| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Dil ve İletişim Becerilerinin Desteklenmesi | ÖAE202 | Türkçe | Zorunlu | 4. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Yusuf AKEMOĞLU |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Dil ve Konuşma Bozukluklarında öğretim tekniklerinin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olMA |
| Dersin İçeriği | İletişimin tanımı; dilin tanımı; dil edinim kuramları; dil, iletişim ve konuşma kavramlarının ve gelişiminin açıklanması; özel eğitim ihtiyacı olan çocuklarda görülen temel dil, iletişim ve konuşma özellikleri ve sorunları; dil, iletişim ve konuşma sorunlarının değerlendirilmesi; dilin bileşenlerine göre amaçların belirlenmesi; iletişim becerisi kazandırmada kullanılan doğal ve yapılandırılmış bilimsel dayanaklı/etkili yöntemler; iletişim becerilerinin geliştirilmesiyle ilgili aile rehberliği. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | İletişim- dil- konuşma bağıntısını açıklar. |
| 2 | Dil ve Konuşma Bozukluklarındaki Temel Yaklaşımları, Dil ve Konuşma Bozukluklarının Sınıflandırılmasını açıklar. |
| 3 | Dil becerilerinin diğer gelişim alanları ile ilişkisini anlatır. |
| 4 | Gecikmiş dil ve konuşma ve Zihinsel yetersizliği olan çocukların dil ve konuşma bozukluklarını tanımlar. |
| 5 | Otistik bozukluk gösteren çocukların dil ve konuşma bozukluklarını tanımlar. |
| 6 | Dil ve Konuşma Bozukluklarında öğretim tekniklerinin genel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | İletişim- dil- konuşma bağıntısı | |
| 2. Hafta | Dil ve Konuşma Bozukluklarında Temel Yaklaşımlar | |
| 3. Hafta | Dil ve Konuşma Boz. Sınıflandırılması | |
| 4. Hafta | Dil ve Konuşma Boz. Sınıflandırılması | |
| 5. Hafta | Bebeklik dönemde dil gelişimi | |
| 6. Hafta | Okul öncesi dönemde dil ve konuşma gelişimi | |
| 7. Hafta | Okulun ilk yıllarında dil ve konuşma gelişimi | |
| 8. Hafta | Dil becerilerinin diğer gelişim alanları ile ilişkisi | |
| 9. Hafta | Gecikmiş dil ve konuşma | |
| 10. Hafta | Zihinsel yetersizliği olan çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları | |
| 11. Hafta | Zihinsel yetersizlik gösteren çocukların dil ve konuşma bozukluklarına yönelik öğretmenlere öneriler | |
| 12. Hafta | Otistik bozukluk gösteren çocuklarda dil ve konuşma bozuklukları | |
| 13. Hafta | Otistik bozukluk gösteren çocukların dil ve konuşma bozukluklarına yönelik öğretmenlere öneriler | |
| 14. Hafta | Dil ve Konuşma Bozukluklarında Öğretim Teknikleri |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 0 | Farklılıklara değer verilen güvenli, eşitlikçi, olumlu ve destekleyici öğrenme ortamları oluşturur. | ✔ | |||||
| 1 | Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 5 | Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 6 | 2 | 12 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 6 | 6 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 2 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||