| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Özel Eğitim | ÖAE201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 3 + 0 | 3,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Zeynep Sena DERDİYOK |
| Dersi Veren(ler) | Öğr. Gör. Zeynep Sena DERDİYOK (Güz) |
| Dersin Amacı | Erken eğitimde aile eğitimi kavramı ve önemini açıklayabilecektir. |
| Dersin İçeriği | 1. EÇÖE’ye Giriş 2. EÇÖE’nin Tarihçesi 3. Yasal Düzenlemeler 4. Erken Çocuklukta Gelişim 5. Erken Çocuklukta Gelişimi Etkileyen Faktörler 6. EÇÖE’de Hizmet Verilen Gruplar 7. EÇÖE’de Değerlendirme ve Planlama 8. EÇÖE’de Program Modelleri 9. EÇÖE’de Hizmet Sunma Modelleri 10. EÇÖE’de Aile Katılımı ve İşbirliği 11. Türkiye’deki EÇÖE Uygulamaları ve Sonuçları. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Erken eğitim ve aile eğitimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. |
| 2 | Erken çocuklukta gelişimin önemli köşe taşlarını ifade edebilecektir. |
| 3 | Gelişimi riske sokan doğum öncesi, doğum anı ve sonrası faktörleri tanımlayabiecektir. |
| 4 | Erken çocukluk döneminde değerlendirme sürecini açıklayabilecektir |
| 5 | Farklı erken eğitim ortamlarını açıklayabilecektir. |
| 6 | Erken eğitimde aile eğitimi kavramı ve önemini açıklayabilecektir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | EÇZÖE: TEMEL KAVRAMLAR | |
| 2. Hafta | ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM I | |
| 3. Hafta | ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM II | |
| 4. Hafta | ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM III | |
| 5. Hafta | ÇOCUK GELİŞİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER | |
| 6. Hafta | ERKEN TARAMA, TANILAMA VE PROGRAMLAMA AMAÇLI DEĞERLENDİRME-1 | |
| 7. Hafta | DEĞERLENDİRME SÜRECİ-2 | |
| 8. Hafta | EÇÖZE SUNMA MODELLERİ-1 | |
| 9. Hafta | EÇÖZE SUNMA MODELLERİ-2 | |
| 10. Hafta | EÇÖZE'DE GÜNCEL KONULAR II | |
| 11. Hafta | EÇÖZE VE AİLE KATILIMI | |
| 12. Hafta | EÇÖZE'DE TEMEL KONULAR: OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ | |
| 13. Hafta | KURAMLARIN EÇÖZE'YE YANSIMASI I | |
| 14. Hafta | KURAMLARIN EÇÖZE'YE YANSIMASI II |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 0 | Normal gelişimi ve farklı yetersizliklerin özelliklerini tanımlar. | ✔ | |||||
| 0 | Öğretimin evde sürekliliğini sağlamak amacıyla aile eğitimi yapar. | ✔ | |||||
| 0 | Özel gereksinimli bireylerin alternatif iletişim becerilerini destekleyici etkili stratejileri kullanır. | ✔ | |||||
| 0 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| PY0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY0 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| PY0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY0 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 6 | 2 | 12 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 6 | 6 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 5 | 2 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||