| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Psikolojisi | MBZ107 | Türkçe | Zorunlu | 1. Yarıyıl | 2 + 0 | 2,0 | 3,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa TEKKE |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Mustafa TEKKE (Güz) |
| Dersin Amacı | Yaşam boyu gelişimin kavramları, dinamikleri, seyri; gelişim sürecini etkileyen risk ve koruyucu faktörleri; temel kavram ve kuramları; temel öğrenme psikolojisi kuramlarını ve bunların eğitim açısından doğurgularına ilişkin öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri Temel gelişim alanları, Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, Öğrenme psikolojisinde temel kavramlar Öğrenme kuramları Öğrenme psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Gelişim psikolojisinin temel ilke ve kavramları, |
| 2 | İnsan gelişiminde koruyucu ve risk faktörleri |
| 3 | Temel gelişim alanları, |
| 4 | Temel gelişim alanlarına ilişkin kuramlar, |
| 5 | Gelişim psikolojisi bilgilerinin eğitim açısından doğurguları, |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Tanışma, giriş, temel kavramların tanıtımı | |
| 2. Hafta | Gelişim psikolojisinin temel kavramları/ilkeleri; Fiziksel gelişim; bilişsel gelişim | Görüşme, Diğer Faaliyetler |
| 3. Hafta | Bilişsel gelişim (devam) | |
| 4. Hafta | Yetişkinlerde bilişsel gelişim; dil gelişimi; | |
| 5. Hafta | Kişilik gelişimi (psikososyal) | |
| 6. Hafta | Kişilik gelişimi (devam); ahlak gelişim | |
| 7. Hafta | Öğrenmeye giriş ve temel kavramlar | Diğer Faaliyetler, Sunum (Hazırlık), Görüşme |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Öğrenmeyi etkileyen etmenler; klasik koşullama | |
| 10. Hafta | Klasik davranışçı öğrenme kuramları | |
| 11. Hafta | Edimsel koşullama | Araştırma, Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 12. Hafta | Edimsel koşullama (devam); sosyal öğrenme kuramı | |
| 13. Hafta | Sosyal öğrenme kuramı (devam); bilgi işleme kuramı; dersin genel değerlendirmesi | Diğer Faaliyetler, Görüşme |
| 14. Hafta | Genel değerlendirme |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 0 | Farklılıklara değer verilen güvenli, eşitlikçi, olumlu ve destekleyici öğrenme ortamları oluşturur. | ✔ | |||||
| 6 | Eğitimin dayandığı kuramsal temellerin (felsefi, sosyolojik, psikolojik, tarihi, hukuki, ekonomik vb.) bilincindedir ve bu kuramları uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| 7 | Öğretmenlik mesleği ile ilgili tutum, sorumluluk ve etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranış gösterir. | ✔ | |||||
| 9 | Etkili öğrenme-öğretme süreci tasarımında öğrenme ve öğretme kuram, yaklaşım, strateji, yöntemleri ve öğretim teknolojilerini temel alarak, etkili ve destekleyici bir öğrenme ortamını tasarlar ve yönetir. | ✔ | |||||
| 10 | Öğretmenlik mesleği alanındaki yenilik, gelişme ve 21. yy becerilerini takip eder ve bu gelişme ve becerileri bilimsellik ilkelerine dayanarak araştırma ve uygulamalarına yansıtır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY0 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ders Kitabı veya Notu | Ders Kitabı veya Ders Notu bulunmamaktadır. |
|---|---|
| Diğer Kaynaklar |
|
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 1 | 14 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 6 | 1 | 6 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 8 | 1 | 8 | |
| Kısa Sınav 1 | 1 | 0,5 | 0,5 | |
| Final | 1 | 4 | 4 | |
| Toplam İş Yükü | 76,5 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 3,0 | ||