| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Zihin Yetersizliği | ÖAE103 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze eğitim |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Osman AKTAN |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Osman AKTAN (Güz) |
| Dersin Amacı | Bu derste, dersin genel öğrenme amacına dayalı olarak, öğrencilerin öğretim sonunda şu hedef davranışlara sahip olmaları beklenmektedir: 1. Zihinsel yetersizlikle ile ilgili temel kavramları açıklar. 2. Zihinsel yetersizliği tanımlar. 3. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından açıklar. 4. Zihinsel yetersizliğe yol açan nedenleri tanımlar. 5. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin özelliklerini tanımlar. 6. Zihinsel yetersizlikteki tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini tanımlar. 7. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimini açıklar. 8. Zihinsel yetersizliği olan bireylere yönelik destek özel eğitim uygulamalarını açıklar. 9. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin öğretim süreçlerini açıklar 10. Zihinsel yetersizliği olan bireylerin aile katılımı ve işbirliğinin önemini açıklar. |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği zihinsel yetersizlik ile ilgili temel kavramlar, tarihsel süreç, zihinsel yetersizliği olan bireylerin değerlendirilmesi, tanılama, zihinsel yetersizliği olan bireylerin özellikleri ve eğitimlerini, sağlanan destekler, aile eğitimi konularını kapsamaktadır. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Zihinsel yetersizlikle ile ilgili temel kavramları açıklar. |
| 2 | Zihinsel yetersizliği tanımlar. |
| 3 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimindeki gelişmeleri etkilemiş önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından açıklar. |
| 4 | Zihinsel yetersizliğe yol açan nedenleri tanımlar. |
| 5 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin özelliklerini tanımlar. |
| 6 | Zihinsel yetersizlikteki tanılanma ölçütlerini ve değerlendirme sürecini tanımlar. |
| 7 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimini açıklar. |
| 8 | Zihinsel yetersizliği olan bireylere yönelik destek özel eğitim uygulamalarını açıklar. |
| 9 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin öğretim süreçlerini açıklar |
| 10 | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitiminde aile katılımı ve işbirliğinin önemini açıklar. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Giriş, dersin tanıtımı | Diğer Faaliyetler |
| 2. Hafta | Temel kavram ve tanımlamalar | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 3. Hafta | Zihinsel yetersizliğin tarihsel süreci | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 4. Hafta | Zihinsel yetersizliğin sınıflandırılması ve yaygınlık | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 5. Hafta | Zihinsel yetersizliği olan bireylerde tanılama | Diğer Faaliyetler, Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 6. Hafta | Zihinsel işlevlerin değerlendirilmesi | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 7. Hafta | Uyumsal davranışların değerlendirilmesi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 8. Hafta | Zihinsel yetersizliğin nedenleri | Araştırma, Diğer Faaliyetler |
| 9. Hafta | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin özellikleri | Araştırma, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| 10. Hafta | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimi (eğitim ortamları) | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 11. Hafta | Zihinsel yetersizliği olan bireylerin eğitimi (Öğretim süreçleri) | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Diğer Faaliyetler |
| 12. Hafta | Zihin yetersizliği olan öğrenciler ve öğretimsel uyarlamalar | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 13. Hafta | Zihin yetersizliği olan öğrenciler ve aile katılımı | Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları, Araştırma |
| 14. Hafta | Zihin yetersizliği olan öğrenciler ve davranış yönetimi | Diğer Faaliyetler, Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 3 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 4 | Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 | DK6 | DK7 | DK8 | DK9 | DK10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 |
| PY3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| PY4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 0 |
| PY5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| Güz Dönemi | |||
| Sorumlu Personel | Grup | Değerlendirme Yöntemi | Yüzde |
|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Osman AKTAN | Vize | 35,00 | |
| Doç. Dr. Osman AKTAN | Final | 35,00 | |
| Doç. Dr. Osman AKTAN | Ara değerlendirmeler | 20,00 | |
| Doç. Dr. Osman AKTAN | Derse katılım | 10,00 | |
| Toplam | 100,00 | ||
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 10 | 1 | 10 | |
| Diğer Faaliyetler | 5 | 3 | 15 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5 | 5 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 6 | 2 | 12 | |
| Toplam İş Yükü | 102 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||