Ders Bilgileri

Ders Bilgileri
Ders Adı Kodu Dili Türü Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Materyal Tasarımı ÖEÖ401 Türkçe Zorunlu 7. Yarıyıl 1 + 2 2,0 4,0
Ön Koşul Dersleri
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Verilişi yüz yüze
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Fidan ÖZBEY GÖKÇE, Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK, Doç. Dr. Osman AKTAN, Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART, Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART, Prof. Dr. Feyzullah ŞAHİN
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Osman AKTAN (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Nur KART (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Fidan ÖZBEY GÖKÇE (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Hakan ÖZAK (Güz), Dr. Öğr. Üyesi Mehmet KART (Güz), Prof. Dr. Feyzullah ŞAHİN (Güz)
Dersin Amacı Gelişim alanlarına ve öğrencinin bireysel özelliklerine uygun özel eğitim materyalleri planlamak ve geliştirmektir.
Dersin İçeriği Öğretim teknolojisiyle ilgili temel kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim sürecindeki yeri ve önemi; öğretim araç-gereçlerinin seçimi, değerlendirilmesi ve etkili kullanımı, özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilere yönelik olarak araç-gereç ve materyal tasarlama, örnek uygulamalar planlama, kavram öğretimi için öğretim teknolojilerini kullanma ve materyal tasarımı (değerlendirme formu hazırlama, değerlendirmeye dayalı olarak bir kavram seçme, kavram analizi yapma, kavram öğretim materyali hazırlama), sosyal beceri öğretimi için öğretim teknolojilerini kullanma ve materyal tasarımı (değerlendirme formu hazırlama ve uygulama, değerlendirmeye dayalı olarak bir sosyal beceri seçme, öğreteceği beceriye yönelik araçlar hazırlama).
Ders Öğrenme Kazanımları
# Öğrenme Kazanımı
1 Temel kavramları açıklayabilme
2 Öğretim araç-gereçlerinin öğretimdeki yeri ve önemini açıklayabilme
3 Öğretim araç-gereçlerinin seçiminde dikkat edilecek hususları açıklayabilme
4 Görsel materyallerin tasarımında kullanılan özellikleri açıklayabilme
5 Bir ders konusuna yönelik öğretim materyali tasarlayabilme
Ders Planı (Haftalık Konular)
Hafta Konular/Uygulamalar Yöntem
1. Hafta Görsel Tasarımın Unsurları
2. Hafta Görsel Tasarım İlkeleri
3. Hafta Eğitim Teknolojilerinde Temel Kavramlar
4. Hafta Materyal Tasarımı
5. Hafta Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi ve Hazırlanması
6. Hafta Öğretim Araç Gereçlerinin Seçimi ve Hazırlanması
7. Hafta Öğretmenlik Uygulaması dersi için staj yapılan sınıfta kullanılacak Sınıf Kuralları Panosu'nun hazırlanması
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Hazırlanan Sınıf Kuralları Panosu'nun sınıfta sunumu ve değerlendirilmesi
10. Hafta Hazırlanan Sınıf Kuralları Panosu'nun sınıfta sunumu ve değerlendirilmesi
11. Hafta Staj yapılan sınıfta tüm öğrencilerin yoklamasının yapılabileceği ve günaydın çemberinin oluşturulabileceği bir materyal tasarlanması
12. Hafta Staj yapılan sınıfta tüm öğrencilerin yoklamasının yapılabileceği ve günaydın çemberinin oluşturulabileceği bir materyal tasarlanması
13. Hafta Tasarlanmış olan materyallerin sunulması
14. Hafta Kavram ve becerinin değerlendirilmesi için değerlendirme araçlarının hazırlanması
*Ara sınav ve final sınav tarihleri 14 haftalık ders işleyiş planında belirtilmemiştir. Ara sınav ve final sınav tarihleri Üniversitemiz Senatosu kararı ile akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılmaktadır.
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
No Program Yeterlilikleri Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin özel gereksinimli olarak tanılanabilmeleri için gerekli ölçütleri ve değerlendirme araçlarını tanımlar.
2 Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir.
2 Özel gereksinimli bireylerin motor, duygusal, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini değerlendirir.
3 Özel gereksinimli bireylerin motor, sosyal, bilişsel ve akademik gelişimlerini destekleyecek etkili öğretim yöntemlerini kullanır.
14 Etkili bir dünya vatandaşı olabilmek için, kültürel, sosyal, çevresel, sanatsal ve sportif faaliyetlere istekli ve etkin olarak katılmanın öğretmenlik mesleği için öneminin bilincindedir.
15 Toplumsal sorumluluk bilinciyle, yerel ve küresel düzeydeki olaylara ve gelişmelere karşı duyalı davranır, toplumun gelişimini desteklemeyi amaçlayan proje ve etkinliklerde görev alır.
Dersin Öğrenme Kazanımlarının Program Yeterlilikleri İle İlişkisi
Program Yeterlilik DK1 DK2 DK3 DK4 DK5
PY1 5 5 5 5 5
PY2 4 4 4 4 4
PY3 4 4 4 4 4
PY14 3 3 3 3 3
PY15 5 5 5 5 5
AKTS / İş Yükü Tablosu
AKTS / İş Yükü Tablosu Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders İçi
Ders Saati (14 Hafta) 14 2 28
Ders Dışı
Ön Hazırlık, Pekiştirme Çalışmaları 14 2 28
Araştırma 14 1 14
Diğer Faaliyetler 7 1 7
Sınavlar
Ara Sınav 1 1 2 2
Ödev 1 1 12 12
Final 1 2 2
Sınıf İçi Etkinlik 1 10 10
Toplam İş Yükü 103
*AKTS = (Toplam İş Yükü) / 25,5 Dersin AKTS Kredisi 4,0