Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi ÖAE202 Türkçe Zorunlu 4. Yarıyıl 3 + 0 3,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Yusuf AKEMOĞLU
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Dil ve Konuşma Bozukluklarında öğretim tekniklerinin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olMA
Dersin İçeriği İletişimin tanımı; dilin tanımı; dil edinim kuramları; dil, iletişim ve konuşma kavramlarının ve gelişiminin açıklanması; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarda görülen temel dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları; dil, iletişim ve konuşma sorunlarının değerlendirilmesi; dilin bileşenlerine göre amaçların belirlenmesi; iletişim becerisi kazandırmada kullanılan doğal ve yapılandırılmış bilimsel dayanaklı/etkili yöntemler; iletişim becerilerinin geliştirilmesiyle ilgili aile rehberliği.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 İletişim- dil- konuşma bağıntısını açıklar.
2 Dil ve Konuşma Bozukluklarındaki Temel Yaklaşımları, Dil ve Konuşma Bozukluklarının Sınıflandırılmasını açıklar.
3 Dil becerilerinin diğer gelişim alanları ile ilişkisini anlatır.
4 Gecikmiş dil ve konuşma ve Zihinsel yetersizliği olan çocukların dil ve konuşma bozukluklarını tanımlar.
5 Otistik bozukluk gösteren çocukların dil ve konuşma bozukluklarını tanımlar.
6 Dil ve Konuşma Bozukluklarında öğretim tekniklerinin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta İletişim- dil- konuşma bağıntısı
2. Hafta Dil ve Konuşma Bozukluklarında Temel Yaklaşımlar
3. Hafta Dil ve Konuşma Boz. Sınıflandırılması
4. Hafta Dil ve Konuşma Boz. Sınıflandırılması
5. Hafta Bebeklik dönemde dil gelişimi
6. Hafta Okul öncesi dönemde dil ve konuşma gelişimi
7. Hafta Okulun ilk yıllarında dil ve konuşma gelişimi
8. Hafta Dil becerilerinin diğer gelişim alanları ile ilişkisi
9. Hafta Gecikmiş dil ve konuşma
10. Hafta Zihinsel yetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları
11. Hafta Zihinsel yetersizlik gösteren çocukların dil ve konuşma bozukluklarına yönelik öğretmenlere öneriler
12. Hafta Otistik bozukluk gösteren çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları
13. Hafta Otistik bozukluk gösteren çocukların dil ve konuşma bozukluklarına yönelik öğretmenlere öneriler
14. Hafta Dil ve Konuşma Bozukluklarında Öğretim Teknikleri
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0 Farklılıklara değer verilen güvenli, eşitlikçi, olumlu ve destekleyici öğrenme ortamları oluşturur.
1 Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar.
2 Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir.
5 Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6
PY0 2 2 2 2 2 2
PY1 5 5 5 5 5 5
PY2 2 2 2 2 2 2
PY5 3 3 3 3 3 3
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 6 2 12
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 4 4
Final 1 6 6
Sınıf İçi Etkinlik 5 2 10
Toplam İş Yükü 102
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0