Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çocuk Gelişimi ÖAE106 Türkçe Zorunlu 2. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi Yüzyüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Zeynep Seda ÇAVUŞ
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrencilerin okul öncesi dönemde çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramları ve bu dönemin özellikleri öğrenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Gelişme, büyüme, olgunlaşma; gelişimin ilkeleri; doğum öncesi gelişim ve doğum öncesi gelişimi etkileyen etmenler; fiziksel gelişim, tanımı ve önemi; çocuklarda 0-12 yaş fiziksel gelişim özellikleri; ergenlik döneminin fiziksel ve fizyolojik özellikleri; bilişsel gelişim, tanımı ve önemi; bilişsel gelişimle ilgili kavramlar; dil gelişimi, tanımı ve önemi; dil gelişimini etkileyen etmenler; sosyal-duygusal gelişim, tanımı ve önemi; dönemlere göre sosyal-duygusal gelişim özellikleri; ahlak gelişimi, tanımı ve önemi; ahlaki gelişim süreci ve özellikleri; cinsel gelişim ve eğitim; cinsel eğitim; özbakım becerileri, özbakım becerilerinin gelişimi ve gelişimsel dönemlere göre özbakım becerileri.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Çocuk gelişimi ile ilgili temel kavramları ayırt eder.
2 Fiziksel gelişimin özelliklerini sıralar
3 Bilişsel gelişimin özelliklerini kavrar.
4 Dil gelişiminin özelliklerini açıklar.
5 Sosyal-duygusal gelişimin özelliklerini kavrar.
6 Ahlaki ve cinsel gelişimin özelliklerini sıralar.
7 Öz bakım becerilerinin gelişimini açıklar.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Temel Kavramlar; gelişim, büyüme, olgunlaşma Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
2. Hafta Gelişimin ilkeleri Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
3. Hafta Doğum öncesi gelişim ve doğum öncesi gelişimi etkileyen etmenler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
4. Hafta Fiziksel gelişim tanımı ve önemi, çocuklarda 0-12 yaş fiziksel gelişim özellikleri Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
5. Hafta Ergenlik döneminin fiziksel ve fizyolojik özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma, Diğer Faaliyetler
6. Hafta Bilişsel gelişim tanımı ve önemi bilişsel gelişim ile ilgili kavramlar Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
7. Hafta Dönemlere göre bilişsel gelişim özellikleri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
8. Hafta Ara sınav Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
9. Hafta Dil gelişimi tanımı ve önemi, Dönemlere göre dil gelişim özellikleri dil gelişimini etkileyen etmenler Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler
10. Hafta Sosyal Duygusal gelişim tanımı ve önemi, dönemlere göre sosyal duygusal gelişim özellikleri Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
11. Hafta Ahlaki gelişim tanımı ve önemi, ahlaki gelişim süreci ve özellikleri Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma
12. Hafta Cinsel gelişim ve eğitimi, cinsel gelişim ile ilgili kavramlar Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
13. Hafta Cinsel gelişimi etkileyen etmenler, cinsel gelişim süreci ve cinsel eğitim Araştırma, Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
14. Hafta Özbakım becerileri, Özbakım becerilerinin gelişimi ve gelişimsel dönemlere göre özbakım becerileri Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler, Araştırma
15. Hafta Final Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar.
3 Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
4 Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
5 Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5 DK6 DK7
PY1 5 5 5 5 5 5 5
PY3 3 3 3 3 3 3 3
PY4 3 3 3 3 3 3 3
PY5 3 3 3 3 3 3 3
PY9 4 4 4 4 4 4 4
Kaynaklar
Ders Kitabı veya Notu Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır.
Diğer Kaynaklar
  • Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (2017), Emel Arslan (ed.), Eğiten Kitap, Ankara. Okul Öncesi Çocuğun Gelişimi ve Eğitimi (2007) Erdal Budak ve Ahmet Akbaş, Pozitif Yayın. İstanbul
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 5 1 5
Diğer Faaliyetler 6 3 18
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 23,5 23,5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 76,5
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0