| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Türk Eğitim Tarihi | MBZ201 | Türkçe | Zorunlu | 3. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Fatih ÖZÇELİK (Güz) |
| Dersin Amacı | Türk Eğitim Tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini açıklayama-Türk Eğitim Tarihi’ndeki yasal ve yapısal düzenlemeleri açıklayabilme |
| Dersin İçeriği | Türk Eğitim Tarihinin temel amaçları, Türk Eğitim Tarihi’ndeki yasal ve yapısal düzenlemeler, Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren eğitim basamaklarındaki gelişmeler- Türk Eğitim Sisteminde yaşanan sorunları ve gelişmeler |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Türk Eğitim Tarihinin dönemlere göre temel özelliklerini açıklayabilecektir. |
| 2 | Türk Eğitim Tarihi’ndeki yasal ve yapısal düzenlemeleri açıklayabilecektir. |
| 3 | Cumhuriyetin kuruluşundan itibaren eğitim basamaklarındaki gelişmeleri tartışabilecektir. |
| 4 | Eğitim basamaklarına göre öğretmen yetiştirme uygulamalarını açıklayabilecektir. |
| 5 | Türk Eğitim Sisteminde yaşanan sorunları ve gelişmeleri tarihsel süreç içerisinde analiz edebilecektir. |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Bir sosyal bilim olarak tarih ve eğitim bilimi | |
| 2. Hafta | Türk eğitim tarihinin amacı, dönemleri, konuları | |
| 3. Hafta | Türk eğitim tarihinin eğitim olgusu açısından önemi | |
| 4. Hafta | Cumhuriyetten önceki eğitim durumu ve öğretmen yetiştiren kurumlar: Müslümanlık öncesi dönemde Türk eğitim tarihi Müslümanlık sonrası dönemde Türk eğitim tarihi | |
| 5. Hafta | Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim ve eğitimin temel özellikleri (1920-1938) | |
| 6. Hafta | Cumhuriyetin kuruluş yıllarında eğitim ve eğitimin temel özellikleri (1920-1938) | |
| 7. Hafta | Türk Eğitim Devrimi 1: Devrimin tarihsel arka planı, felsefi, düşünsel ve politik temelleri; Türk Eğitim Devrimi 2: Tevhid-i Tedrisat Kanunu | |
| 8. Hafta | Cumhuriyet dönemi Eğitim Bakanlığı örgüt ve yapısı (1920-1960) Türk eğitim sisteminde laikleşme; Türk eğitim devrimi Karma eğitim ve kızların eğitimi | |
| 9. Hafta | Cumhuriyet dönemi eğitim politikaları ve bu alanda yapılan devrimler (1920-1960) Yazı Devrimi; Millet Mektepleri; Halk Evleri; Türkiye Cumhuriyeti eğitim sisteminin dayandığı temel ilkeler | |
| 10. Hafta | Cumhuriyet döneminde bilimsel kurullarda ve milli eğitim şuralarında alınan kararların Türkiye eğitim sistemine katkıları | |
| 11. Hafta | Cumhuriyet döneminde bilimsel kurullarda ve Milli Eğitim Şuralarında alınan kararların Türkiye eğitim sistemine katkıları | |
| 12. Hafta | Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler | |
| 13. Hafta | Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler | |
| 14. Hafta | Telafi Dersleri ve tekrar |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 8 | Öğretim programlarının temel kavram, ilke ve özelliklerini göz önüne alarak, öğrenme-öğretme sürecini etkili bir şekilde planlar, uygular ve uygun ölçme araçları ile değerlendirir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY8 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| PY10 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 77 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||