Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sınıf Yönetimi MB308 Türkçe Zorunlu 6. Yarıyıl 2 + 0 2,0 3,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Filiz EVRAN ACAR
Dersi Veren(ler)
Dersin Amacı Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşmasını sağlamayı ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olmayı içermektedir.
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Sınıf yönetimine ilişkin kavram, terim, olgu ve soyutlamaları açıklar.
2 Sınıf yönetim yaklaşımlarını çözümler.
3 Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler.
4 Sınıf yönetiminin boyutlara ilişkin kuramsal yapıyı sorunlarla ilişkilendirir.
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta dersin tanıtılması
2. Hafta Temel Kavramlar
3. Hafta Sınıf Yönetimi Kapsamı
4. Hafta Sınıf Yönetimi Alanyazını
5. Hafta Sınıf Yönetimi Becerileri
6. Hafta Sınıf Yönetimi Model ve Yaklaşımları
7. Hafta Ara sınav
8. Hafta Sınıf Yönetimi ve Zaman
9. Hafta Sınıf Yönetimi ve Ortam
10. Hafta Sınıf Yönetimi Stratejileri
11. Hafta Sınıf Yönetim ve Disiplin
12. Hafta Sınıf Yönetimi ve Özel Gereksinimli Öğrenciler
13. Hafta Sınıf Yönetimi ve Özel Gereksinimli Öğrenciler
14. Hafta Sınıf Yönetimi ve İstenmeyen Davranışlar
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
2 Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir.
4 Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
5 Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar.
8 Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir.
9 Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4
PY2 4 4 4 4
PY4 5 5 5 5
PY5 4 4 4 4
PY8 5 5 5 5
PY9 5 5 5 5
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 1 14
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 7 1 7
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 7 7
Final 1 1 1
Sınıf İçi Etkinlik 1 10 10
Toplam İş Yükü 83
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 3,0