (BEP); BEP’in öğeleri; BEP’in yasal dayanakları; BEP ve okul programları (okulöncesi, ilköğretim programları); 12. BEP ve Bireyselleştirilmiş Aile hizmet planları ve Geçiş; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş planı uyarlamaları ve dikkat edilecek hususlar; BEP’in, BAHP’nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi, 13. BEP'in hazırlanması, 14. Öğretim sürecine hazırlık aşamasında hazırlanan tüm amaçların birbiriyle ilişkilendirilmesi
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
2 BEP ekibini ve rollerini betimleyebilecektir.
3 Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
4 BEP hazırlama sürecini betimleyebilecektir.
5 Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması sürecini betimleyebilecektir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Öğrencilerle tanışma, dersin tanıtımı ve giriş Görüşme, Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Uygulama, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
2. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar
3. Hafta Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile ilgili temel kavramlar
4. Hafta BEP ekibi ve rolleri
5. Hafta Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
6. Hafta Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
7. Hafta Değerlendirme ve eğitsel değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar
8. Hafta BEP hazırlama süreci
9. Hafta BEP hazırlama süreci
10. Hafta BEP hazırlama süreci
11. Hafta BEP hazırlama süreci
12. Hafta Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
13. Hafta Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
14. Hafta Bireyselleştirilmiş geçiş planlarının (BGP) hazırlanması süreci
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir.
3 Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY2 5 5 5 5 5
PY3 4 4 4 4 4
PY9 2 2 2 2 2
PY10 3 3 3 3 3
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • *Gürsel, O., & Vuran, S. (2009). Değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programlarını geliştirme. İ. H. Diken (Ed.). İlköğretimde Kaynaştırma. İçinde (s. 193-230). Ankara: Pegem Akademi.*Kargın, T. (2007). Eğitsel değerlendirme ve bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama süreci, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 8(1), 1-13. *Kargın, T. (2010). Bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama ve öğretimin bireyselleştirilmesi. İ. H. Diken (Ed.). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim. İçinde (s. 59-87). (2. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.*Özyürek, M. (2009). Bireyselleştirilmiş eğitim programını geliştirme ve temelleri. (6. Baskı). Ankara: Kök Yayıncılık.
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 1 14
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 4 2 8
Sınavlar
Ara Sınav 1 2 1 2
Final 2 1 2
Toplam İş Yükü 54
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 2,0