| Ders Adı | Kodu | Dili | Türü | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Özel Eğitimde Materyal Tasarımı | ÖEÖ401 | Türkçe | Zorunlu | 7. Yarıyıl | 1 + 2 | 2,0 | 4,0 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Verilişi | yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fidan ÖZBEY GÖKÇE, Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK, Doç. Dr. Osman AKTAN, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART, Prof. Dr. Feyzullah ŞAHİN |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Osman AKTAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Fidan ÖZBEY GÖKÇE (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART (Güz), Prof. Dr. Feyzullah ŞAHİN (Güz) |
| Dersin Amacı | Gelişim alanlarına ve öğrencinin bireysel özelliklerine uygun özel eğitim materyalleri planlamak ve geliştirmektir. |
| Dersin İçeriği | Öğretim teknolojisiyle ilgili temel kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve önemi; öğretim araç-gereçlerinin seçimi, değerlendirilmesi ve etkili kullanımı, özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere yönelik olarak araç-gereç ve materyal tasarlama, örnek uygulamalar planlama, kavram öğretimi için öğretim teknolojilerini kullanma ve materyal tasarımı (değerlendirme formu hazırlama, değerlendirmeye dayalı olarak bir kavram seçme, kavram analizi yapma, kavram öğretim materyali hazırlama), sosyal beceri öğretimi için öğretim teknolojilerini kullanma ve materyal tasarımı (değerlendirme formu hazırlama ve uygulama, değerlendirmeye dayalı olarak bir sosyal beceri seçme, öğreteceği beceriye yönelik araçlar hazırlama). |
| # | Öğrenme Kazanımı |
| 1 | Temel kavramları açıklayabilme |
| 2 | Öğretim araç-gereçlerinin öğretimdeki yeri ve önemini açıklayabilme |
| 3 | Öğretim araç-gereçlerinin seçiminde dikkat edilecek hususları açıklayabilme |
| 4 | Görsel materyallerin tasarımında kullanılan özellikleri açıklayabilme |
| 5 | Bir ders konusuna yönelik öğretim materyali tasarlayabilme |
| Hafta | Konular/Uygulamalar | Yöntem |
|---|---|---|
| 1. Hafta | Görsel Tasarımın Unsurları | |
| 2. Hafta | Görsel Tasarım İlkeleri | |
| 3. Hafta | Eğitim Teknolojilerinde Temel Kavramlar | |
| 4. Hafta | Materyal Tasarımı | |
| 5. Hafta | Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi ve Hazırlanması | |
| 6. Hafta | Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi ve Hazırlanması | |
| 7. Hafta | Öğretmenlik Uygulaması dersi için staj yapılan sınıfta kullanılacak Sınıf Kuralları Panosu'nun hazırlanması | |
| 8. Hafta | Ara sınav | |
| 9. Hafta | Hazırlanan Sınıf Kuralları Panosu'nun sınıfta sunumu ve değerlendirilmesi | |
| 10. Hafta | Hazırlanan Sınıf Kuralları Panosu'nun sınıfta sunumu ve değerlendirilmesi | |
| 11. Hafta | Staj yapılan sınıfta tüm öğrencilerin yoklamasının yapılabileceği ve günaydın çemberinin oluşturulabileceği bir materyal tasarlanması | |
| 12. Hafta | Staj yapılan sınıfta tüm öğrencilerin yoklamasının yapılabileceği ve günaydın çemberinin oluşturulabileceği bir materyal tasarlanması | |
| 13. Hafta | Tasarlanmış olan materyallerin sunulması | |
| 14. Hafta | Kavram ve becerinin değerlendirilmesi için değerlendirme araçlarının hazırlanması |
| No | Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar. | ✔ | |||||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 2 | Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir. | ✔ | |||||
| 3 | Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır. | ✔ | |||||
| 14 | Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir. | ✔ | |||||
| 15 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır. | ✔ | |||||
| Program Yeterlilik | DK1 | DK2 | DK3 | DK4 | DK5 |
|---|---|---|---|---|---|
| PY1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| PY2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| PY14 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| PY15 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| AKTS / İş Yükü Tablosu | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |
|---|---|---|---|---|
|
Ders İçi |
Ders Saati (14 Hafta) | 14 | 2 | 28 |
|
Ders Dışı |
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları | 14 | 2 | 28 |
| Araştırma | 14 | 1 | 14 | |
| Diğer Faaliyetler | 7 | 1 | 7 | |
|
Sınavlar |
Ara Sınav 1 | 1 | 2 | 2 |
| Ödev 1 | 1 | 12 | 12 | |
| Final | 1 | 2 | 2 | |
| Sınıf İçi Etkinlik | 1 | 10 | 10 | |
| Toplam İş Yükü | 103 | |||
| *AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 | Dersin AKTS Kredisi | 4,0 | ||