Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim ÖAE204 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Osman AKTAN
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bilgi ve İletişim Teknolojileri tabanlı öğretim materyallerini üretebilme
Dersin İçeriği Özel eğitim ve teknolojiyle ilgili temel kavramlar; eğitimde ve özel eğitimde teknolojinin kullanımının önemi; farklı özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerde akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçları teknoloji destekli öğretime uygulama örnekleri; düşük ve yüksek teknoloji gerektiren alternatif ve destekleyici teknoloji uygulamaları.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Teknoloji ve eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tanımları kavrayabilecektir.
2 Hangi Bilgi ve İletişim Teknolojisi kaynağının neden kullanılacağına karar verir.
3 Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ne zaman ve nasıl kullanılacağının farkına varır.
4 Bir teknoloji entegrasyon planı yapabilme ve uygulayabilme için gerekli tüm bileşenlerin farkına varabilecektir.
5 Bilgi ve İletişim Teknolojileri tabanlı öğretim materyallerini üretebilecektir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Program Tanıtımı-Giriş
2. Hafta Eğitim, Teknoloji, Eğitim Teknolojisi,eğitim teknolojisinin amaçları
3. Hafta Eğitim Teknolojisi Kullanımının Sistematik Planlanması, Teknolojinin Sağladığı Yararlar
4. Hafta Teknoloji ve Özel Eğitim, Yardımcı Teknoloji Nedir?, Farklı Yetersizlikler için Yardımcı Teknoloji Kullanımı
5. Hafta Yardımcı teknolojileri planlama süreci, Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamlarının Özel Eğitim İçin Yararları
6. Hafta Teknolojinin Otizmli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, Otizmi Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları
7. Hafta Teknolojinin İşitme Engelli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, İşitme Engelli Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları
8. Hafta Teknolojinin Görme Engelli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, Görme Engelli Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları
9. Hafta Teknolojinin Özel Eğitimde Kullanımına İlişkin Örnek Uygulamalar
10. Hafta Teknolojinin Özel Eğitimde Kullanımına İlişkin Örnek Uygulamalar
11. Hafta Stratejik Teknoloji Planının Geliştirilmesi
12. Hafta Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması
13. Hafta Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması
14. Hafta Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0 Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
1 Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
10 Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY0 3 3 3 3 3
PY1 5 5 5 5 5
PY9 4 4 4 4 4
PY10 5 5 5 5 5
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 7 1 7
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 10 1 10
Toplam İş Yükü 77
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0