| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf Yönetimi | MB308 | Türkçe | Zorunlu | 6. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Filiz EVRAN ACAR |
| Dersi Veren(ler) | |
| Dersin Amacı | Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak |
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşmasını sağlamayı ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olmayı içermektedir. |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Sınıf yönetimine ilişkin kavram, terim, olgu ve soyutlamaları açıklar. |
| 2 | Sınıf yönetim yaklaşımlarını çözümler. |
| 3 | Öğrenme kuramlarının sınıf yönetim sistemi üzerindeki etkisini irdeler. |
| 4 | Sınıf yönetiminin boyutlara ilişkin kuramsal yapıyı sorunlarla ilişkilendirir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | dersin tanıtılması | |
| 2. Hafta | Temel Kavramlar | |
| 3. Hafta | Sınıf Yönetimi Kapsamı | |
| 4. Hafta | Sınıf Yönetimi Alanyazını | |
| 5. Hafta | Sınıf Yönetimi Becerileri | |
| 6. Hafta | Sınıf Yönetimi Model ve Yaklaşımları | |
| 7. Hafta | Ara sınav | |
| 8. Hafta | Sınıf Yönetimi ve Zaman | |
| 9. Hafta | Sınıf Yönetimi ve Ortam | |
| 10. Hafta | Sınıf Yönetimi Stratejileri | |
| 11. Hafta | Sınıf Yönetim ve Disiplin | |
| 12. Hafta | Sınıf Yönetimi ve Özel Gereksinimli Öğrenciler | |
| 13. Hafta | Sınıf Yönetimi ve Özel Gereksinimli Öğrenciler | |
| 14. Hafta | Sınıf Yönetimi ve İstenmeyen Davranışlar |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 4 | Özel gereksinimli bireylerin bağımsız yaşam ve öz kararlılık becerilerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 5 | Öğretimin etkililiğini ve sürekliliğini artırmak amacıyla aile ve diğer meslek elemanlarıyla işbirliği yapar. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 |
|---|---|---|---|---|
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY9 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 7 | 7 | |
| Final | 1 | 1 | 1 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 83 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||