| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Teknoloji Destekli Öğretim | ÖAE204 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Osman AKTAN |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Bilgi ve İletişim Teknolojileri tabanlı öğretim materyallerini üretebilme |
| Dersin İçeriği | Özel eğitim ve teknolojiyle ilgili temel kavramlar; eğitimde ve özel eğitimde teknolojinin kullanımının önemi; farklı özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerde akademik ve akademik olmayan becerilere yönelik teknoloji destekli uygulamalar; farklı teknolojik araçların (örn., akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon) özel eğitimde kullanımı; akıllı tahta, masaüstü, dizüstü, tablet, akıllı telefon gibi teknolojik araçları teknoloji destekli öğretime uygulama örnekleri; düşük ve yüksek teknoloji gerektiren alternatif ve destekleyici teknoloji uygulamaları. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Teknoloji ve eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tanımları kavrayabilecektir. |
| 2 | Hangi Bilgi ve İletişim Teknolojisi kaynağının neden kullanılacağına karar verir. |
| 3 | Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ne zaman ve nasıl kullanılacağının farkına varır. |
| 4 | Bir teknoloji entegrasyon planı yapabilme ve uygulayabilme için gerekli tüm bileşenlerin farkına varabilecektir. |
| 5 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri tabanlı öğretim materyallerini üretebilecektir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Program Tanıtımı-Giriş | |
| 2. Hafta | Eğitim, Teknoloji, Eğitim Teknolojisi,eğitim teknolojisinin amaçları | |
| 3. Hafta | Eğitim Teknolojisi Kullanımının Sistematik Planlanması, Teknolojinin Sağladığı Yararlar | |
| 4. Hafta | Teknoloji ve Özel Eğitim, Yardımcı Teknoloji Nedir?, Farklı Yetersizlikler için Yardımcı Teknoloji Kullanımı | |
| 5. Hafta | Yardımcı teknolojileri planlama süreci, Teknoloji Destekli Öğrenme Ortamlarının Özel Eğitim İçin Yararları | |
| 6. Hafta | Teknolojinin Otizmli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, Otizmi Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları | |
| 7. Hafta | Teknolojinin İşitme Engelli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, İşitme Engelli Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları | |
| 8. Hafta | Teknolojinin Görme Engelli Bireylerin Eğitimindeki Yeri, Görme Engelli Bireylerin Eğitiminde Teknoloji Kullanımının Yararları ve Sınırlılıkları | |
| 9. Hafta | Teknolojinin Özel Eğitimde Kullanımına İlişkin Örnek Uygulamalar | |
| 10. Hafta | Teknolojinin Özel Eğitimde Kullanımına İlişkin Örnek Uygulamalar | |
| 11. Hafta | Stratejik Teknoloji Planının Geliştirilmesi | |
| 12. Hafta | Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması | |
| 13. Hafta | Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması | |
| 14. Hafta | Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Teknoloji Kullanımına Yönelik Uygulama Yapması |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 0 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 1 | Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 10 | 1 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||